W jedną z kwietniowych niedziel jechałem z Lipova Lazne przez Głuchołazy do Krnova. Kapitalne widoczki z okna, frekwencja ok. 80%. Bardzo dużo młodzieży (może po weekendzie wracali do szkół).
Moim zdaniem prędkość jazdy pociągu zarówno w Czechach jak i w Polsce taka sama więc nie wiem o co to larum że w Polsce jest ZNACZNIE gorzej
Szkoda że żyjemy w kraju tak wielkich niekompetencji i marnowania potencjału. Tam w sezonie i w weekendy przez granicę w Głuchołazach powinno śmigać kilka par pociągów w relacji Wrocław - Zabreh na Moravie (przez całe Jeseniki), a w tygodniu ze dwie pary z dobrymi skomunikowaniami tam, gdzie trzeba.
Przystanek w Głuchołazach bliżej centrum też by się przydał.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-05-2014, 23:04
Cytat:
nie wiem o co to larum że w Polsce jest ZNACZNIE gorzej
Może nawet jeśli nie znacznie gorzej, to znacznie drożej. A PLK miast zarobić mniej, ale zarobić, woli z tonu nie spuszczać i z CD się pożegnać...
„Nowa Trybuna Opolska” poinformowała o walce o utrzymanie czeskiego połączenia pasażerskiego przez Głuchołazy. W tym celu samorządy wojewódzkie zainteresowane zachowaniem przewozów zorganizowały przejazd dla dziennikarzy.
Regionalny dziennik relacjonuje działania o utrzymanie połączenia kolejowego z czeskiego Jesenika do Krnowa przez polskie Głuchołazy. Samorządowcy z uwagi na wysoki koszty generowane przez połączenie, na co wpływ mają opłaty przekazywane do PKP PLK za korzystanie z odcinków linii kolejowych nr 333 i 343, próbują wynegocjować w Ministerstwie Transportu dofinansowanie do pociągów pasażerskich. Czeski resort wycofał się z ich dotowania w 2012 r.
Utrzymaniem czeskiego połączenia zainteresowani są również samorządowcy z Głuchołaz. Jeśli będą gwarancje utrzymania czeskiego ruchu pasażerskiego to burmistrz miasta obiecuje odtworzyć dawne przystanki osobowe. Ponadto postulowane jest skomunikowanie pociągów polskich i czeskich, aby linią kolejową przez Nysę zapewnić połączenie kolejowe z Czech do Opola czy Wrocławia.
Jest szansa na nowa umowę polsko-czeską w sprawie funkcjonowania tej linii
Cytat:
Polskie Ministerstwo Infrastruktury chce podpisać z Czechami nową umowę. Podobną do umowy regulujacej lokalu ruch pociągów na granicy z Niemcami.Jest szansa na utrzymanie tranzytowego połączeniu czeskiej kolei z Jesenika do Krnowa przez Głuchołazy.
Ponowu czitac tu placz linie Jindřichov Ve Slezku - Glucholazy - Mikulovice. A wsytko zlo pochodzi z Czeskej strony.......
Po co jest mogliwe ten samy problem na linije Děčín - Sebnitz - Rumburk bez klopot i Glucholazy niedaja sie? Roznica jest tylko w tym ze Glucholazy sa w Polsce Sebnitz w Niemcach! W tej chwili niewidzalem 1 chetniego Polaka zobaczyc ruch przes Sebnitz. Mojim zdaniem tu byla by inspiracja do Glucholaz . I Potym nastempnie Rumburk - Ebersbach - Zgorzelec bylo by tez ciekawe.
Jindřichov Ve Slezku - Glucholazy - Mikulovice o ruch interes jest stale. Polske pociagy Nysa - Gucholazy Zdroj skasowane kilka lat... Na Czesko niemieckej granici panstwowej jest tak wiencej razy bez klopot. Cheb - Plesná - Vojtanov, Hrádek nad Nisou - Zittau - Varnsdorf. Děčín - Sebnitz - Rumburk. Mialem pomysl pokazac kde mozno znalezt inspiracje do Glucholaz to wsytko.
Inspiracji Polacy mają aż nadto. Potrzebują konkretnych osób odpowiadających za kolej, oraz pionizowania z Brukseli w kwestii połączeń transgranicznych. To wszystko.
Pamentam jiedys interes polskej strony obudowe linije Klodzko - Broumov - Walbrzych , prosto skrocenie podroze przes Czechy. Nic niezrealizowalo sie. Jezeli zobaczem granice Czesko/Niemiecke jest kdes jechac.
Pomysłów zawsze jest dużo, ale z realizacją już gorzej.
Z połączeniem Kłodzka z Broumovem to wina jest po obu stronach, jeśli chodzi o decyzje. Natomiast więcej pracy odtworzeniowej jest po stronie czeskiej. W Polsce nowe tory są podciągnięte do Tłumaczowa, brakuje może jakieś 500 m torów do granicy. Po czeskiej stronie roboty jest dużo więcej, a na dodatek obsługiwany pociągami pasażerskimi obcinek został skrócony z Otovic Zastavka do Broumova.
Tory sa na kamieniolom i jest mogliwosc obudowe cialej trasie. Potym by byla wymiana ruchu za Glucholazy i niebylo by tyle klopot . Prosto Czeszi przes Glucholazy , Polska przes Broumov.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum