Wysłany: 18-05-2011, 09:01 Postulaty na nowy rozkład jazdy
OKOKO przedstawia postulaty na nowy rozkład jazdy
Obywatelski Komitet Obrony Kolei Opolszczyzny przedstawił postulaty dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów 2011/2012 mającego wejść w życie 11 grudnia br. Pierwszym postulatem jest dodanie po jednej parze pociągów na niezelektryfikowanych liniach kolejowych: Kluczbork – Opole, Nysa - Kędzierzyn Koźle oraz Nysa – Brzeg.
Drugim postulatem jest utworzenie wspólnie z władzami woj. dolnośląskiego oraz Kolejami Dolnośląskimi planowanego połączenia “stykowego” w relacjach Nysa - Kłodzko oraz Nysa - Legnica, gdzie minimum dwie pary pociągów obsługiwałyby KD, a minimum jedną parę – PR Opole.
Trzeci postulat dotyczy wydłużenie wybranych relacji Brzeg - Nysa lub Opole - Nysa (np. 2 par) do stacji Głuchołazy oraz przystanku Głuchołazy Miasto z dwustronnym skomunikowaniem w stacji Głuchołazy z pociągami czeskimi w kierunkach/z kierunków Jesenika/Opavy/Ostravy oraz Krnova/Hanusovic/Sumperka.
Mam postulat, aby pociągi EIC przejeżdżające przez Brzeg ponownie się w nim zatrzymywały, zwłaszcza jadące do i z Warszawy. Bedzie to spore ułatwienie, zwłaszcza dla chcących dojechać do stolicy wcześnie rano.
Opolski zakład linii kolejowych przeprowadził na przełomie marca i kwietnia remont na linii nr 288 Brzeg – Nysa. Prace wykonano w nocy. Takie rozwiązanie pozwoliło zachować obowiązujący rozkład jazdy i nie utrudniało podróży klientom Przewozów Regionalnych. Nie potrzeba było również uruchamiać autobusowej komunikacji zastępczej - informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zimowe warunki pogorszyły stan jednotorowej linii. Konieczne było wprowadzenia ograniczenia prędkości, istniało zagrożenie zamknięcia linii. Wymiana ponad 1700 podkładów trwała od 26 marca do 7 kwietnia. Prace pomiędzy godz. 20 i 5 rano wykonał Dolkom. Zlikwidowano ograniczenie prędkości do 20 km/h i przywrócono prędkość rozkładową. O kilka minut skróci się czas przejazdu na trasie Nysa – Brzeg.
Pomiędzy Brzegiem i Nysą kursują 4 pary szynobusów. Pojazdy zapewniają dojazd do pracy i szkół. Ułatwiają też dalszą komunikację zmodernizowana linią kolejową do Wrocławia i Opola.
Czy owa wymiana podkładów to te co zaraz za Nysa byly zdegradowane przy wjezdzie/wyjezdzie? I o ile sie skróci czas?
(...) Rozważane jest uruchomienie połączeń na odcinku Częstochowa – Opole. Propozycja wymaga uzgodnień z województwem opolskim, gdyż część relacji przebiegałaby po jego terenie, przy jednoczesnym porozumieniu z przewoźnikami. Termin wprowadzenia do rozkładu jazdy połączeń Częstochowa – Opole będzie uzależniony od wyników konsultacji z województwem opolskim.
Pozostaje mieć nadzieję, że połączenie to, będące po prostu relacją wydłużoną od Lublińca do Opola, będzie reaktywowane. Kiedy istniało, cieszyło się dużym zainteresowaniem, także podróżnych korzystających z przystanków pośrednich na trasie.
Mam postulat, aby pociągi EIC przejeżdżające przez Brzeg ponownie się w nim zatrzymywały, zwłaszcza jadące do i z Warszawy. Bedzie to spore ułatwienie, zwłaszcza dla chcących dojechać do stolicy wcześnie rano.
Ten postulat jest nierealny, pomijam już fakt, że jest całkowicie bez sensu. Brzeg nie jest stacją przesiadkową.
A ja bym dalej postulował nad skumulowaniem pociagów regio relacji Namysłów-Lubliniec-Namysłów na stacji Lubliniec z jedynym EIC/EIP z/do Warszawy zatrzymującym się na w/w stacji.Kilka miejscowości znajduje sie na trasie pociągu Namysłów-Lubliniec-Namysłów (Namysłów,Wołczyn,Kluczbork,Olesno plus kilka mniejszych jak np.Domaszowice,Wierzbica,Bąków,Sowczyce itp) MOŻE ??!! pomogłyby w polepszeniu frekfencji w w/w pociągach EIC/EIP.
Najpoźniej w czerwcu pociąg regio Namysłów-Lubliniec będzie skomunikowany w Lublińcu z porannym EIP do Warszawy (który do marca kursuje jako EIC Odra). A jeśli już mowa o EIP (pendolino) w Lublińcu to już wkrótce wszystkie składy EIP kursujące na trasie Warszawa-Wrocław będą miały postój handlowy w Lublińcu
A przy okazji skład Namysłów-Lubliniec (przyjeżdzający do L-ca ok. godz. 6.30) przechodzi na pociąg regio Lubliniec-Wrocław p. Kluczbork, Namysłów a nie na pociag Lubliniec-Namysłów.
hanys
Wiem że regio rano wraca do Wrocławia p.Kluczbork.
Mi chodzi o wieczorne ostatnie regio z Lublińca do Namysłowa żeby także skumulować z EIP z Warszawy.Odjeżdżałby wtedy ok. 1,5 godziny później.A w zamian obecnego regio Lubliniec-Namysłów przywrócić "stare" połączenie Opole-Namysłów i powrót rano do Opola.
Niestety nic nie zapełni tego szajsu na torach o nazwie >Pendolino bez wychyłu< z prostego powodu : ceny,chore ceny. A dwa : to coś powinno mieć klasę i cenę NAJWYŻEJ TLK - ciasne, wąskie, brak normalnego WARSu a siedzenia ? już w pierwszym lepszym flircie czy zdeklasowanej 1- ce są wygodniejsze.
Desiro, zgadzam się z Tobą. A frekwa w pendo zadowalająca nie jest.
Torczest, na Opole-Namysłów szlak jest nieprzejezdny Przesunięcie pociągu Lubliniec - Namysłów (wyjazd z L-ca przed 20) o 1.5 h do przodu jest dobre jednak trzeba pamiętać, o pasażerach którzy przesiadają się na ten pociąg z osobówki kś Katowice - Lubliniec która przyjeżdża do L-ca do 19.45, te osoby nie mogą czekać na pociąg prawie 2 godz.
hanys, Torczes miał na myśli ostatnią parę szynobusu z Opola przez Kluczbork do Namysłowa. Rano wracał z Namysłowa do Opola. Takie połączenie istniało swego czasu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum