O połączeniu regionalnym Rzeszów – Jasło – Zagórz.
Zrealizowane inwestycje raczej nie wpłyną na rozwój regionalnych połączeń kolejowych. Według zapowiedzi organizatora kolejowych przewozów pasażerskich w regionie, oferta połączeń kolejowych będzie podobna jak w 2010 r.
Do „Rynku Kolejowego” dotarła informacja o ofercie Przewozów Regionalnych na odcinku Rzeszów – Jasło – Zagórz w rozkładzie jazdy 2014/2015. Z informacji do jakich dotarł czytelnik naszego portalu wynika, że oferta na ten czas będzie uboższa niż przed rozpoczęciem prac rewitalizacyjnych na tym ciągu komunikacyjnym. „Bulwersujący jest fakt, że linie, które obecnie poddawane są rewitalizacji, po ich zakończeniu otrzymają gorszy rozkład jazdy, niż miały przed” - podaje czytelnik. Na dowód swojego twierdzenia dołącza pismo z Przewozów Regionalnych, m.in. w dni wolne od pracy między Jasłem a Zagórzem ma kursować tylko jedna para pociągów, a 4 składy pojadą między stolicą regionu a miastem położonym nad rzekami Wisłoka i Ropa. Podkreśla, że w inne informacje były publikowane na naszym portalu wcześniej (link do artykułu można znaleźć tutaj)
Z informacji uzyskanych od rzecznika Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, że „w rozkładzie jazdy 2014/2015 planuje uruchomić sześć połączeń Rzeszów – Jasło, cztery połączenia Jasło – Zagórz i dziesięć połączeń Rzeszów – Strzyżów (sześć kursujących dalej do Jasła, cztery kończące bieg w Strzyżowie)”. Warto jednak podkreślić, że padło przy tym zastrzeżenie, iż „liczba uruchamianych przez Województwo Podkarpackie połączeń kolejowych uzależniona jest od dostępnych środków finansowych zabezpieczanych w budżecie województwa na ten cel”.
Jedna para do Zagórza...w dni wolne od pracy ,od jakiej pracy?Szyt szczytów co ci panowie od kolei wyprawiają!Będzie tak;z powodu braku pojazdów trakcyjnych będzie wprowadzana komunikacja zastępcza.Na torach rozpanoszy sie rdza i chwasty,a drogi będą pękac w szwach!Jet nowa droga z Zagórza do Komanczy,są też stare tory....do łupkowa.Po torach nikt nie jezdzi,no bo i po co?????
Idą wybory-namawiać rodzinę, znajomych i wszystkich dookoła aby wywalić na zbity...dotychczasowe władze które w ten sposób rozwalają kolej w podkarpackim.
Taka perspektywa jak 2014-2020 już się raczej szybko nie nadarzy.
Ja tak własnie informuję kogo popadnie z rodziny, znajomych aby nie głosowały na tych co obecnie rozwalili kolej w mojej małopolsce.
To jest dziwne. Stosunkowo - do innych województw - w naszym województwie planuje się wydać wiele milionów przede wszystkim na infrastrukturę, również na tabor (podobno spalinowy, czy EZT również - nie wiem) ale skąpi się kasy na połączenia. Po co rewitalizować linie i kupować tabor skoro nie ma zamiarów by dać więcej na połączenia? Nie trzeba wiele dorzucać mln zł żeby było więcej par połączeń na liniach 106 i 108.
Tak własnie myslą,a raczej nie mysla tęgie głowy od kolei.Jednym szynobusem można spokojnie uruchomic 6 par relacji Rzeszów-Frysztak.Wczoraj np. z powodu braku tabosu.czesc kursów była relizowana autobusami,a reszta do Strzyzowa i dalej do Jasła autobs kz.Jak tak dalej pójdzie to cała relacja Rzeszów-Jasło pojedzie na gumach.Hura optymizm,10par Rzeszów-Strzyżow w nowym rozkładzie....????a czym,ciekawy jestem
[ Dodano: 26-10-2014, 18:33 ]
No i wykrakałem...wsio na gumach
Już od piątku, 31 października podróżni skorzystają z szybszego, bezpośredniego połączenia Rzeszów - Jasło. To efekt modernizacji linii, na której lepszą obsługę pasażerów gwarantuje 14 odnowionych stacji. Na 77 przejazdach kolejowo-drogowych podniesiono poziom bezpieczeństwa. Prędkość pociągów zwiększyła się z 30 km/h do nawet 100 km/h.
Żeby dorzucić nieco złych substancji do tego mniodku dodam, że wg nowego rozkładu jazdy (od 14. grudnia) TLK Monciak będzie jeździł do Zagórza w niemal identycznym czasie jak dwa regionalne, wymagające przesiadki w Jaśle (3.16 TLK, 3.28 np. poranny Regio).
Między Rzeszowem a Jasłem TLK pojedzie nawet ciutkę wolniej niż Regio zatrzymujący się na każdej stacji i na każdym przystanku.
Aż śmiesznie to wygląda.
PS:
Żeby nie było, czekam niecierpliwie, by się pospiesznym przewieźć do Zagórza.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-11-2014, 22:16
Ja się zastanawiam co stało na przeszkodzie, że nie uruchomiono bezpośrednich relacji Rzeszów - Zagórz, tylko po dwa "ogryzki" Rzeszów - Jasło i Jasło - Zagórz.
A ja się zacząłem zastanawiać, czy nie lepiej byłoby, gdyby TLK kursował łącznicą.
Jedyny sens zatrzymywania się w Jaśle jest taki, że ludzie z Warszawy będą się przesiadać w stronę Beskidu Niskiego.
Tak czasy przejazdu na trasie Rzeszów-Zagórz,tlk jak i regio są prawie takie same.Tlka łapie w.g mojej wiedzy;5min w Boguchwale i 20min w Jaśle-oblot,zatrzymuje się 7 razy a regio;21razy,plus-minus.Sam się zastanawiam z czego wynika,żółwie tempo TLK!?
[ Dodano: 04-11-2014, 18:09 ]
Rze-ów-Jasło,jadą już towary...jest extra
Czeska lokomotywa serii 754 ma prędkość maksymalną 100 km/h. Mając na uwadze ograniczenia punktowe i pewnie problem z rozpędzeniem się to taki będzie właśnie skutek. Szynobus jednak rozpędza się szybciej i to może być przyczyną, że jedzie niewiele wolniej.
Swoją drogą na linii 71 TLK jeżdżą do Tarnobrzega tylko o 10 minut szybciej od regio (16 przystanków, nie licząc pierwszego i ostatniego) , ale też linia nie jest tak kręta jak 106.
To fakt,znam tą loko kiedys ja na mazurach chyba widziałem.Zreszta tu szlakowa i tak nie przekracza 100km/h.Zobaczymy jak to bedzie na szlaku,tez czekam na pierwszą jazdę
Podkarpackie: Kontynuacja rewitalizacji w południowej części regionu.
Władze województwa podkarpackiego dążą do kontynuacji inwestycji w południowej części regionu. Niewykluczone, że pracami objęte zostaną trzy linie kolejowe: nr 106 Rzeszów – Jasło, nr 107 Nowy Zagórz – Łupków oraz podkarpacki odcinek linii nr 108 od granicy regionu do Nowego Zagórza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum