Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Śląskie kolejowo odcięte od sąsiadów
Autor Wiadomość

ikarek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Kwi 2013
Skąd: Bytom

PostWysłany: 24-01-2015, 18:32    Odpowiedz z cytatem

@ddbb
Działa, ale sensownego połączenia około godziny jedenastej ze Zwardonia do Ziliny, które jako jedyne miało jakichś pasażerów, już dawno nie ma. To był Góral albo Skalnica z Krakowa. Tam nawet międzynarodowe towarzystwo się zdarzało. Obecna reszta to ogryzki. Ale wagony mają lepsze niż PICnia, i w dodatku z normalnym układem siedzeń.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2015, 18:44   

Zgadza się - pociągi jeździły z Krakowa / Katowic do Ziliny / Bratysławy, dziś to przejście ma znaczenie tylko lokalne. A przynajmniej powinien pierwszy pociąg ze Zwardonia wyjeżdżać po przyjeździe pierwszego z Katowic, a jest skomunikowane tylko z pociągiem z Bielska-Białej, dodatkowo kursującym w dni robocze.
Powrót do góry

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 27-02-2015, 09:31   Kraków to nie sąsiad? Odpowiedz z cytatem

Od 2010 trwa "modernizacja" linii Gliwice - Katowice - Kraków. W ramach tych działań nie zmodernizowano niczego. Na trasie Katowice - Gliwice usiłuje się przywrócić stan jaki był 40 lat temu, czyli o modernizacji mówić nie można. Między Mysłowicami a Jaworznem położono nowe tory ale pociągi dalej poruszają się tak jak 40 lat temu. Gdzie ta modernizacja? Na pozostałych odcinkach tory zarastają trawą bo PR z kolejną dotacją do zmarnowania uruchamia zaledwie 6 par pociągów na dobę. I tak za dużo bo prawie nikt nimi nie jeździ!
Prędkość rozkładowa na odcinku Kraków - Katowice (77km) to 36 km/h. To wszystko między pierwszą i trzecią aglomeracją w kraju. ZGROZA!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 27-02-2015, 10:44    Odpowiedz z cytatem

Ale za to odcinek Gliwice - Chorzów Batory jest już cały gotowy. W kwietniu rusza moderna na odc. Chorzów Batory - Katowice przez co dla niektórych pociągów rel. Lubliniec - Katowice i Gliwice - Katowice na w/w odc. będzie ZKA.

Natomiast na Mysłowice - Szczakowa jeszcze jakiś czas pociągi będa sie wlekły Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 27-02-2015, 12:50    Odpowiedz z cytatem

Gotowy to znaczy odtworzono to co było - z modernizacji zrezygnowano bo dla PLK za trudna.
Ale uparte odgrzewanie budowy "Y" jest zapewne bardziej dochodowe dla "warszawki" no i łatwe. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 27-02-2015, 12:55    Odpowiedz z cytatem

Skoro linia była w fatalnym stanie to musieli odtworzyć to co było, prawda? Na tej trasie i tak nie da sie już nic więcej wyciągnąc.

Budowa trasy 'Y' jest póki co nierealna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 27-02-2015, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Nie musieli odtwarzać - powinni byli kontynuować to co zaczęto w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, czyli budowę torów dla ruchu aglomeracyjnego i modernizację dla ruchu tranzytowego. resztki jeszcze zostały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 27-02-2015, 16:24    Odpowiedz z cytatem

A kto ma do tego głowie, ważne ze zrobili to co zrobili i że nie trwało to zbyt długo.

Normalni pasażerowie sa zadowoleni, tylko mikolstwo (jak zwykle) ma jakieś 'ale'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 27-02-2015, 19:46    Odpowiedz z cytatem

Jasne - lepsze to niż nic ale pociąg pospieszny powinien te 27 km przejechać w 15 minut a osobowy (aglomeracyjny) w 22-25 minut. Miejsca dosyć!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=hgEFN_0gsAM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 27-02-2015, 20:57    Odpowiedz z cytatem

A co ci po miejscu? I tak jechałby z tą samą predkością.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 27-02-2015, 22:42    Odpowiedz z cytatem

Jest miejsce na dwie linie, a jedna jest na pewno do eksploatacji na 140-160 km/h (pociągi dalekobieżne)
ruch regionalny może być na 120 km/h
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 24-06-2015, 16:49    Odpowiedz z cytatem

KŚ przywrócą ruch na przejściach w Cieszynie i Chałupkach.

Od grudnia pociągi KŚ i Kolei Czeskich będą obsługiwać dwa nieużywane przejścia graniczne z Czechami. Z Cieszyna do czeskiej części miasta ma pojechać sześć pociągów na dobę, z Chałupek do Bogumina – cztery. Oznacza to pierwszą od dawna poprawę oferty w segmencie pasażerskich przewozów transgranicznych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58183/ks_przywroca_ruch_na_przejsciach_w_cieszynie_i_chalupkach.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 12-01-2018, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Co, gdy trzeba pojechać na przykład z Opola do podczęstochowskiej Blachowni oddalonej o 80 km? Zaczyna się przedzieranie przez gąszcz rozkładów jazdy kilu różnych przewoźników, mimo że teoretycznie to jedno z prostszych połączeń. Co prawda Blachownia jest mała, Pendolino tamtędy tylko przefruwa, ale stacja kolejowa jest. Więc może jakieś inne pociągi się zatrzymują?

Więcej:
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/7,134263,22876888,sredniowiecze-w-regionalnych-polaczeniach-kolejowych.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-01-2018, 16:43   

Cytat:
gąszcz rozkładów jazdy kilu różnych przewoźników

Nie ma już czegoś takiego, od lat jest jeden rozkład, szanowny Panie Redaktorze
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-01-2018, 14:35    Odpowiedz z cytatem

Koleje Śląskie chcą jeździć Elfami do Czech.

Po zakończeniu eksploatacji starych składów EN57 dzierżawionych od Przewozów Regionalnych Koleje Śląskie chcą obsługiwać połączenia do Czech nowymi ezt Elf 2. Nie wiadomo jednak kiedy te pojazdy będą mogły przekraczać granicę.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/31560/koleje-slaskie-chca-jezdzic-elfami-do-czech.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl