Wysłany: 17-10-2014, 13:53 RŻD odwołuje pociągi do Budapesztu i Sofii
Koleje Rosyjskie (RŻD) poinformowały o zawieszeniu od grudnia kursowania pociągów do Budapesztu i Sofii. Jako powód podawany jest znaczący spadek liczby pasażerów.
Koleje Rosyjskie poinformowały o zawieszeniu dwóch pociągów – do Budapesztu (nr 15/16) i Sofii (nr 59/60). Pociągi w relacji do Budapesztu i Sofii przestaną kursować 12 grudnia, natomiast powrotne do Moskwy – 14 grudnia. Jako powód czasowego odwołania tych pociągów wskazywany jest "znaczący spadek liczby pasażerów".
Pociąg nr 15/16 relacji Moskwa – Budapeszt – Moskwa (przez Kijów) pokonuje 2109 km. Czas przejazdu do Budapesztu wynosi 37 godzin i 50 minut, a w drodze powrotnej – 36 godzin i 46 minut.
Pociąg nr 59/60 relacji Moskwa – Sofia – Moskwa (przez Kijów) przejeżdża 2643 km. Czas przejazdu do Sofii wynosi 50 godzin i 40 minut, pociąg drogę powrotną pokonuje natomiast w 49 godzin i 38 minut.
To boli, ale niestety pociągi międzynarodowe nie są już żadną konkurencją dla lotnictwa, no i będą likwidowane. Parszywe czasy, ale nic na to nie poradzimy.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
To ma bardziej aspekt polityczny , rubel leci w dół, ludzi nie stać na wyjazdy. Te pociągi przed kryzysem miały dużą frekfencję.Upadł niedawno tani przewoznik lotniczy z rosji, pełno turystów za wschodniej granicy utkneło na lotniskach.
Tan słynny pociąg nazywa się Tisza (pol. Cisa - druga co do długości rzeka na Węgrzech, mająca źródła na Ukrainie).
Widywałem ten pociąg wielokrotnie będąc w Budapeszcie. Pierwszy raz widziałem go latem w 2004. 15-wagonowy skład zrobił na mnie wtedy wrażenie a zwłaszcza relacje jego poszczególnych wagonów : 5 wagonów kl. 2 w krajowej relacji Záhony-Budapeszt, 2 lub 3 sypialne Moskwa-Budapeszt, natomiast reszta z Moskwy i Kijowa do Wenecji, Splitu, Rijeki, Baru, Belgradu i Salonik przełączane na Keletim do innych pociągów.
Ostatni raz widziałem Tiszę latem zeszłego roku i okrojona była zaledwie do 6 wagonów - dwa kl.2 w relacji krajowej i 4 sypialne.
Cóż, kolejowe połączenia międzynarodowe mogą stanowić konkurencję dla lotnictwa, ale pod jednym warunkiem: V >= 200 km/h. Nie wyobrażam sobie, aby linie, których korzystały te pociągi, osiągnęły takie parametry w "najbliższym" czasie, więc połączenia te przeszły raczej do historii.
Poc. nr 15/16 to był właściwie pociąg relacji Moskwa-Czop-Użhorod i z powrotem, z kilkoma wagonami do/z Budapesztu i dalej na Bałkany. Ciekawe, czy użhorodzka część składu też wylecii, czy zllikwidowane zostaną jedynie wagony międzynarodowe.
Podobnie z pociągiem 59/60 - część składu kursowała jedynie w relacji Moskwa-Czerniowce - Moskwa, przy czym w tej grupie były zarówno wagony RŻD, jak i UZ. W tej chwili jest to jedynie połączenie kolejowe Bukowiny z Moskwą
Od Briańska do Kjowa bez zatrzymania? To gdzie się odbywają konrtole graniczne? Rosyjska teoretycznie mogłaby być w Briańsku, ale 1 minuta to trochę za mało
Koleje Rosyjskie ogłosiły niedawno plany zawieszenia kursowania pociągów Bołgaria Ekspress i Tissa łączących Moskwę z Węgrami, Rumunią i Bułgarią przez Ukrainę. Być może jednak ważne z punktu widzenia europejskiej siatki połączeń kursy nie zostaną ostatecznie zlikwidowane. Trwają bowiem rozmowy o możliwości skierowania obu składów przez Polskę.
O ile podróż z Moskwy do Budapesztu przez Polskę może mieć sens, i może nawet trwać krócej niż obecnie przez Ukrainę (zresztą wagony relacji Moskwa-Budapeszt swego czasu tak właśnie jeździły, doczepiane do Batorego), o tyle jazda w ten sposób z Moskwy do Sofii będzie cokolwiek naokoło, tym bardziej, że wobec braku bezpośredniego połączenia między Polską a Rumunią i Bułgarią, konieczne będzie przełączanie wagonów nie tylko w Warszawie, ale jeszcze co najmniej jednej stacji. Być może oba pociągi zostaną skomasowane w jeden, na trasie Moskwa-Budapeszt, gdzie grupa wagonoów do Sofii bedzie przełączana do inneog skladu
Inna kwestia to typ wagonów. Rumunia i Bułgaria to chyba jedyne kraje UE (nie licząc republik bałtyckich), do których nadal mogą wjeżdżać popularne "stodoły", i Bułgaria Express jest zestawiony z takich wlaśnie wagonów. W przypadku dodatkowego tranzytu przez Polskę, Słowację czy Węgry, będzie to już raczej niemożliwe, a więc pociąg będzie musiał być zestawiany z RIC-ów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum