Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Przepustowość linii w poc/h
Autor Wiadomość

Doman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2009

PostWysłany: 06-06-2012, 21:58   Przepustowość linii w poc/h Odpowiedz z cytatem

Czy istnieją jakieś zestawienia z maksymalną liczbą pociągów, które mogą przejechać w ciągu godziny na danej linii? Czy to w ogóle da się jakoś zgrubnie oszacować?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 07-06-2012, 12:50    Odpowiedz z cytatem

Da się policzyć, ale przy pewnych - zazwyczaj zgubnych - założeniach. Jeżeli dysponujesz wiedzą o prędkościach (realnych, nie szlakowych), rodzaju urządzeń i rzecz jasna ilości torów - możesz sobie oszacować samodzielnie.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bartik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 07-06-2012, 13:36    Odpowiedz z cytatem

Ja mogę pomóc przy wyliczaniu przepustowości stacji i linii kolejowych, ostatnio miałem to na zajęciach Smile

_________________
Klikaj codziennie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3244
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 07-06-2012, 20:23    Odpowiedz z cytatem

z p. Bujnowskim Śmiech wcale nie jest to takie proste jak się zdaje Smile

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mestwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2010
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 07-06-2012, 23:56    Odpowiedz z cytatem

bartik napisał/a:
Ja mogę pomóc przy wyliczaniu przepustowości stacji i linii kolejowych, ostatnio miałem to na zajęciach Smile


O, to ja bym własnie poprosił. Linia 250 (czyli SKM Trójmiasto), wystarczy odcinek Gdynia Główna-Gdańsk Główny. W tej chwili SKM jeżdżą w szczycie co 7 min., podczas gdy za PRL były plany, by częstotliwość zwiększyć do 3,5 min. Jaka jest dziś realna przepustowość linii?

_________________
Polska - kraj, w którym samochód jest bogiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Doman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2009

PostWysłany: 08-06-2012, 09:10    Odpowiedz z cytatem

bartik napisał/a:
Ja mogę pomóc przy wyliczaniu przepustowości stacji i linii kolejowych, ostatnio miałem to na zajęciach Smile


A masz może jakiś skrypt lub inne materiały online?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kodag Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Wrz 2010

PostWysłany: 04-07-2012, 10:51    Odpowiedz z cytatem

Na piechotę, ale dokładnie:

1. Potrzebne dane:
prędkości maksymalne na linii
lokalizacja semaforów
typ zastosowanych urządzeń SRK na posterunkach ruchu
typ blokady liniowej
rozmieszczenie semaforów
dane dotyczące taboru: przyspieszenie rozruchu, opóźnienie hamowania
czas postoju na przystankach

2. Sporządzić profile prędkości pociągów
Na podstawie znanych z fizyki wzorów (ruch jednostajnie przyspieszony/opóźniony) wyznaczyć czasy przejazdu pociągów poszczególnych odstępów itp.
Nanieść na wykres (droga od czas)

3. Sprawdzić ile w ciągu godziny da się upchnąć wykresów ruchu pociągów, zachowując oczywiście zasady bezpieczeństwa ruchu (dwa pociągi nie mogą się znaleźć na tym samym odstępie, uwzględniając straty czasu z uwagi na urządzenia SRK itp.).

W ten sposób otrzymujemy przepustowość linii w ciągu godziny.

Oczywiście można również ze wzoru:
60minut / czas zajęcia krytycznego odstępu szlakowego przez jeden pociąg [min] i jeszcze współczynnik uwzględniający nierównomierność ruchu.

UWAGA!!! Dotyczy to tylko linii dwutorowych, a nie dotyczy posterunków odgałęźnych i głowic stacyjnych.

A często w dużych węzłach kolejowych to właśnie głowice stacyjne decydują o przepustowości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gleba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Gru 2013

PostWysłany: 14-02-2014, 13:53    Odpowiedz z cytatem

Odgrzewam temat. Interesuję się przepustowością linii kolejowych i natknąłem się na publikacje Janusza Wocha dotyczące analizy efektywności i optymalizacji sieci kolejowej w oparciu o oprogramowanie SOUT (System Oceny Układów Torowych). Z publikacji wynika, że dane oprogramowanie jest ogólnodostępne, jednak wielokrotnie już próbowałem je znaleźć, niestety nieskutecznie. Czy ktoś z Was posiada dane oprogramowanie albo może coś więcej na jego temat powiedzieć? Czy istnieją jakieś inne oprogramowania komputerowe służące do analizy przepustowości/efektywności linii kolejowych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marzena Płeć:Kobieta
Nowy


Dołączyła: 31 Mar 2012

PostWysłany: 14-02-2014, 19:27    Odpowiedz z cytatem

Mając potrzebne dane można chyba pokusić się i samemu opracować wyliczankę wykorzystując jakiś arkusz kalkulacyjny. Skąd wziąć dane (wg kodag)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gleba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Gru 2013

PostWysłany: 14-02-2014, 22:13    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się, można to robić "na piechotę" metodami analitycznymi, ale chciałbym otrzymane wyniki porównać za pomocą modeli symulacyjnych, a takim jest SOUT. Dane podstawowe to RJ z wykresem ruchu pociągów oraz schematy SRK + dane empiryczne. RJ pociągów pasażerskich to oczywiście nie problem i wykres ruchu można samemu opracować. Problemem jest RJ pociągów towarowych, ale jeżeli ktoś wykonuje analizę w celach dydaktycznych i posiada jakiegoś opiekuna naukowego to myślę, że PLK nie będzie robiła problemów i udostępni dany dokument. To samo tyczy się niezbędnych do analizy schematów SRK wraz z tablicami zależności. Ponadto wiele schematów jest dostępnych w Internecie wraz z projektami wykonawczymi modernizowanych linii kolejowych. Tak więc ponawiam moje pytanie o SOUT, bo spotykam się z danym oprogramowaniem w coraz większej ilości publikacji jednak nie mogę danego oprogramowania nigdzie znaleźć w Internecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl