@Borys 1000
No jak to co zrobią. Zaczną postępowanie administracyjne w stosunku do Zakładów w których maszyniści są zatrudnieni na umowę o pracę. No bo nie czarujmy się - sprawa dorabiania u "prywatnych" w zasadzie dotyczy maszynistów z grupy PKP i dawnej PKP, czyli PKP CARGO, PKP IC, PR. A zdaje się maszyniści podpisywali swego czasu "lojalki" o zakazie konkurencji. Czy to jeszcze obowiązuje ?
A co z resztą "turnusowców" - dyż. ruchu, nastawniczowie
Nie jestem maszynistą, ale wymóg UTK uważam za socjalistyczny absurd, ingerujący w prywatne życie kolejarzy. Socjaliści mają chorobliwą potrzebę wpierdzielania się w życie każdego człowieka i urzędowego regulowania każdego aspektu naszego życia.
Opanuj się. Tutaj chodzi pewnie, aby maszynista po 12 godzinach służby nie poszedł do prywaciarza przejechać kolejne 12 godzin, a więc względy bezpieczeństwa. Na urlopie możesz robić co chcesz.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
rail_user, ja jednak myślę, że większy problem dotyka tych maszynistów, którzy pracują u prywatnych przewoźników. Nie od dziś wiadomo, jak "prywaciarze" załatwiają swoje problemy w UTK.
W PKP Cargo bywają przypadki że maszynista idzie na nieświadczenie pracy a w tym samym czasie pracuje u innego przewożnika.Tego nie powinno być.Moim zdaniem problem tkwi w niskich zarobkach maszynistów w PKP Cargo w stosunku do charakteru pracy.
Rodriges skąd masz dane, że jest nadmiar masz. w Cargo? pierwsze miesiące roku występuje nadwyżka spowodowana spadkiem pracy przewozowej. Później to tylko braki, braki.
Oj wszyscy piszecie ale przepisów to nie czytacie. Taki obowiązek wprowadziła ostatnia nowelizacja ustawy o transporcie kolejowym. To w związku z tą nowelizacja UTK przypomina o tym obowiązku.
Hmm, obecnie pracuję u prywaciarza świadczącego usługi innemu przewoźnikowi. Co ciekawe to nie mój pracodawca dał mi do podpisania to oświadczenie tylko przewoźnik. Osobiście znam ludzi którzy pracując na etacie maszynisty dorabiają sobie w wolnym czasie także u mojego pracodawcy.
klimeu44:
Właśnie w większości u prywaciarzy pracują maszyniści wyuczeni przez dawne PKP. Powoli się to zmienia i także prywatny przewoźnik organizuje kursy na maszynistę zakończone egzaminem i otrzymaniem certyfikatu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum