Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
RŻD odwołuje pociągi do Budapesztu i Sofii
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 17-10-2014, 13:53   RŻD odwołuje pociągi do Budapesztu i Sofii Odpowiedz z cytatem

Koleje Rosyjskie (RŻD) poinformowały o zawieszeniu od grudnia kursowania pociągów do Budapesztu i Sofii. Jako powód podawany jest znaczący spadek liczby pasażerów.

Koleje Rosyjskie poinformowały o zawieszeniu dwóch pociągów – do Budapesztu (nr 15/16) i Sofii (nr 59/60). Pociągi w relacji do Budapesztu i Sofii przestaną kursować 12 grudnia, natomiast powrotne do Moskwy – 14 grudnia. Jako powód czasowego odwołania tych pociągów wskazywany jest "znaczący spadek liczby pasażerów".

Pociąg nr 15/16 relacji Moskwa – Budapeszt – Moskwa (przez Kijów) pokonuje 2109 km. Czas przejazdu do Budapesztu wynosi 37 godzin i 50 minut, a w drodze powrotnej – 36 godzin i 46 minut.

Pociąg nr 59/60 relacji Moskwa – Sofia – Moskwa (przez Kijów) przejeżdża 2643 km. Czas przejazdu do Sofii wynosi 50 godzin i 40 minut, pociąg drogę powrotną pokonuje natomiast w 49 godzin i 38 minut.

Źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 17-10-2014, 20:39    Odpowiedz z cytatem

To boli, ale niestety pociągi międzynarodowe nie są już żadną konkurencją dla lotnictwa, no i będą likwidowane. Parszywe czasy, ale nic na to nie poradzimy.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 17-10-2014, 20:46    Odpowiedz z cytatem

To ma bardziej aspekt polityczny , rubel leci w dół, ludzi nie stać na wyjazdy. Te pociągi przed kryzysem miały dużą frekfencję.Upadł niedawno tani przewoznik lotniczy z rosji, pełno turystów za wschodniej granicy utkneło na lotniskach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 18-10-2014, 16:17    Odpowiedz z cytatem

Tan słynny pociąg nazywa się Tisza (pol. Cisa - druga co do długości rzeka na Węgrzech, mająca źródła na Ukrainie).

Widywałem ten pociąg wielokrotnie będąc w Budapeszcie. Pierwszy raz widziałem go latem w 2004. 15-wagonowy skład zrobił na mnie wtedy wrażenie a zwłaszcza relacje jego poszczególnych wagonów : 5 wagonów kl. 2 w krajowej relacji Záhony-Budapeszt, 2 lub 3 sypialne Moskwa-Budapeszt, natomiast reszta z Moskwy i Kijowa do Wenecji, Splitu, Rijeki, Baru, Belgradu i Salonik przełączane na Keletim do innych pociągów.

Ostatni raz widziałem Tiszę latem zeszłego roku i okrojona była zaledwie do 6 wagonów - dwa kl.2 w relacji krajowej i 4 sypialne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nebbud Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 24 Sty 2013

PostWysłany: 28-10-2014, 08:49    Odpowiedz z cytatem

andrej, radzę zajrzeć do słownika ortografii i języka polskiego... frekfencję nie ma takiego słowa w języku polskim. Prawidłowo to: frekwencję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 28-10-2014, 09:15    Odpowiedz z cytatem

Cóż, kolejowe połączenia międzynarodowe mogą stanowić konkurencję dla lotnictwa, ale pod jednym warunkiem: V >= 200 km/h. Nie wyobrażam sobie, aby linie, których korzystały te pociągi, osiągnęły takie parametry w "najbliższym" czasie, więc połączenia te przeszły raczej do historii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pietia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2012

PostWysłany: 29-10-2014, 22:24    Odpowiedz z cytatem

Poc. nr 15/16 to był właściwie pociąg relacji Moskwa-Czop-Użhorod i z powrotem, z kilkoma wagonami do/z Budapesztu i dalej na Bałkany. Ciekawe, czy użhorodzka część składu też wylecii, czy zllikwidowane zostaną jedynie wagony międzynarodowe.
Podobnie z pociągiem 59/60 - część składu kursowała jedynie w relacji Moskwa-Czerniowce - Moskwa, przy czym w tej grupie były zarówno wagony RŻD, jak i UZ. W tej chwili jest to jedynie połączenie kolejowe Bukowiny z Moskwą
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 30-10-2014, 07:52    Odpowiedz z cytatem

W rozkładzie DB IC 15/16 jest normalnie wpisany.

Natomiast brakuje połączenia przez Czerniowce, którym miałem przyjemność jechać w roku 2013.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pietia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2012

PostWysłany: 30-10-2014, 21:53    Odpowiedz z cytatem

Od Briańska do Kjowa bez zatrzymania? To gdzie się odbywają konrtole graniczne? Rosyjska teoretycznie mogłaby być w Briańsku, ale 1 minuta to trochę za mało
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 31-10-2014, 12:16    Odpowiedz z cytatem

Widocznie rozkład uwzględnia już włączenie terytorium Ukrainy do Federacji Rosyjskiej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-11-2014, 17:51    Odpowiedz z cytatem

RŻD: Bołgaria Ekspress i Tissa przez Polskę?

Koleje Rosyjskie ogłosiły niedawno plany zawieszenia kursowania pociągów Bołgaria Ekspress i Tissa łączących Moskwę z Węgrami, Rumunią i Bułgarią przez Ukrainę. Być może jednak ważne z punktu widzenia europejskiej siatki połączeń kursy nie zostaną ostatecznie zlikwidowane. Trwają bowiem rozmowy o możliwości skierowania obu składów przez Polskę.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/54534/rzd_bolgaria_ekspress_i_tissa_przez_polske.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

pietia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Kwi 2012

PostWysłany: 06-11-2014, 22:47    Odpowiedz z cytatem

O ile podróż z Moskwy do Budapesztu przez Polskę może mieć sens, i może nawet trwać krócej niż obecnie przez Ukrainę (zresztą wagony relacji Moskwa-Budapeszt swego czasu tak właśnie jeździły, doczepiane do Batorego), o tyle jazda w ten sposób z Moskwy do Sofii będzie cokolwiek naokoło, tym bardziej, że wobec braku bezpośredniego połączenia między Polską a Rumunią i Bułgarią, konieczne będzie przełączanie wagonów nie tylko w Warszawie, ale jeszcze co najmniej jednej stacji. Być może oba pociągi zostaną skomasowane w jeden, na trasie Moskwa-Budapeszt, gdzie grupa wagonoów do Sofii bedzie przełączana do inneog skladu
Inna kwestia to typ wagonów. Rumunia i Bułgaria to chyba jedyne kraje UE (nie licząc republik bałtyckich), do których nadal mogą wjeżdżać popularne "stodoły", i Bułgaria Express jest zestawiony z takich wlaśnie wagonów. W przypadku dodatkowego tranzytu przez Polskę, Słowację czy Węgry, będzie to już raczej niemożliwe, a więc pociąg będzie musiał być zestawiany z RIC-ów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl