Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Coraz mniej pasażerów w pociągach
Autor Wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 02-11-2013, 14:13    Odpowiedz z cytatem

Coraz mniej pasażerów i pociągów.

Według statystyk Urzędu Transportu Kolejowego nadal spada liczba pasażerów pociągów. Ale spadki są teraz mniejsze niż w I połowie 2013 r. Największym przewoźnikiem pozostają Przewozy Regionalne. W okresie styczeń-wrzesień 2013 r. przewoźnicy pasażerscy przewieźli 201,2 mln pasażerów, czyli o 1,61 proc. pasażerów mniej niż w tym samym okresie roku 2012. Spowodowane to było zapewne zmniejszeniem o prawie 6 proc. pracy przewozowej, która w trzech kwartałach roku bieżącego wyniosła 12,83 mld pas-km.

Liczba pasażerów spada od początku tego roku, ale spadki są malejące. Rekordowy spadek zanotowano w czerwcu (-4,89 proc.), jednak od sierpnia liczba pasażerów spada o mniej niż 1 proc. We wrześniu spadek liczby pasażerów był najmniejszy, wyniósł tylko 0,30 proc. Wówczas pociągami przejechało 22,87 mln osób.

Pod względem liczby przewiezionych pasażerów w okresie styczeń – wrzesień 2013 r. przodują Przewozy Regionalne (31,80 proc. rynku). Na drugiej pozycji są Koleje Mazowieckie (23,20 proc.), na trzeciej PKP SKM (13,14 proc.), a dopiero na czwartej PKP Intercity (11,70 proc.). Co ciekawe, PKP Intercity wykonało w ciągu trzech kwartałów tego roku największą pracę przewozową (43,27 proc. całości pracy przewozowej przewoźników pasażerskich).

źródło:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16747/UTK-coraz-mniej-pasazerow-i-pociagow.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

irek34 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2012
Skąd: Katowice

PostWysłany: 05-11-2013, 23:13    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o Katowice to czas przejazdu pociągiem do Gdańska to kosmos. Więc do póki czasy przejazdów takie jak teraz są, to dalej będzie ubywało pasażerów .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 12-11-2013, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Ja nie rozumiem. Czemu ceny idą w górę, gdy rośnie konkurencja. Przecież wiadomo, ze zysków to nie da. Czy spadłaby komuś korona jakby PKPIC obniżyły ceny w OF:01 o jakieś 25%?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 12-11-2013, 15:15    Odpowiedz z cytatem

Obserwując regularnie składy odjeżdżające ze st. Katowice, widać coraz mniejsze zainteresowanie koleją.
Oczywiście przed i po długich wekendach, wszystko wygląda super, czyli kolejki do kas i dość pełne pociągi, ale jak nie ma długich wekendów, to dworzec często świeci pustkami. Poranne, niegdyś przepełnione składy do Warszawy, w ostatnim czasie są coraz bardziej lużne. Dostać miejscówkę to był sukces, teraz jechać w pustym przedziale, to dość częsta sytuacja. Zgodzę się z wszystkimi opiniami, wysoka cena, wydłużony czas przejazdu, to zniechęca do wyboru pociągu a do tego rozbudowa dróg expresowych i autostrad.
Gdyby taki bilet do Warszawy zamiast 127zł, kosztował powiedzmy 80-90, to byłaby rozsądna cena do czasu przejazdu, od grudnia nawet 3,5 godziny. Ale niestety, jeżdzimy coraz dłużej, płacimy zdecydowanie przesadzone ceny i potem są wyniki, spadek przewozów itp.
O połączeniach Katowice - Kraków - Przemyśl, czy Katowice - Wrocław, zostało już tyle napisane na forach, że wiadomo o co chodzi, pociągów coraz mniej, konkurencji autobusowej coraz więcej, ceny biletów kolejowych nieodpowiednie do czasu przejazdu.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 13-11-2013, 09:01    Odpowiedz z cytatem

Błędem było utrzymanie monopolu w przewozach osobowych. Bo widzicie u mnie jeżdzi DB towarowy i Rail Polska a PKP Cargo nie splajtowało, ma sie dobrze, podwyższa jakość i wchodzi na zagraniczne rynki i giełdę. Czyli konkurencja pomogła a nie zaszkodziła. Gdyby było np. Leo ekspress to by była konkurencja i by obniżyli ceny. A tak żyją w uśpieniu, że niby nie mają konkurencji. Niestety mają, Polski Bus a także sieć autostrad i możliwość dojazdu prywatnym samochodem. Dlatego pociągi pustoszeją. Cena za bilet TLK (dla osoby bez zniżek) jest za wysoka o co najmniej 30-40 %. Zbyt drogie są też kuszetki i sypialne.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 23-12-2013, 15:37    Odpowiedz z cytatem

– Spadek liczby pasażerów jest zauważalny, ale wynika z kilku przyczyn. Za rok, dwa czasy przejazdów się bardzo skrócą, a jeśli dodamy do tego nowy tabor i dworce, to trend się odwróci – mówi prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.


_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 02-01-2014, 11:53   Kolej ma coraz mniej pasażerów Odpowiedz z cytatem

O 4 miliony pasażerów mniej przewiozło PKP IC w 2013 roku - to spadek aż o ponad 12% w stosunku do roku 2012. Jak łatwo policzyć, średnio co ósmy pasażer wybrał inny środek transportu.

http://www.rynek-kolejowy.pl/50133/pkp_intercity_jest_dobrze_tylko_4_mln_pasazerow_mniej.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 02-01-2014, 12:31    Odpowiedz z cytatem

Kolej ma coraz mniej pasażerów. Liderami spadków są Przewozy Regionalne oraz należące do PKP: Intercity i SKM Trójmiasto.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/768128,kolej-ma-coraz-mniej-pasazerow-nawet-pendolino-nie-pomoze.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DanMilman Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 14 Sty 2014

PostWysłany: 15-01-2014, 10:09    Odpowiedz z cytatem

Ja tam jak mam do wyboru pociag lub polskibus, to wybieram komfort w sieci autobusowej;) coraz wiecej moich znajomych tez, tak robi

_________________
duetsklep.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-01-2014, 21:45    Odpowiedz z cytatem

Ja tylko jak jestem tu u siebie, to jeżdżę pociągami, bo KD oferują jaki taki poziom; zwłaszcza jak się Impuls trafi Wink Ale tak na dalekie dystanse to już wyciągam średnią ceny, czasu i komfortu. Zestawienie wykazuje, że z Wrocławia jedynie do Poznania i Gdańska warto jeździć pociągiem, a wszędzie indziej wygrywa autobus. A teraz, jak PB rozbudował siatkę z Wrocławia...

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 19-01-2014, 13:32    Odpowiedz z cytatem

Sebcio napisał/a:
Ja nie rozumiem. Czemu ceny idą w górę, gdy rośnie konkurencja. Przecież wiadomo, ze zysków to nie da. Czy spadłaby komuś korona jakby PKPIC obniżyły ceny w OF:01 o jakieś 25%?


Konkurencja ma niby prowadzić do obniżki cen, zgodnie z teorią wolnego rynku.

Problem polega na tym, że na wolnym rynku zysk z połączenia powinien pokrywać koszty jego uruchomienia. Ktoś gdzieś przytaczał fakt, że bardziej opłaca się sprzedać kilka drogich biletów dla biznesu niż od groma tanich miesięcznych na linii Łódź -Warszawa.

Konkurencja międzygałęziowa już teraz podkopuje PKP Intercity, a konkurencja na torach doprowadzi do zamieszania lekkiego. Brak wspólnego biletu na Regio, IR i TLK, a co za tym idzie podwyżka cen zniechęcają pasażerów. Jedynie wewnątrz największych aglomeracji można się spodziewać wzrostu liczby pasażerów kiedyś jak powstaną te węzły przesiadkowe, skończą się remonty i będzie wspólny bilet na autobus. Tyle że takich aglomeracji z prawdziwego zdarzenia w Polsce to jest 5.

Ruch dalekobieżny uratować mogą dobre czasy przejazdu, odpowiednia częstotliwość i jak najniższa cena. dyby tak z Warszawy lub Łodzi do Zakopanego jechało się TLK - 6 godzin - to ma sens.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 19-01-2014, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Dodatkowo wojny i wojenki między poszczególnymi spółkami tylko powodują odpływ podróżnych, ciągłe zmiany rozkładów, brak skomunikowań na stacjach węzłowych to wszystko powoduje że podróżnych jest coraz mniej...owszem być może lepsze czasy jazdy, nowocześniejszy tabor pomogą....ale na to jeszcze poczekamy 2-3 lata....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 19-01-2014, 19:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
.ale na to jeszcze poczekamy 2-3 lata....
no,no, ale optymista z Ciebie... Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

margie175c Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2013

PostWysłany: 19-01-2014, 21:30    Odpowiedz z cytatem

Ja nie wiem co sie dzieje z pociagiem REGIO Orlik z Częstochowy do Krakowa Płaszowa o 5;32 frekwencja tam to od 5-15% a ten pociag mial zawsze dobre zapelnienie przynajmneij w polowie i jezdzi linia 133 jaako jedyny na tej trasie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 20-01-2014, 20:35    Odpowiedz z cytatem

Poczytaj sobie, co z nim robili w przeszłości, czyli m.in. ograniczanie do wybranych dni, połączenie R+IR, skracanie tylko do Trzebini. Stracił status stałego i pewnego połączenia widocznie. A taryfa IR, to już w ogóle była jakaś czarna komedia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl