Dodam ze swojej strony: Dziś 69565 odj. z Wrocławia 8:35 Frekwencja na starcie około 200%, zestawienie 1x31WE (zgonie z zapowiedzią powinien jechać 2x36WEa)
69571 odj. z Wrocławia 13:40 Frekwencja na starcie około 150%, zestawienie 1x31WE
Na mój gust wzmocnienia pociągów planowała osoba, która nie wie jak rozkłada się ruch. Te których wzmacniać nie trzeba jeżdżą wzmocnione (drugi skład zazwyczaj pusty), a te które powinny jeżdżą nabite po dach.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Nie ma na tyle taboru, aby każdy kurs wzmocnić drugą jednostką. Mimo wszystko i tak chyba jest lepiej niż w poprzednich latach.
W uzupełnieniu informacji:
- jedna jednostka (EN57) jechała na pociągu rel. Wrocław (15.04) - Węgliniec
- na dwie jednostki (dwa 36WE) jechał pociąg rel. Wrocław (15.43) - Lubań Śl. Frekwencja w obu składach grubo powyżej 100%.
Dodam, że PR także wzmocniły składy i większość popołudniowych kursów miało dwie jednostki.
Beatrycze, Tak, widziałem. Podwójne Desiro. Ale nie byłem na 3 peronie, które Desiro tam się znalazł, bo byłem cały czas na 5 peronie czekając na podwójny pociąg KD 69569 do Węglińca ale obstawiam frekwencja w tych Desirach ok. 50-60%. Podwójny szynobus KD 67323 z opóźnieniem 10 min. odjechał o 12:35 a podwójne Desiro RE odjechał o 12:40.
Max998, myślę, że w RE frekwencja oscylowała w granicach 100 proc. Jak zwykle zresztą.
Ale wracając do pociągów osobowych, trzeba zauważyć, że KD mają wyjątkowo dużo szczęścia. Niedawno dostali kilka nowych 3-członowych Impulsów, które do 13 grudnia stanowią swoistą rezerwę i teraz ratują sytuację na linii zgorzeleckiej. Bez tego byłby horror! Ze zgrozą spoglądam na okres bożonarodzeniowy...
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Masz rację. Jak przerzucą kilka impulsów na linię jeleniogórską to nie będzie już z czego wzmocnić kursów na E-30 (nie mówiąc o wzmocnieniu składów na jeleniogórskiej).
Nie ma na tyle taboru, aby każdy kurs wzmocnić drugą jednostką.
A kto mówił o wzmocnieniu wszystkich? Raczyłem tylko wspomnieć, że planista ustalający wzmocnienia w ogóle nie wiedział jak kształtuje się frekwencja w pociągach i tak jakby "na pałę" kazał podoczepiać drugie jednostki do przypadkowych składów.
No cóż, zobaczymy co będzie się dziać jutro i pojutrze. O poniedziałku rano nie chcę nawet myśleć. Domyślam się, że do 69526 nie wsiądę...
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Widać, że dla planisty ważne było także jak największe wykorzystanie taboru bez rozłączania składów po drodze. Gdyby wzmocniono np. pociąg do Lubania o 11:39, to podwójny skład wróciłby do Wrocławia dopiero o 17:27, więc nie obsłużyłby już frekwencyjnego pociągu o 16:43. Z resztą z tego co napisano wyżej pociąg o 12:50 bez wzmocnienia też miałby podobną frekwencję. I tak właściwie dotyczy to wszystkich pociągów, bo wszystkie tak wyglądały.
Wczorajszy pociąg rel. Wrocław (18.42) - Węgliniec jechał na dwóch impulsach 31WE. O ile w pierwszym większość miejsc była zajęta, to w drugiej jednostce w ostatnim członie były nawet puste "czwórki". Do Miękini pociąg złapał 10 minut opóźnienia, w Miękini dołożył kilka minut, bo interweniował patrol policji (podróżny nie posiadał dokumentów).
Pociąg KD z Węglińca wyjechał prawie planowo, ale po drodze łapał spore opóźnienie. Czyżby frekwencja przewyższała możliwości pojemnościowe Impulsa i w Bolesławcu, Chojnowie i Legnicy przez kilka, a nawet kilkananście minut trwało upychanie pasażerów?
kd.jpg
Plik ściągnięto 108 raz(y) 201.28 KB
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Raport na bieżąco z pokładu. 69526 pomimo zapowiadanego wzmocnienia zestawiony 1x31WE. Frekwencja od Malczyc około 140%. W Środzie Śląskiej, Miękini, Mrozowie i Leśnicy dobijanie pasażerów. Za Leśnicą frekwencja około 250%.
Już nigdy nie uwierzę w ani jedno słowo Kolei Dolnośląskich. W trakcie tego weekendu jechałem trzema pociągami, które rzekomo miały być "wzmocnione". Wszystkie trzy jechały na pojedyńczych jednostkach.
EDIT
Sprawdziłem wykaz i jednak 69526 w dniu dzisiejszym nie miał być wzmocniony. Zasadniczo sens mojej wypowiedzi się nie zmienia, frekwencja tak czy siak była tragiczna.
[ Dodano: 03-11-2014, 09:11 ]
Proszę wybaczyć post pod postem, ale minęło już 60 minut i nie mogę edytować (proszę moderatorów o scalenie)
69565 Wrocław-Węgliniec skład 2x36WEa, frekwencja w pierwszym około 90%, w drugim około 30%
69556 Węgliniec -Wrocław skład EN57AL, frekwencja w Leśnicy jakieś 170%.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Opis filmu: Stacja "Małomice" (dopiero trzecia stacja !), godzina 18:24 (planowy wyjazd z Małomic 18:14). Pociąg przyjechał pełny. Brak możliwości wejścia do pociągu.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
jak dobrze, że w 1999 roku po wdrożeniu 2 etapu restrukturyzacji zwolniłem się z PKP S.A. przeczuwałem co wyniknie, zaczęło się od podziału na spółki i od stworzenia wzajemnego antagonizmu pomiędzy pracownikami, że jeden jest z rentownej spółki i zapieprza na drugiego na przykład z Zakładu pasażerskiego, wtedy było chyba tylko 4 spółki. Dzisiaj mamy efekty podziałów w postaci takiej a nie innej obsługi pasażera, stanu infrastruktury ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo teraz na PKP nie istnieje, Szczekociny, Baby i inne wypadki kolejowe. maszynistów traktuje się jak terrorystów masakra. Przyznam się, że jestem miłośnikiem kolei wychowałem się najpierw przy a potem na kolei mam dwa dyplomy kolejowych szkół ale ja bym potrafił połączyć ekonomię z bezpieczeństwem zwłaszcza za takie pieniądze jakie się marnotrawi na modernizację torowiska po to tylko, żeby impuls z Legnicy do Wrocławia jechał bez postojów w ciągu 34 minut a to nie jest żadne osiągnięcie za kilka miliardów euro w każdym normalnym państwie tak wielkie nakłady na kolej spowodowałyby wielka rewolucję na torach wraz z wybudowaniem KDP dlaczego nie w Polsce ?? W każdym normalnym państwie ktoś kto podjąłby nie trafne decyzje finansowe siedziałby w kryminale, dlaczego nie w Polsce ?? To co widzę to zgroza, ludzi się traktuje jak bydło a nie jak pasażerów, którzy kupują bilet i zawierają umowę przewozu i chcą być w jakiś godny sposób przewiezieni. Szok szok szok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum