KOLEJE. Sejmik województwa powołał wczoraj Koleje Małopolskie - spółkę, która będzie obsługiwać Szybką Kolej Aglomeracyjną. Jej pierwsze pociągi mają wyjechać na tory pod koniec przyszłego roku.
Cytat:
W tej sytuacji władze Małopolski zdecydowały się utworzyć własną spółkę. Wprawdzie jeszcze przez rok wszystkie pociągi lokalne będą obsługiwane przez Przewozy Regionalne, ale od grudnia 2014 r. pierwszą linię aglomeracyjną Wieliczka - Kraków przejmą Koleje Małopolskie. W następnych latach dojdą im inne trasy: Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej - na lotnisko w Balicach, Tarnów - Kraków - Trzebinia i Sędziszów - Kraków - Podbory Skawińskie. Na wszystkich tych szlakach kursować mają wyłącznie nowoczesne pociągi.
Na pozostałych liniach nadal jeździć będą pociągi Przewozów Regionalnych, o ile przetrwają na rynku.
Czyli wniosek z tego taki że mogą zlikwidować odcinek Trzebinia-Oświęcim, a co z odcinkiem Tarnów-Rzeszów, Kraków-Zakopane, Trzebinia-Katowice?
Czy ktoś mógłby napisać czym gospodarowałaby ta kolejka marszałkowska oprócz pięciu zdechniętych Acatusów?
Niczym. Ale koledzy już zadbali o odpowiednie zakupy: link 1, link 2, link 3.
Wiem, że teoretycznie niczym, ale logicznym jest, że będą chcieli podkraść wszystkie SZT czy papieski dla siebie. I stąd moje pytanie: ile tego taboru jest.
Swoją drogą to jakaś paranoja: dwuczłonowy EZT do Tarnowa. Nie wyobrażam sobie tego.
Premier Bieńkowska nie wyklucza odwrotu od usamorządowienia, po odejściu doktrynera Massela jest szansa na poważną dyskuję na ten temat. Dziwi w tym kontekście pośpiech władz wojewóztwa....
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-12-2013, 15:59
Za dużo sobie, oj za dużo - obiecujecie po nowej pani minister, dla której kolej nie jest priorytetem.
Od kiedy marszałek zaczął grzebać w kolei i rozkładzie nastąpił krach w transporcie kolejowym.
Czas najwyzszy zabrac marszałkowi zabawkę i robic Kolej tak jak to robią w normalnych krajach.
Zgodze sie z przedmówcami że kolej małopolska to zabezpieczenie na czas po przegranych wyborach.
Przewozy Regionalne złożyły ofertę o 20 proc. większą na niemal tę samą pracę przewozową. To sygnał, że w ostatnich latach niewiele się zmieniło w tej spółce na plus – mówi Marek Sowa, marszałek województwa małopolskiego:
Nie wiem czy z perspektywy Szczecina czy innych części kraju można mieć jakieś odniesienie. Trzeba być w Krakowie, by gołym okiem dostrzec, że liczba pasazerów spadła niemal o połowę. Wszystkie linie regionalne, poza trasą do Kielc/Sędziszowa zostały zajechane. Jeszcze sporo ludzi jeździ do Bussines Parku.
Nie da się ukryć, że Wieliczka na samych strefówkach jest bardzo deficytowa, nie wspominają o pustawych i koszmarnie drogich pociągach do Balic.
Osobiście jestem zaskoczony, że rekompensata wzrosła tylko o 20 %
Remont linii do Tarnowa, do Katowic tak rozwinął siatkę szybkich połączeń autostradowych, że trudno sobie wyobrazić co musiałoby się stać, by lludzie nagle wrócili do pociągów.
Za rok Koleje Małopolskie obsłużą pierwsze linie w województwie
Zakup dziesięciu pociągów do obsługi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz przejęcie przewozów na trzech liniach to już pewny scenariusz rozwoju Kolei Małopolskich w najbliższym czasie. Spółka ma być efektywna ekonomicznie i konkurencyjna wobec przewoźników prywatnych, ale czy to wystarczy do konkurencyjności kolei regionalnej w skali całego województwa?
Sprawny transport do i z Krakowa priorytetem. Reszta województwa może jeździć bryczkami.
Albo z PR-ami. I oczywiście rozbicie dzielnicowe należy utrzymać w mocy - żadnych pociągów na wschód od Tarnowa.
Wiem, że to czarny scenariusz, ale widać, jak Krakówek kisi się we własnym sosie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum