Wysłany: 05-02-2014, 14:27 Nowi prezesi w Przewozach Regionalnych
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", na stanowisku prezesa Przewozów Regionalnych dojdzie do zmiany. Ryszarda Kucia zastąpi Tomasz Pasikowski, wcześniej dyrektor zarządzający BRE Banku. Spółka będzie też miała nowego członka zarządu ds. finansowych. Zostanie nim Wojciech Kroskowski, wiceprezes GE Money Banku.
Tomasz Pasikowski został nowym prezesem Przewozów Regionalnych - dowiedziała się PAP w źródłach zbliżonych do Rady Nadzorczej spółki. Zastąpił na tym stanowisku Ryszarda Kucia, który został powołany zaledwie kilka miesięcy temu.
Biuro prasowe Przewozów Regionalnych na razie nie potwierdza tych informacji.
Poza Pasikowskim Rada powołała także nowego dyrektora ds. finansowych, którym został Wojciech Kroskowski.
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-02-2014, 14:57
Tak to już koniec PR-ów.
Skończy się na kilku spółkach które nawet nie wiadomo czy będą honorować wzajemnie swoje bilety. Spodziewam się też likwidacji IR- ów w czerwcu podczas korekty rozkładu. W IC będą topić miliardy aby woziło powietrze, a ludzie za niedługo będą mieć problemy z dojazdem do pracy i szkoły w ruchu regionalnym. Utopijny neoliberalizm daje się we znaki. Jak tak nic się nie opłaca to może wszystko zlikwidujmy...
W grudniu 2014 dojdzie do rozpadu totalnego polskiej kolei. Zostaną tylko niedobitki TLK-a, reszta to będzie EIC Premium wożące muchy.Plus koleje aglomeracyjne i koniec. Już nie dojedziemy pociągiem osobowym z Gliwic do Opola, już nie dojedziemy Regio z Wrocławia do Zielonej Góry.
Lemingi przyklasną i będą się cieszyć....miasta zakorkują się totalnie.
Beatrycze,
ale zanim zlikwidują PR, to może nowi Prezesi zainteresują się polityką kadrową na oddziałach PR w całej Polsce.
Np. pracownicy ze średnim wykształceniem piastują stanowiska kierownicze, a z wyższym wykształceniem ma się..... . Może w końcu zaprzestanie się zwalniania pracowników (między innymi kasjerki) które również nabyły doświadczenie zawodowe, niejednokrotnie ze szkołami kolejowymi, a trzyma się emerytów, którzy mają za co żyć. A te kasjerki były jedynymi żywicielkami swoich dzieci.
Czy tak powinno być
Panie Prezesie, Wiceprezesie - czas na działania
Na mieście mówi się, że balcerowiczowskie sieroty po OFE na otarcie łez od rządu dostały kolej. Można spodziewać się zmian personalnych w innych spółkach samorządowych, bo jak widać Grupa PKP im nie wystarczy. Według mnie kolej ma być "łapówką" w zamian za nieszumienie w mediach w sprawie OFE.
To wina związkowców. Nie podobał się proponowany przez SLD sposób usamorządowienia ( 51% samorządy + 49% PKP PR + dzierżawa taboru od PKP PR), to dostali od PO wszystko. Bogaci samorządowcy, gdy się zorientowali, że podrzucono im zgniłe, uzwiązkowione jajo, zaczęli tworzyć własne spółki. A mogło być jak w Kolejach Mazowieckich, choć i ludzie Strużyka, gdy zorientowali się w jakim kierunku usamorządowienie zmierza, to zwietrzyli interes i postanowili wszystko wykupić. Po co? - By KM sprzedać, ale dotacje unijne w tabor na przeszkodzie stanęły. Polak mądry po szkodzie - nietrudno było ją przewidzieć, gdyby wiedzy starczało. Jedyna nadzieja w tym, że fachowcy od finansów sposób na mających zielone pojęcie o kolei i finansach samorządowców znajdą. Związkowcy już się nie liczą, choć o strajku popiskują.
Może w końcu zaprzestanie się zwalniania pracowników (między innymi kasjerki) które również nabyły doświadczenie zawodowe, niejednokrotnie ze szkołami kolejowymi, a trzyma się emerytów, którzy mają za co żyć.
Piłeś coś mocniejszego czy paliłeś coś oficjalnie zabronionego? Bankowcy to nie są ludzie o profilu dobroczyńcy z organizacji charytatywnej. Przecież oni najchętniej wszystkich pracowników by zwolnili a w ich miejsce zamontowali automaty/ roboty. Jest tylko jeden mały problem: robotowi wszystko jedno czy jest mobbingowany czy się na nim wyżywa czy nie. I dlatego menedżerom to by się nie podobało. No i z chwilą przekształcenia pracowników w robotów wypadałoby zmniejszyć ilość menadżerów-karbowych, a taka opcja zupełnie nie spodoba się decydentom. Bankowcy to krwiopijcycy. Niekiedy określani na Zachodzie jako mafia w białych kołnierzykach. Polecam do obejrzenia film Zaróbmy jeszcze więcej.
A tak z innej beczki trochę złośliwie, to można się cieszyć. To dopiero będzie wielka jazda w PR, szczególnie w centralach spółki Przewozy Regionalne. Centrale te nie mają racji bytu i już dawno powinny zostać zlikwidowane. Spodziewam się masowego wywalania biurowych kolejarzy z PR. To będzie tym bardziej bolesne, że przerost zatrudnienia w samorządowej Przewozach Regionalnych sp. z o.o. był gigantyczny w porównaniu ze spółkami Grupy PKP. Właśnie bankowcy powinni zabrać się od początku za PR a nie PKP. W tych drugich wbrew pozorom nie było przerostu zatrudnienia. A mimo to wywalano kolejarzy na potęgę. A słynny związkowiec z Rady Nadzorczej tylko wstrzymał się od głosu w sprawie sprawozdania a tym samym udzielenia absolutorium. Tak, tak nie jego ludzie pracowali w PKP S.A. więc można po nich jechać jak po łysej kobyle. Wstyd panie Miętek. Swoją biernością (dotyczy także przewodniczących Solorza i Grymela) spowodowaliście rozwój dalszej zarazy banksterskiej, tym razem na Przewozy Regionalne. Ale cóż panowie, pieniądz nie śmierdzi, prawda?
To do dzieła Bankowcy, może wreszcie dowiemy się ilu w PR jest dyrektorów ds. zbędnych i naczelników, którym podlega max 2 pracowników. Dowiemy się, że spółka z ponad miliardowym zadłużeniem sobie nie żałuje i płaci dyrektorom i naczelnikom więcej niż nieporównywalnie lepiej prosperujące Koleje Mazowieckie.
Może wreszcie wymienią Mariana U. naczelnika kontroli, który jest ślepy na wszelką patologię, złodziejstwo i kręcenie lodów. A najlepiej co potrafi to "ustawić się w stronę wiatru", nigdy nie pod wiatr. Chciwość nie pozwala mu na przyznanie się, że jest wypalonym zawodowo na stanowisku, które zajmuje od ponad 10 lat. Więcej jest takich kacyków ale to temat na inną okazję.
Ps. Niestety nie wykluczam, że zamiast poprawy będzie całkowita destrukcja kolei regionalnej z powodu desantu ludzi balcerowicza.
Na mieście mówi się, że balcerowiczowskie sieroty po OFE na otarcie łez od rządu dostały kolej. Można spodziewać się zmian personalnych w innych spółkach samorządowych, bo jak widać Grupa PKP im nie wystarczy. Według mnie kolej ma być "łapówką" w zamian za nieszumienie w mediach w sprawie OFE.
OFE powstały w Polsce po to, aby zachodnie firmy ubezpieczeniowe oraz banki, które są z nimi powiązane zarobiły na naszych pieniądzach krocie. Jeśli jest tak jak pisze Victoria to obawiam się, że "bankomaty" wycisną polską kolej jak cytrynę, żeby zrekompensować sobie straty po skoku ZUS na naszą kasę w OFE.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Nowym prezesem Przewozów Regionalnych - największego kolejowego przewoźnika pasażerskiego w Polsce - został bankowiec Tomasz Pasikowski. Ostatnio pracował on w mBanku. To kolejna osoba z doświadczeniem finansowym, która ma reformować polską kolej.
Tomasz Pasikowski zastąpi Ryszarda Kucia na stanowisku prezesa Przewozów Regionalnych. Z kolei Wojciech Kroskowski, który też był do tej pory związany z bankowością, został nowym członkiem zarządu ds. finansowych.
Pasikowski ma doświadczenie samorządowe, był m.in. prezydentem Grudziądza. Ma wykształcenie ekonomiczne i prawnicze. Pracował w resorcie finansów i w Narodowym Banku Polskim. Do września 2013 roku był członkiem Rady Forum Obywatelskiego Rozwoju - fundacji Leszka Balcerowicza. Ostatnio Pasikowski był doradcą zarządu w mBanku (dawniej BRE Banku).
- Wiążemy bardzo duże nadzieje z prezesem Pasikowskim. To bardzo doświadczony menedżer, a do zmodernizowania spółki potrzebny jest właśnie kompetentny zarząd - powiedział nam Roman Ciepiela, wicemarszałek województwa małopolskiego odpowiedzialny m.in. za kolej.
Rada Nadzorcza spółki Przewozy Regionalne powoła Dariusza Liszewskiego na stanowisko członka zarządu, dyrektora ds. techniczno-eksploatacyjnych.
Uzupełnił on skład zarządu, zmienionego przed miesiącem. Obecnie tworzą go: Tomasz Pasikowski, prezes zarządu i dyrektor generalny oraz Wojciech Kroskowski - członek zarządu, dyrektor finansowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum