Zapomnieli przede wszystkim o relacji Warszawa- Radom - Kielce - Kraków, Warszawa - Olsztyn oraz Warszawa - Lublin. Skoro na linii łódzkiej oferta funkcjonuje by walczyć z IR to dlaczego tak PKP IC nie miałoby powalczyć z busiarzami na linii do Lublina?
Relacyjny tylko na Kraków-Wrocław i Katowice-Wrocław oznaczają, że w zasadzie TLKi przez Śląsk są dla PKP IC nieistotne, a przecież Regio z Krakowa do Katowic też wiele nie ma, a na TLK bilet za 19,- i ponad 2h jazdy to pusty śmiech.
Coraz gorzej z frekwencją w TLK na odcinku Kraków - Katowice, garstka ludzi przyjeżdża od Krakowa i niemal pustki odjeżdżają do Krakowa. Nie wiem czy komukolwiek w PIC zależy jeszcze na tej trasie, ale widok kilku pasażerów w Kossaku, Wyspiańskim czy Dolnoślązaku, daje do myślenia czy to ma jakiś sens.
Autobusy prywatnego przewożnika odjeżdżają co 40 minut zapełnione, busiarstwo podobnie, dlaczego nikt nie obniży cen na trasie kolejowej KAT - KRA.
Martwi mnie również coraz mniejsza grupa pasażerów wsiadających w Katowicach w kierunku Opola. Oby odcinek Katowice - Opole - Wrocław, nie stał się tym samym co krakowski, a widać że jest coraz gorzej z frekwencją. Dawne lata i okresy wakacyjne, to tłumy wsiadających w kierunku wrocławskim, dziś tych pasażerów ubywa coraz bardziej.
Od 15 grudnia nowa trasa w zasięgu obejmowania biletu relacyjnego Zielona Góra-Poznań-Zielona Góra
cena biletu normalnego to 46 zł, zaś studencki 22,54 zł,
ma to związek z pojawieniem się EIC Lech zamiast TLK Lubuszanin
INFO NA 100% pewne
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-11-2013, 19:46
Za 134 km to i tak jest dużo. Przecież to jest więcej niż za paliwo do auta na taki dystans, z czym do ludzi, kto wymyśla te ceny relacyjne?
To że i tak za dużo to nie jest największy problem. Największy problem jest dla osób które jadą z przesiadką. 2 osobne bilety i koszt podróży idzie ostro w górę.
To by też tłumaczyło, dlaczego w internetowym systemie e-IC nie można kupić biletu z przesiadką - skoro w przeciągu kilku lat wszystkie pociągi i relacje zostaną objęte Biletem Relacyjnym to prawdopodobnie takie coś jak bilet z przesiadką przestanie funkcjonować, zostanie kupić osobny bilet na każdy pociąg.
Wprowadzenie oferty „Bilet Relacyjny” przez PKP Intercity sprawiła, że podróż pociągami kwalifikowanymi może być tańsza niż pociągami TLK. Tak dzieje się np. na trasie pomiędzy Trójmiastem i Bydgoszczą.
Oferta „Bilet Relacyjny” polega na odejściu przez PKP IC od tradycyjnej taryfy, w której cena biletu jest uzależniona od odległości, na rzecz wprowadzenia na niektórych trasach cen zryczałtowanych. Działanie takie ma na celu przede wszystkim zwiększenie zainteresowania ofertą PKP IC na trasach, na których liczba pasażerów jest niewielka. Oferta została wdrożona w czerwcu 2013 r., w grudniu 2013 r., wraz ze zmianą rocznego rozkładu, znacząco ją rozszerzono. Objęto nią m.in. pociągi EIC „Neptun”, „Kaszub” i „Artus”, kursujące z Warszawy do Trójmiasta p. Bydgoszcz. Pociągom tym, wraz ze zmianą rozkładu, podniesiono kategorię z TLK na EIC. Jednocześnie jednak, w całości objęto je ofertą „Biletu Relacyjnego”.
Oferta ta obowiązuje także w pociągu EuroCity relacji Berlin – Gdynia, na odcinku Poznań – Bydgoszcz – Gdynia. W przypadku podróży pomiędzy Bydgoszczą i dowolną stacją na terenie Trójmiasta, cena „Biletu Relacyjnego” w pociągu EIC bądź EC kosztuje 40 zł. Natomiast cena biletu normalnego w pociągu TLK na trasie Bydgoszcz – Gdańsk wynosi 42 zł, a na trasie Bydgoszcz – Gdynia 47 zł. W pociągach TLK pomiędzy Bydgoszczą i Trójmiastem nie funkcjonuje oferta „Bilet Relacyjny”.
Chcieliśmy dowiedzieć się, czy niższe ceny biletów w pociągach cechujących się nie tylko znacznie wyższym standardem, ale także w których podawany jest darmowy poczęstunek, to celowe działanie spółki, mające przyciągnąć nowych klientów, czy po prostu niedopatrzenie osób konstruujących ofertę. A jeśli jest to działanie celowe, to czy w takim razie nie warto także wprowadzić „Bilet Relacyjny” w pociągach TLK. Nie doczekaliśmy się jednak w centrali PKP IC odpowiedzi na te pytania.
Miał być wprowadzony na przełomie marca i kwietnia i odciążyć portfele podróżujących na trasie Białystok - Warszawa i z powrotem. Ale na "Bilet Relacyjny" o którym mowa, pasażerowie PKP Intercity będą musieli jeszcze poczekać. Dokładnie do połowy czerwca.
Propozycja baaardzo dobra, i już dawno powinno być to wprowadzone.
Bardzo interesująco brzmi też zapowiedź wprowadzenia oferty "Bilet Relacyjny" do Lublina. Ale to koniecznie powinna być przedłużona oferta do Dorohuska albo przynajmiej do Chełma. Bo to jest jedyna szansa na powrót mieszkańców pięknej ziemi chełmskiej do podróżowania pociągami.
EIC Jantar tylko w taryfie relacyjnej do Gdyni dalej już normalnie.Bilet na Hel 115.60.
[ Dodano: 14-06-2014, 20:05 ] Elektronik, Zwiększają od 15 czerwca pulę tanich biletów na trasę Warszawa Białystok w weekendowej biletomanii i to na tyle.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-06-2014, 19:10
Co to znaczy "zwiększają pulę w biletomanii"? Czy biletomiania jest w jakiś sposób ilościowo ograniczona? (poza ilością miliona biletów w ogóle)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum