Przewozy Regionalne zapowiedziały rozszerzenie oferty połączeń międzynarodowych. Wiemy już jednak, że dodatkowych pociągów nie będzie dotować województwo podkarpackie. Tamtejszy urząd marszałkowski nie chce wznawiać kursów na żadnym z trzech leżących na jego terenie przejść granicznych.
Przewozy Regionalne chcą zwiększyć liczbę kursów poza granice Polski i szukają źródeł finansowania dodatkowych pociągów. Jedną z tras, na którą samorządowy przewoźnik chce powrócić po dwuletniej przerwie, jest odcinek Poznań – Rzepin – Frankfurt nad Odrą. Spółka chce uruchomić w tej relacji bezpośrednie kursy i zwróciła się z wnioskiem o ich dotację do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju.
Zainteresowanie władz Małopolski dodatkowym wsparciem połączeń międzynarodowych, też nie jest tajemnicą. Powołali sobie KM, nie patrzą na linie dalekie od Krakowa, a co dopiero zagraniczne. Nie wiem jak Śląskie? Ale z uwagi na sytuację finansową spółki i ciągłe prace naprawcze, jestem niestety sceptyczny
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-04-2014, 09:07
No więc właśnie - nie ma na granicy słowackiej kontrahenta do rozmów, jeśli chodzi o województwa. Stąd zastanawia mnie skąd wziął się pomysł kursów do Bańskiej Bystrzycy.
Ze względów finansowych i techniczno-organizacyjnych Przewozy Regionalne nie przywrócą kolejowych połączeń transgranicznych z Podkarpacia na Ukrainę i Słowację – informuje Radio Rzeszów.
Województwo małopolskie nie uruchomi połączeń transgranicznych
Rosnący deficyt kolejowych przewozów regionalnych oraz prowadzone przez zarządcę infrastruktury prace modernizacyjne mają być głównym powodem negatywnego podejścia woj. małopolskiego do planu uruchomienia połączeń transgranicznych. To kolejna sceptyczna opinia ze strony samorządów odnosząca się do planów prezesa Przewozów Regionalnych dotyczących połączeń międzynarodowych.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Przewozy Regionalne chcą rozszerzyć swoją ofertę połączeń międzynarodowych. Spółka przygotowała propozycję uruchomienia dodatkowych kursów na Ukrainę i czeka na odpowiedź tamtejszego zarządu kolejowego. Być może dodatkowe pociągi pojadą także m.in. do Obwodu Kaliningradzkiego, na Litwę i do Czech.
Jest już pierwszy efekt zapowiadanej przez Przewozy Regionalne polityki rozwoju połączeń międzynarodowych – od czerwca pociąg z Grodna zostanie wydłużony do Małkini.
W ramach negocjacji przeprowadzonych pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju a zarządem Przewozów Regionalnych uzgodniono kształt połączeń miedzynarodowych w przyszłym rozkładzie jazdy na rok 2014/2015. Oprócz dotychczasowych kursów do Grodna i Brześcia na Białorusi czy Frankfurtu nad Odrą w Niemczech, przewoźnik przywróci połączenia do Czech.
W sumie Przewozy Regionalne otrzymają dofinansowanie do 18 międzynarodowych połączeń pasażerskich. Poniżej przedstawiamy wykaz pociągów, jakie przewoźnik zobowiązał się uruchomić wraz z godzinami odjazdów i przyjazdów dla stacji początkowych i końcowych na odcinku krajowym.
Zagraniczne ambicje PR zależne od dopłat dla PKP IC
Zgodnie z naszymi informacjami, spółka Przewozy Regionalne przedstawiła plan rozszerzenia połączeń międzynarodowych. Jednak jego wykonanie zależy od tego, ile pieniędzy ministerstwo będzie musiało dorzucić do przewozów międzywojewódzkich PKP Intercity.
W grudniu br. wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy w ofercie Podlaskiego Oddziału Przewozów Regionalnych pojawi się m.in. druga para pociągów w relacji Grodno – Białystok – Ełk.
Połączenia międzynarodowe PR: Miał być rozwój, będzie cięcie.
Nic nie wyszło z ambitnego planu rozwoju połączeń międzynarodowych, które w kwietniu przedstawiły Przewozy Regionalne. Od grudnia pociągów będzie nawet mniej, niż w obecnym rozkładzie jazdy.
Moim zdaniem problem jest sztuczny. Nie byłoby problemu gdyby PR wystąpiły do MIR (Musimy Intercity Ratować) o finansowanie połączeń wyłącznie na odcinku granicznym, czyli np. Chałupki - Bohumin. Tymczasem PR chciały, żeby MIR finansował pociąg na całym odcinku Wrocław - Bohumin, podczas gdy na odcinku krajowym jest to przecież zadaniem samorządów wojewódzkich.
Systemowo powinno to być rozwiązane tak: pociąg REGIO relacji Wrocław - Bohumin na odcinku krajowym jest finansowany przez samorządy, zaś na odcinku granicznym (Chałupki - Bohumin) przez ministerstwo. Analogicznie na innych kolejowych przejściach granicznych (Kuźnica - Grodno itd.).
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-10-2014, 21:46
Na Dolnym Śląsku jest chyba najlepiej rozwinięta siatka połączeń transgranicznych. W jaki sposób te połączenia są finansowane? Czy odcinki krajowe finansuje Urząd Marszałkowski, czy całość jest finansowana przez MI? No i jeszcze kwestia która mnie nurtuje, czy pociągi RE z Wrocławia do Drezna są uruchamiane komercyjnie, czy posiadają jakieś dofinansowanie na polskim odcinku?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum