Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
120-tonowy smok z Gliwic wkrótce podbije światowe tory?
Autor Wiadomość

pilot1123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2010

PostWysłany: 11-04-2011, 20:39    Odpowiedz z cytatem

a wiadomo już coś o produkcji seryjnej?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 11-04-2011, 20:54    Odpowiedz z cytatem

Poza informacjami które już były podawane wcześniej - nic nowego się nie pojawiło.

[ Dodano: 13-07-2011, 18:57 ]
Dawno nic nie było. Dragon zakończył pracę w STK Wrocław.
Za jakieś 2 tygodnie rozpocznie służbę w Lotosie, a teraz w międzyczasie też jeździ - nie próżnuje).
Dziś w nocy wyjedzie z Lubina Górniczego do Polic na przykład, jutro w dzień powrót.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 07-10-2011, 15:21    Odpowiedz z cytatem

No to jest pierwszy nabywca:

Jest pierwsze zamówienie na Dragona

Spółka Specjalistyczny Transport Kolejowy z Wrocławia podpisze z ZNLE Gliwice kontrakt na zakup lokomotywy E6ACT Dragon. Szczegóły umowy zostaną zaprezentowane w przyszłym tygodniu.

Na razie nie wiadomo ile egzemplarzy lokomotywy oraz na jakich warunkach zakup został dokonany. – Więcej informacji na temat kontraktu ujawnimy w 12 października podczas targów TRAKO – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Bartosz Krzemieniewski, prezes STK Wrocław.

Zakup lokomotywy przez STK Wrocław nie jest zaskoczeniem. Przewoźnik w pierwszej połowie tego roku prowadził kilkumiesięczne testy pojazdu. Wrażenia pracowników spółki z jej eksploatacji były bardzo dobre.

Maszyniści jeżdżący lokomotywą Dragon nie kryli zadowolenia z jej osiągów. Pojazd sprawdził się idealnie w warunkach, w jakich Specjalistyczny Transport Kolejowy Wrocław go wykorzystywał. – Lokomotywa zachowywała się świetnie w czasie jazdy. Nasza firma jest bardzo zadowolona z pojazdu – mówił po zakończeniu jazd próbnych „Rynkowi Kolejowemu” dyrektor techniczny STK Andrzej Stróżyk.

- W czasie eksploatacji właściwie nie było usterek, poza drobnymi szczegółami. Ważne jest to, że ta sześcioosiowa lokomotywa w terenie, gdzie pojawia się różnica wzniesień, była w stanie utrzymać prędkości rozkładowe. Pojazd ma bardzo dobre osiągi, w testowanych warunkach nawet lepsze, niż lokomotywy Siemensa – podkreślił Andrzej Stróżyk. Swój zachwyt wyraził także wiceprezes STK Wrocław Cezary Szczepański.

Źródło: RK
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 21-11-2011, 12:02    Odpowiedz z cytatem

Wrocławska spółka Specjalistyczny Transport Kolejowy kupiła cztery lokomotywy E6ACT Dragon, której seryjna produkcja niebawem rozpocznie się w Gliwicach. Inżynierowie z Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych zacierają ręce, gdyż w kolejce po Smoka ustawiają się następni gracze na krajowym rynku.

Prace nad elektryczną lokomotywą E6ATC Dragon rozpoczęły się w 2006 roku i trwały 3 lata. Do współpracy przy tym projekcie zaproszono EC Engineering z Krakowa oraz Instytut Elektrotechniki z Warszawy. Jest to pierwszy tego typu pojazd szynowy powstały w Polsce od ćwierćwiecza. Od momentu pojawienia się prototypowej wersji, Smok wzbudził duże zainteresowanie krajowej branży kolejowej. Sześciomiesięczna obserwacja eksploatowana w STK Wrocław wystarczyła, by spółka zdecydowała się zakup czterech lokomotyw.

- Testy eksploatacyjne potwierdziły wszystkie nasze oczekiwania co do parametrów Dragona. Jest to lokomotywa polska, z dostępnym na miejscu serwisem, z dobrą usługą serwisową. I to jest coś, co nas przekonało. Poza tym jest to najcięższa lokomotywa, która może ciągnąć nawet najcięższe pociągi w naszym kraju - mówi Bartosz Krzemieniewski, prezes STK.

Seryjna produkcja lokomotyw zostanie uruchomiona już w tym roku. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że w pierwszym etapie zostanie rozpoczęta produkcja głównych podzespołów, a następnie montaż całej lokomotywy. Cykl produkcyjny Dragona potrwa kilkanaście miesięcy. Sprzedaż pierwszych egzemplarzy jest dla inżynierów z ZNLE historyczną chwilą. Wartości kontraktu owiana jest tajemnicą handlową.

- Tradycyjnie nie ujawniamy wartości podpisanych umów. Możemy tylko powiedzieć, że jest dla naszej firmy umowa o dużym znaczeniu nie tylko ze względu na jej wartość, ale również dlatego, że jest to nasza pierwsza umowa na dostawę nowych lokomotyw. Jest to wydarzenie o wręcz historycznym znaczeniu dla ZNLE. Musimy pamiętać, że poprzedni kontrakt na dostawę nowych lokomotyw w Polsce miał miejsce około 25 lat temu - mówi Ryszard Cygankiewicz z działu marketingu ZNLE Gliwice.

Jak udało nam się ustalić parafowanie umów na zakup kolejnych lokomotyw jest kwestią czasu. Już wcześniej informowaliśmy, że trwają zaawansowane rozmowy o dostawie lokomotyw dla nowopowstającej spółki przewozowej, ale ze względu na zobowiązanie wobec klienta do zachowania poufności na tym etapie nie można zdradzić szczegółów.

Produkcja Smoka oraz realizacja innych projektów pozytywnie wpłynie na lokalny rynek pracy. Firma w ostatnim czasie musiała zwiększyć zatrudnienie. - Z pewnością rozpoczęcie produkcji lokomotyw pozwoli na utrzymanie zwiększonego poziomu zatrudnienia w kolejnych latach. Tym bardziej, że w przyszłym roku produkcja Dragonów będzie prowadzona równolegle z produkcją prototypu naszej najnowszej wielosystemowej, czteroosiowej lokomotywy E4MSU Griffin - mówi Cygankiewicz.

źródło: Gazeta.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

twardypt91 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2011

PostWysłany: 06-10-2012, 16:38    Odpowiedz z cytatem

Czy producent udostępnił jakąkolwiek dokumentację techniczną lokomotywy Dragon?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 06-10-2012, 17:45    Odpowiedz z cytatem

Szacun polski lok pojedzie w świat ,a ludzie będą mieć robotę.To teraz pora wziąć się za konstrukcje i produkcję następczyni EP08 i EP09. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 06-10-2012, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Przepraszam, ale nie nadążam. Odpowiedziałeś na wiadomości sprzed roku i pytasz o lokomotywę, która już jest po premierze na Innotrans, która od biedy może zastąpić EP08 (140km/h), a jedna z wielu wersji (200km/h) może ze sporą "górką" być następcą EP09.
Tak dla ułatwienia Griffin
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xMICHCIOx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Kwi 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 06-10-2012, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Akurat ten opis jest strasznie ubogi i mocno odbiega (nie treścią) od dokumentacji przesłanej od ZNLE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 07-10-2012, 08:50    Odpowiedz z cytatem

Koledze chodziło o dokumentację Dragona... no chyba nie myślicie, że ZNLE samo z siebie takową od ręki ujawni gdzieś do sieci - nie ma ku temu powodów.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

twardypt91 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2011

PostWysłany: 07-10-2012, 11:16    Odpowiedz z cytatem

Dokumentacja do Husarza jest. Więc czemu do Dragona ma nie być? Oczywiście nie ma mtu na myśli bardzo szczegółowej dokumentacji, lecz coś w stylu "podręcznik maszynisty" czy "opis techniczny".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xMICHCIOx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Kwi 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 07-10-2012, 20:50    Odpowiedz z cytatem

przewoz, dlaczego? Przecież nikt nie żąda informacji z jakich materiałów, za ile od kogo to jest. Jakie dokumentacje są dostępne jeśli się ktoś pofatyguje do siedziby, wkońcu nikt nie kupi kota w worku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 09-10-2012, 11:36    Odpowiedz z cytatem

Po prostu nie ma potrzeby, to nikt nie opublikował. Jedyni, którym mogło by na tym zależeć, to przewoźnicy, a w zasadzie jeden przewoźnik: STK. Nie opublikował, to nie będzie i tyle Smile Jak będą chcieli, to opublikują. Na wcześniejszej wersji strony ZNLE opis był bardziej szczegółowy, teraz go skrócili po prostu.

Z ciekawostek: Dragon chwilowo wylądował na "świnoujściu" a'la STK, czyli pociągnie troszkę węgla Czechom czy od Czechów, nie wiem sam Wink w obie strony węglary. Przez Konin i Zduńską Wolę siakoś.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Aik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2013

PostWysłany: 16-12-2013, 23:24    Odpowiedz z cytatem

A dzisiaj na linii 272 widziałem E6ACT w barwach STK z nr 2 .Wiózł puste beczki z Malczyc do Gniezna. Czyli jednak się produkują nowe Dragony. Na tabliczce nr fabryczny 004 . Ciekawe że kształt ramy wózków Dragona jest bardzo podobny do wózków byka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-12-2013, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Dragon nr 003 też już jeździ od jakiegoś czasu na swoich kołach Wink

Fotka http://www.railcolor.net/images/basic/znle_6002_54.jpg , nie wstawię jej, bo forum ma swoje ograniczenia, a nie będę ingerował w nie swoje dzieła.

Drugie, może nawet ładniejsze - http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?pid=70208 .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 17-12-2013, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Ciekawa sprawa z tym numerem fabrycznym.

Dragon 003 raczej jest w stanie ustać na swoich kołach bo posłużył tylko jako balast do badań.

Tymczasem wizualne potwierdzenie wdrożenia 002 do służby:

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl