Czy może ktoś podać źródła informacji, jeżeli to możliwe, że EIC "Górnik" będzie się zatrzymywał na stacji Opoczno Południe.
Skąd TLK "Konopnicka" będzie jechał??? Czy to drugi dzienny pociąg z Warszawy, na chwilę obecną z Małkinii? Czy też zastąpienie nazwy kursującego od lat i jedynego połączenia dalekobieżnego czyli TLK "Hańcza"?????
"Niestety, nie są znane jeszcze ceny biletów, które ze względu na to, iż jest to pociąg pospieszny, mogą być nieco droższe. Gmina Opoczno wnioskowała o honorowanie biletów okresowych wykupionych przez pasażerów w TLK."
po raz kolejny dziennikarze pokazują co potrafią
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-02-2015, 20:04 Re: Nowe pociągi Kielce Katowice przez CMK taryfa??
Jeżeli dla EIC "Górnik" zostanie wprowadzona taryfa TLK to bardzo dobre posunięcie. Albo najlepiej, jeżeli "Górnik" zostanie zamieniony na TLK i skończy się ten cyrk z kursowaniem co 30 minut składów kwalifikowanych w relacji Warszawa-Katowice wożących powietrze.
Postój przynajmniej w okresie wakacji dla EIC "Klimczok"jak najbardziej potrzebny. Ale moim zdaniem w kierunku Trójmiasta powinien się tam zatrzymać np. EIC "Wysocki". "Klimczok" dociera do Gdyni na godz. 23, kiedy komunikacja PKS/PKP poza Trójmiasto już nie kursuje, a i dla osób jadących na wypoczynek do Trójmiasta jest to pora zdecydowanie za późna. Bo w przeciwnym kierunku "Klimczok" dla mieszkańców Opoczna miałby świetne godziny kursowania, wyjazd z wypoczynku wczesnym popołudniem i około godz. 18 docierałoby się do domu.
Reasumując:
1. "Górnika" zamieniamy na TLK.
2. W okresie wakacji postój dla EIC "Wysocki" w kierunku Trójmiasta i EIC "Klimczok" w kierunku Katowic.
I wtedy powoli powoli wracamy dla normalności, przestaniemy robić z CMK "KDP" dostępną tylko dla wąskiej grupy społecznej, i kolej służy ludziom.
KŚ nie uruchamiają pociągow regio a te konkretne realcje będą należały do przewozów regionalnych.
CMK była budowana po to aby maksymalnie skrócić czas przejazdu z Krakowa i Śląska do Warszawy (choć początkowo kursowały po niej tylko pociągi towarowe) a nie po to aby budowac małe peroniki w polu gdzie nikt nie wsiada.
Jedno nie wyklucza drugiego. Po to są składy ED250 zakupione żeby ten czas przejazdu skrócić maksymalnie. Natomiast małe "peroniki" są budowane dla składów pośpiesznych i oby ich było jak najwięcej. Poza tym proponuję się przejechać do Opoczna czy Włoszczowej, zwłaszcza na zakończenie weekendów i zobaczyć jak wygląda ten "nikt" a nie pisać jakieś banialuki.
Dla pociągu EIC "Górnik" zmiana kategorii na TLK jest jedyną szansą na zachowanie go, bo w przeciwnym razie wszystkie zabiegi wyglądają jak przedłużanie agonii. Ten pociąg przy tej frekwencji co ma teraz, pojeździ maksymalnie do wakacji. A mieszkańcy dwóch dużych ośrodków na terenie GOP-u czyli Gliwic i Zabrza zostaną po raz pierwszy od wielu lat bez bezpośredniego połączenia z Warszawą.
a nie po to aby budowac małe peroniki w polu gdzie nikt nie wsiada.
Akurat pasażerów w Opocznie czy we Włoszczowie jest znacznie więcej niż w innych znacznie większych miastach. TGV też zatrzymuje się w wybranych małych miejscowościach i jakoś nikomu to nie przeszkadza.
Cytat:
CMK była budowana po to aby maksymalnie skrócić czas przejazdu z Krakowa i Śląska do Warszawy (choć początkowo kursowały po niej tylko pociągi towarowe)
ha, ha ....Bo była budowana właśnie pod towarówki.
Cytat:
Poza tym proponuję się przejechać do Opoczna czy Włoszczowej, zwłaszcza na zakończenie weekendów i zobaczyć jak wygląda ten "nikt" a nie pisać jakieś banialuki.
Ale, aby to wiedzieć trzeba z pociągów korzystać. Tzw. klawiaturowi eksperci mają jedną wadę - są zupełnie oderwani od rzeczywistości.
Cytat:
Dla pociągu EIC "Górnik" zmiana kategorii na TLK jest jedyną szansą na zachowanie go, bo w przeciwnym razie wszystkie zabiegi wyglądają jak przedłużanie agonii. Ten pociąg przy tej frekwencji co ma teraz, pojeździ maksymalnie do wakacji. A mieszkańcy dwóch dużych ośrodków na terenie GOP-u czyli Gliwic i Zabrza zostaną po raz pierwszy od wielu lat bez bezpośredniego połączenia z Warszawą.
I o ile z Włoszczowy czy z Opoczna można było swobodnie dojechać do pracy, o tyle w przypadku podróży powrotnej już był z tym problem. A tak Górnik umożliwi swobodny powrót do domu i codziennie korzystanie z usług PKP IC jako środka dojazdu do pracy czy też szkoły.
Nie 'Włoszczowej' tylko 'Włoszczowy'!!! Ludzie nauczcie sie odmieniac tą nazwe!
Heheheh zakończenie weekednu? Ale o czym ty gadasz, piątek i niedziela są całkowicie niemiarodajne, tych dni nie bierze sie pod uwage patrzac na frekwe.
Na CMK nie powinno być ani jednej polnej stacyjki bo są one poprostu niepotrzebne!!!
Kiedy na stołkach byliu głównie ludzie znający sie na kolei (wtedy tez to wszystko prawidłowo funkcjonowało) to nie było ani jedengo peroniku na CMK i tak miało zostać.
TGV nie jeździ liniami które były budowane aby usprawnić połączenie między dużymi aglomeracjami. Na liniach po które porusza sie, TGV od zawsze były stacje.
TGV nie jeździ liniami które były budowane aby usprawnić połączenie między dużymi aglomeracjami. Na liniach po które porusza sie, TGV od zawsze były stacje.
Hahaha ....I nawet, że obecnie jest zapotrzebowanie na pociągi nie oznacza, że można cokolwiek dobudować czy też dostawić. Idąc Twoim tokiem rozumowania dalej mieszkalibyśmy w jaskiniach, no przecież wtedy niczego innego nie było. Konstytucyjna zasada zrównoważonego rozwoju wymusza takie inwestycje, postój w Opocznie to szansa na to, że kolejne osoby podejmą pracę czy też naukę.
Cytat:
Kiedy na stołkach byli głównie ludzie znający się na kolei (wtedy tez to wszystko prawidłowo funkcjonowało) to nie było ani jednego peroniku na CMK i tak miało zostać.
I tak się znali na kolei, że staliśmy się największymi importerami złomu z Europy Zachodniej. W obecnych rynkowych realiach Twoje betonowe i antykonkurencyjne myślenie nie ma racji bytu. Zatrzymałeś się w latach 90-tych, w obecnych realiach gospodarczych Twoje myślenie nie ma racji bytu. Dziś PKP IC ma silnych konkurentów autokarowych, a konieczność walki z bezrobociem wymusza takie inwestycje jak Włoszczowa czy Opoczno. I bardzo dobrze, bo pasażerów wsiada tam znacznie więcej niż w innych ośrodkach. Poza tym PKP PLK wyraźnie stwierdziła, że Włoszczowa wychodzi na plus, więc o czym mu to rozmawiamy....Musisz zmienić mentalność, skoro TGV można zatrzymać i to na wsi to tym bardziej u nas TLK-a w małych miasteczkach.
Hahah kolego sheva, wracaj na swoje 'węzłowe linie'
Importerami złomu staliśmy sie w czasach późniejszych niż te o których ja mówie. Po co mielibyście cokolwiek 'skąś' sprowadzać skoro mieliśmy bardzo dobrze prosperujące fabryki taboru kolejowego.
Oczywiście, ze PLK stwierdziła wychodzenie Włoszczowy Płn. na plus, przecież nie mogli sie dać ośmieszyć tym bardziej, że przyklaskiwali byłej władzy, m.in. przez te chora inwestycje pozmieniali stołki w kieleckim zakładzie PLK.
I prosze cie nie pisz bzdur, czytając takie rzeczy poprostu pękam ze śmiechu. Budowa chorych stacji w polu szkodzi istniejącym już węzłom. Tych stacji nie powinno być jednak jesli już są to niech tam sie zatrzymują tylko TLK a nie pociągi komercyjne!
Dokładnie. Obecne bezrobocie wynoszące w małych miastach często w granicach 20-30% i co za tym idzie konieczność szukania pracy w większych ośrodkach jest już powodem dla którego taki inwestycje jak peron we Włoszczowej czy Opocznie mają uzasadnienie. A nie każdego stać aby w Warszawie wynająć mieszkanie i płacić miesięcznie 2000 zł za sam wynajem.
Z tego samego powodu remontowana jest teraz linia Warszawa-Łódź bo tam jest bardzo silna konkurencja w postaci A2.
Po drugie, proszę zaobserwować jakie są ruchy konkurencji. Polski Bus od 2 marca trzy swoje linie zamienia na pośpieszne, dzięki czemu będą tam honorowane ulgi ustawowe, i takie miasta jak Radom czy Leszno zyskają możliwość wyboru czy IC czy PB.
I dlatego zamiana "Górnika" na TLK, (bądź niech zostanie EIC ale w taryfie TLK) i postój w Opocznie byłby naprawdę świetnym posunięciem. Bo o ile z Opoczna do Warszawy na rano do pracy można dojechać "Mazurami" to powrót jest problematyczny. Trzeba czekać do 19 na "Mazury" i "Skarbka". Tylko obawiam się, że IC zgodzi się na postój "Górnika" tylko taryfy nie obniży a 14 czerwca stwierdzi, że chcieli dobrze a wyszło jak zwykle. I to będzie koniec kursowania tego pociągu.
Ostatnio zmieniony przez pawelu dnia 27-02-2015, 11:12, w całości zmieniany 1 raz
Tak czy siak frekwencja w Opocznie Płd. jest mała i taka pozostanie.
A podejmowanie pochopnych decyzji, tak jak ta o postoju Górnika na tym polu to błąd. Przez to cierpi m.in. Zawiercie.
O zmianie tego pociagu na TLK nic nie wiem i wątpie zeby takie cos miało miejsce.
Ostatnio zmieniony przez hanys dnia 27-02-2015, 11:18, w całości zmieniany 1 raz
Celowo się wybrałem do Opoczna dwa tygodnie po otwarciu, środek tygodnia i ilość czekających na "Korczaka " do Warszawy i 'Piasta" w kierunku WRocławia przeszła moje oczekiwania. Tak więc proszę patrzeć na kolej realnie a nie zza biurka.
Nie wiem jak postój w Opocznie może negatywnie wpłynąć na Zawiercie. ?????
A ile z tych osób do mikole?? Czy jestes pewien ze wszyscy wsiedli do pociągów??
Może też być tak jak z otwarciem supermarketu po jakimś czasie ludzi mniej lub pusto. Zapewne część chce sie przejechac, reszta chce zobaczyc.
Zawiercie cierpi ponieważ na poczet Opoczna postój Górnika w Zawierciu zostaje skasowany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum