Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Zezłomowane lokomotywy mogły wracać tory
Autor Wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 18-09-2014, 08:53   Zezłomowane lokomotywy mogły wracać tory Odpowiedz z cytatem

Lokomotywy do zezłomowania, a jednak jeżdżą. PKP Cargo składa zawiadomienie.

Przeprowadzona kontrola wykazała, że lokomotywy sprzedawane przez PKP Cargo w latach 2010-2013 w celu złomowania mogły stać się przedmiotem ponownej eksploatacji w innych spółkach przewozowych prowadzących działalność konkurencyjną. Zysk osób zaangażowanych w powyższy proceder może sięgać wielu milionów złotych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/53995/lokomotywy_do_zezlomowania_a_jednak_jezdza_pkp_cargo_sklada_zawiadomienie.htm
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 18-09-2014, 10:14    Odpowiedz z cytatem

"W umowach sprzedaży PKP Cargo zastrzegło, że zarówno sprzedawane wraki lokomotyw, jak również ich części nie mogą być przedmiotem ponownej eksploatacji."

Czy istnieje jakiekolwiek umocowanie prawne dla takich zapisów w umowach ze strony PKP Cargo? Czy nie jest kwestią nabywcy tego co ostatecznie zrobi z nabytym towarem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 18-09-2014, 14:09    Odpowiedz z cytatem

Umowa może mieć różne, niesprzeczne z prawem zapisy. Taki o konieczności złomowania jest dozwolony.
Śmieszy co innego:
- od początku lat dziewięćdziesiątych PKP, a później Cargo sprzedały setki lokomotyw, które gniły na ich torach jako złom, a prywaciarzom opłaciło się je nawet modernizować. I to "wspomaganie" konkurencji i działanie na własną szkodę, az do doprowadzenia firmy do obecnego stanu przydennego, nikomu przez dwadzieścia lat nie przeszkadzało,
- zamiast zapisów w umowach, które łatwo obejść, sprzedając loki kolejnej firmie, już bez żadnej klauzuli, wystarczyło zniszczyć je tak, aby nie opłaciło się ich remontować.
Może, zamiast robić raban i oburzać się na nabywcę, kargule poszukaliby w swoim gronie tego cwaniaczka, który niby to dał się zrobić w balona. Jemu i jego rodzinie niech prokuratura przewietrzy konta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 18-09-2014, 17:04    Odpowiedz z cytatem

Pytanie jaką moc prawną ma taki zapis. To, że strony stwierdzają w umowie, że coś jest przeznaczone na złom wcale nie musi tam trafić.

Podobnie rzecz ma się z samochodami. Być może zdaniem sprzedającego pojazd nadaje się na złom, ale jeśli nabywca doprowadzi go do stanu używalności i pojazd przejdzie odpowiednie badania techniczne to co stoi na przeszkodzie??

Czy tabor szynowy również nie podlega okresowym i doraźnym badaniom? Zakładam, że takie sprzedawane przez CARGO "złomy" zapewne były bez aktualnych rewizji itd. A jednak po doprowadzeniu do używalności je uzyskały - czyż nie tak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-09-2014, 18:30    Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo zawiadomiło prokuraturę o możliwości ponownego wprowadzania do obiegu przez innych przewoźników zezłomowanych lokomotyw. Przewoźnik podejrzewa, że nieprawidłowości związane z powtórną sprzedażą przeznaczonego na złom taboru sięgają nawet kilkunastu milionów złotych. Poza stratami finansowymi jest to też zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu kolejowego w Polsce.

Więcej TUTAJ


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 18-09-2014, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Na UTK bym za bardzo nie liczył.
Wszak pod wodzą najlepszego prezesa w historii to ekipa skazana na sukces.
Rejestr pojazdów prowadzą od ładnych paru lat, a tu masz - taki kwas - przeoczyli.
Zagonią do roboty cały swój sztab "Falandyszów" żeby uzasadnić, że w zasadzie nic się nie stało, albo że nie mieli bladego pojęcia, iż loki są przeznaczone do kasacji.
Idę o zakład, że nie przyznają się do dania d...y na całej linii - nie ten standard.

A swoją drogą, ciekawie by było, gdyby się okazało, że sprzęt wcale nie był taki zużyty.
Czyjeś łby za niegospodarność powinny wówczas polecieć.
Jechałem takim jednym bykiem. Jak na szrot, całkiem, całkiem, z klimą i komputerkiem pokładowym się prezentował. Prowadził się też niczego sobie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 19-09-2014, 10:07    Odpowiedz z cytatem

wodkangazico krótko mówiąc Cargule płakali jak tego byka sprzedawali. Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 19-09-2014, 17:53    Odpowiedz z cytatem

A kto doprowadził do tego, że loki zgniły na bocznicach zamiast jeździć? To zwykła niegospodarność. Było je sprzedać, albo wynajmować innym. PR-y są bez loków, odkupili szrot i wynajmują od sąsiadów. Taki PIC złomuje siódemki i fiaty i chwali się zakupem 10 loków, tak, jakby kupili co najmniej setkę...

Pięknie, K..., Pięknie...

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 20-09-2014, 13:30    Odpowiedz z cytatem

Rafaello - małe sprostowanie - opis dotyczył loka już po zakupie i remoncie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 21-09-2014, 02:00    Odpowiedz z cytatem

A to Polska właśnie. Zdatne do ruchu - po remoncie - pojazdy miałyby być złomowane, bo tak sobie życzy Cargo... Ja wiem, w "wolnym rynku" nie takie głupoty przechodziły, ale szlag może trafić. Polacy ileś lat temu te lokomotywy wyprodukowali, a teraz ktoś je sobie zniszczy, "bo tak". O tym procederze złomowania słyszałem już dawno, ale teraz ktoś się postawił - domyślam się, że nie dla idei, ale jednak - a teraz ma być ścigany. Ci, którzy przywrócili lokomotywy do ruchu przyczynili się do racjonalnego wykorzystania jednego z zasobów kraju i dobrze zrobili!

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 21-09-2014, 08:36    Odpowiedz z cytatem

Jarul napisał/a:
A to Polska właśnie. Zdatne do ruchu - po remoncie - pojazdy miałyby być złomowane, bo tak sobie życzy Cargo... Ci, którzy przywrócili lokomotywy do ruchu przyczynili się do racjonalnego wykorzystania jednego z zasobów kraju i dobrze zrobili!

Dawno nie czytałem większych bredni,bo jeśli okaże się prawdą to,że wprowadzono do ruchu pocięty palnikami a potem pospawany złom,to ktoś kto zrobił taki przekręt powinien zgnić w pierdlu za poważne naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym.Ponadto"wolnoć Tomku w swoim domku",Cargo jako właściciel lok.oraz ich wieloletni serwisant wie najlepiej,czy te lok.nadawały się jeszcze do naprawy w rozsądnych kosztach,czy raczej naprawa była nieopłacalna z biznesowego punktu widzenia,nb.skąd wiadomo jaki był powód kasacji danego loka?Ponad to,gdzie wyczytałeś że Cargo kasowało loki po remoncie i zdatne do ruchu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 21-09-2014, 09:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dawno nie czytałem większych bredni,bo jeśli okaże się prawdą to,że wprowadzono do ruchu pocięty palnikami a potem pospawany złom,


Bardzo mało prawdopodobne, najprawdopodobniej sprzęt został "zniszczony" na papierze a rzeczywistości trafił do ZNTK na NG

Cytat:
Cargo jako właściciel lok.oraz ich wieloletni serwisant wie najlepiej,czy te lok.nadawały się jeszcze do naprawy w rozsądnych kosztach,


Najprawdopodobniej komuś zależało żeby cargo nie zarobiło a zarobił prywaciarz. Cargo i tak ma za dużo lokomotyw w stosunku do pracy przewozowej.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 21-09-2014, 09:37    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Bardzo mało prawdopodobne, najprawdopodobniej sprzęt został "zniszczony" na papierze a rzeczywistości trafił do ZNTK na NG

Jeśli były zachowane procedury przy kasowaniu lok.to jednak była ingerencja palnika,jeśli natomiast było jak piszesz,to oznacza że przekrętas(y) działa(ł)(li) w samym Cargo...


Cytat:
Najprawdopodobniej komuś zależało żeby cargo nie zarobiło a zarobił prywaciarz. Cargo i tak ma za dużo lokomotyw w stosunku do pracy przewozowej


Ale to są(były)ich loki i mieli prawo zrobić z nimi co chcieli.Pamietajmy że ilostan lokomotyw to w dużej mierze spuścizna po PRL a do wielkości tamtych przewozów nie powrócimy już raczej nigdy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 21-09-2014, 10:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ale to są(były)ich loki i mieli prawo zrobić z nimi co chcieli.


Oczywiście, chociaż mając takie zaplecze warsztatowe mogli je sami pociąć i wywieść w kontenerach jeśli im tak zależało na zniszczeniu.

Inną kwestią jest to, że sprzedawanie lokomotyw z przeznaczeniem złomowym, prawdopodobnie jest dla Cargo i tak nie korzystne. Cargro traci bo mogło by nawet samemu wykonać NG tych lokomotyw i sprzedać jako sprawne, co do przeciwdziałania konkurencji to i tak to swojego zadania nie spełni bo jak prywaciarz będzie chciał lokomotywę kupić to i tak skądś ja kupi (helmuty sprowadzone z Maroka, skody kupione od Czechów, siódemki Z IC) ktoś mu te lokomotywy sprzeda wiec konkurencja i tak się pojawi A cargo nie zarobi na sprzedaży majątku.

.
Cytat:
Pamietajmy że ilostan lokomotyw to w dużej mierze spuścizna po PRL a do wielkości tamtych przewozów nie powrócimy już raczej nigdy...


To już temat na inną dyskusję.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 21-09-2014, 11:54    Odpowiedz z cytatem

Remont zrobił nowy właściciel - chodziło mi o to, że "się dało" i "się opłaciło".

Właśnie maruda - otoloto, że ostoi nie cięto - spawanej nikt o zdrowych zmysłach nie dopuści.
Resztę można wspawać z powrotem na swoje miejsce albo nawet dowolnie - wedle własnej fantazji - wkomponować (oczywiście w granicach takich dupereli, jak: nacisk, skrajnia, położenie środka ciężkości, nawis czołowy, widoczność z kabiny itp.). Patrz: "stonki".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl