Ja jechałem dzisiaj z Rudy Opalin do Chełma kursem popołudniowym, na pokładzie 26 osób + 8 rowerów, sporo matek z dziećmi oraz amatorów jagód
w Rudzie 2 osoby wysiadły - ja wsiadłem,
w Karolinówce - 1 - 0.
Przyjazd do Chełma mniej więcej + 1-2 min.
4 osoby przesiadły się na regio do Dęblina
[ Dodano: 07-07-2014, 08:47 ]
Zapomniałem dodać, że jechał SA 103-007
[ Dodano: 13-07-2014, 17:30 ]
W sobotę o 16.05 z Chełma pojechało 19 osób, w tym 8 przesiadało się z IR Bolko.
4 wysiadły w Rudzie Opalin (1 wsiadła), 3 w Uhrusku, 7 w Woli, 2 w Stulnie, do Włodawy dojechały 4, przyjazd + 2 min.
Jechaliśmy w deszczu, dach SA 103-007 okazał się nieszczelny w dwóch miejscach
W drodze powrotnej 5 osób na pokładzie, 1 wsiadła w Sobiborze i 2 w Stulnie, w Woli Uhruskiej 4 wysiadły - 1 wsiadła, potem w Uhrusku jeszcze 2 wsiadły, w Rudzie Opalin 1 - 1, + 3 min. opóźnienia.
Dzisiaj jechałem z Rudy Opalin o 12.58, +2 min., na pokładzie ponad 40 osób i 5 rowerów
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Potrzeba dodatkowych przystanków na linii Chełm – Włodawa
Po roku przerwy, na linii kolejowej nr 81 znów pojawiły się pociągi pasażerskie. Będą kursowały do końca września w weekendy. Jednak aby lepiej służyły mieszkańcom i turystom, powinny mieć więcej przystanków – uważa Leszek Jóźwiak, zastępca Wójta Gminy Wola Uhruska.
Staraniem zainteresowanych samorządów lokalnych w tzw. sezonie turystycznym można dojechać pociągiem do m.in. Włodawy i Woli Uhruskiej. Dwie pary pociągów Przewozów Regionalnych kursują w soboty i niedziele od czerwca do września włącznie. Pociągi na stacji Chełm są skomunikowane ze składami z i do Lublina.
Uruchomione połączenie cieszy się zainteresowaniem turystów i mieszkańców. Jednak wskazane są zabiegi, aby pociągi lepiej zaspokajały potrzeby podróżnych. Jednym z nich mogłoby być wybudowanie dodatkowych przystanków. Przykładowo na terenie Gminy Wola Uhruska powinny powstać perony w dwóch nowych lokalizacjach – w Siedliszczu i Majdanie Stuleńskim. W przypadku pierwszej miejscowości atutem jest, iż jest to duża miejscowość, położona w pobliżu ujścia rzeki Uherki do Bugu, miejsca chętnie odwiedzanego np. przez wędkarzy. Majdan Stuleński zaś to wprawdzie niewielka wioska, ale położona jest na skraju Lasów Sobiborskich. W jej otoczeniu znajdują się miejsca atrakcyjne pod względem przyrodniczym. Ponadto przebiega tamtędy kilka szlaków turystycznych. Mieszkańcy miejscowości mieliby bliżej do przystanku kolejowego niż autobusowego.
Leszek Jóźwiak uważa, że dobrym rozwiązaniem byłoby powstanie wymienionych przystanków kolejowych na terenie gminy. Bardziej dostępne pociągi lepiej zaspokajałyby potrzeby zarówno mieszkańców, jak i coraz tłumniej odwiedzających gminę, turystów. Ze strony władz gminy deklaruje pełne poparcie, gdyby zarządca infrastruktury kolejowej zdecydowałby się na takie inwestycje. Deklaruje też realną pomoc przy wykonaniu prac, np. przez skierowanie do pracy osób zatrudnionych w ramach robót publicznych. Ma jednak świadomość, że powstanie takich obiektów nie jest proste nie ze względów technicznych, lecz proceduralnych.
Warto podkreślić, że pociągi pasażerskie kursujące na trasie Chełm – Włodawa z powodu braku odpowiedniej infrastruktury nie zatrzymują się w jeszcze innych miejscowościach, przez które przejeżdżają. Wśród nich znajdują Ruda Huta (siedziba władz gminy) oraz rozrastająca się Koza Gotówka (gm. Chełm).
Kategoria: Pasażer
Data dodania: 2014-07-23 08:08:33
(źródło: jar, Rynek Kolejowy)
Nie chwaląc się, o tych 4 nowych przystankach pisałem już dwa lata temu. Fajnie, ze zaczynają się tym interesować samorządowcy, ale przydałoby się, gdyby wójta gminy Wola Uhruska poparli również pozostali zainteresowani, czyli wójtowie gmin Ruda-Huta i Chełm.
W przypadku Majdanu Stuleńskiego można dorzucić jeszcze dwa argumenty - kiedyś tam przystanek był i zostało po nim miejsce, a ponadto w wiosce znajduje się ośrodek wypoczynkowy "Dwór nad Bugiem" - około 1 km od planowanego przystanku. Przystanek w Siedliszczu byłby na skraju wioski, w odległości około 2,2 km od Buga.
W Rudzie-Hucie i Kozie-Gotówce też w dobrych lokalizacjach, blisko centrum miejscowości.
Ale zbudowanie przystanków to jedno, a zapewnienie dłuższego kursowania pociągów, przynajmniej codziennie od maja do końca października, a najlepiej całorocznego też by się przydało. I tu też samorząd musi się wykazać, także finansowo
[ Dodano: 01-09-2014, 08:47 ]
Wczoraj byłem na stacji w Rudzie-opalin i z zawieszonego tam rozkładu wynika, że pociągi do Włodawy jeżdża do 11 października... czegoś nie wiem?
[ Dodano: 16-10-2014, 21:28 ]
Przejazdy szynobusu są wydłużone do 26 października!
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Kolej 2022 projekt wydłużenia linii kolejowej z Chełma do centrum Włodawy
Projekt nr:
LUB 1
Nazwa:
Chełm – Włodawa wraz z przedłużeniem do centrum Włodawy
Opis:
Rewitalizacja linii nr 81 Chełm – Włodawa wraz z budową nowego odcinka linii kolejowej od stacji Włodawa do centrum miasta (do mostu na rzece Włodawce).
Radni podczas ostatniej sesji uchwalili udzielenie województwu lubelskiemu finansowej pomocy na organizację sezonowego kolejowego połączenia Chełma i Włodawy.
W rachubę wchodzi utrzymanie dwóch par pociągów dziennie, kursujących w soboty i niedziele w okresie od 27 czerwca do 4 października tego roku.
Ze swojej strony chełmski samorząd przekaże województwu ponad 17,2 tys. zł.
Według symulacji kosztów i przychodów przeprowadzonych przez Przewozy Regionalne Sp. z o.o. – Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych w Lublinie dla Samorządu Województwa Lubelskiego na utrzymanie połączenia z Chełma do Włodawy potrzeba dokładnie 104 767,55 zł.
Połowę tej kwoty zobowiązał się wyłożyć Urząd Marszałkowski, a resztę, poza Chełmem zainteresowane samorządy miasta i gminy Włodawa oraz gmin Chełm, Włodawa, Wola Uhruska i Ruda Huta.
Jak wynika z uzasadnienia uchwały podjętej przez chełmskich radnych "uruchomienie połączenia kolejowego to przede wszystkim alternatywa dla transportu samochodowego. Przyczyni się do odciążenia ruchu kołowego z dróg o zasięgu regionalnym, łączących współpracujące samorządy.
Ponadto efektem dodatkowym uruchomianego przedsięwzięcia będzie wzrost bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a także poprawienie atrakcyjności turystycznej sygnatariuszy porozumienia”.
Perspektywy rozwoju dla linii kolejowej Chełm – Włodawa.
Choć jeszcze kilka lat temu wydawało się, że linię nr 81 czeka dalsza degradacja, dziś sytuacja ruchowa jest tam nadspodziewanie dobra. Kursują pociągi towarowe z drewnem, a latem uruchomione zostaną kursy pasażerskie. Co więcej, PLK stworzy tam trzy nowe przystanki. Powstaje też projekt odtworzenia fragmentu linii na drugą, białoruską stronę Bugu.
Mamy już rozkład jazdy na linii Chełm - Włodawa w wakcje 2015.
Pociąg będzie kursowal od 27 czerwca do 4 października
Poranny "włodawiak" pojedzie z Chełma o 7.40 - we Włodawie będzie o 8.36.
Powrót o 11.00 z Włodawy, w Chełmie 11.56.
Potem mamy pociąg z Chełma o 17.20 - Włodawa 18.16 i powrót Włodawa 18.56 - Chełm 19.51.
Pociąg kursuje w tych godzinach od 27 czerwca do końca sierpnia, we wrześniu popołudniowy kurs z Chełma i powrót z Włodawy będą wcześniej o około godzinę. (16.05 z Chełma, 17.49 z Włodawy).
Zapewnione jest skomunikowanie w Chełmie z regio do Lublina, z Zamościem i pociągami dalekobieznymi do Warszawy czy Wrocławia już słabiej
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Bardzo dobra wiadomość, że te pociągi i w tym roku wyjadą.
Przydałby się jeszcze jakiś skład w środku dnia, około południa z Chełma.
Odnośnie skomunikowania to pociągów dalekobieżnych w Chełmie nie ma, więc co i z czym tu komunikować. A moje interwencje w tej sprawie u parlamentarzystów z partii, która tak się pcha do władzy i obiecuje złote góry spełzły na niczym.
Bardziej mi chodziło o ewentualne dogodne przesiadki w Lublinie na TLK do Warszawy czy IR Bolko. Skład z Włodawy o 11.00 mógłby spokojnie wyjeżdżać o 11.56, o 12.52 w Chełmie, potem odjazd do Rejowca o 12.57. Tam przesiadka na regio Podkomorzy do Lublina i dalej na IR Bolko i na TLK Wieniawski do Bydgoszczy
Przy trzech pociągach można byłoby zrobić fajny rozkład, np.
Chełm 7.40 - Włodawa 8.36
Włodawa 8.56 - Chełm 9.52 / 9.57 - Rejowiec 10.14
Rejowiec 10.27 - Chełm 10.44 / 10.50 - Włodawa 11.46
Włodawa 11.56 - Chełm 12.52 / 12.57 - Rejowiec 13.14
Rejowiec 14.44 - Chełm 15.01
Chełm 16.05 - Włodawa 17.01
Włodawa 17.49 - Chełm 18.45
Trzeci skład byłby bardzo fajnym rozwiązaniem, ale na to trzeba pewnie kolejne 60 tys. od samorządów
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Pojawił się w rozkładzie pociąg Chełm - Włodawa. Tradycyjnie po dwa połączenia weekendowe jak co roku o podobnych godzinach Poranny pociąg skomunikowany jest z Regio z Lublina i pośrednio z Dęblin - Lublin
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum