Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Jak rozpoznać semafor wjazdowy od wyjazdowego
Autor Wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 12-03-2015, 20:19    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wskaźnik W24, jest umieszczany, tylko na semaforze wyjazdowym,


Chyba, że jest to posterunek bez semaforów wyjazdowych.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LoloPendolo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-03-2015, 21:38   

Borys_q, masz racje. Zapomniałem Wink ale nie mieszajmy mu w głowie Smile
Powrót do góry

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 12-03-2015, 22:05    Odpowiedz z cytatem

A powiemy mu, że są jeszcze semafory drogowskazowe , grupowe i odstępowe?

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LoloPendolo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-03-2015, 22:14   

Borys_q, NIEEEEEE! Śmiech Śmiech
Powrót do góry

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 13-03-2015, 10:44    Odpowiedz z cytatem

Chłopak zapytał się o Włoszczową bo ma taka stację, a my mu zaraz jebniemy cale litanie na temat semaforów na każdym posterunku w kraju. No to jeszcze opiszmy mu semafory kształtowe, karzełkowe, 6 komorowe

_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

cinekcool Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2013

PostWysłany: 13-03-2015, 17:39    Odpowiedz z cytatem

To jeszcze tarcze do 6 komorowych może, niech ma Wink

_________________
http://maszynista.eu - moja droga do spełniania marzeń
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bodzio1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2014

PostWysłany: 13-03-2015, 23:14    Odpowiedz z cytatem

A ja mam takie pytanie dotyczące semaforów. Na stacji w Kościerzynie przy torze przy peronie drugim ustawiony jest semafor świetlny dwukomorowy (czerwone i białe światło), który podaje tylko sygnał zastępczy. Pociągi odjeżdżające w kierunku Gdyni czy Chojnic ruszają z tego toru tylko na sygnał zastępczy. Dlaczego tak jest? Pamiętam że kiedyś stał tam zwykły semafor kształtowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 14-03-2015, 11:32    Odpowiedz z cytatem

www.plk-sa.pl
Zapytaj się tam dlaczego. Ewentualnie ZLK Gdynia. Zobaczymy co Ci odpowiedzą. Podaj nam tylko efekt tego ;p

A Kościerzyna nie jest teraz w trakcie modernizacji?

_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 14-03-2015, 15:23    Odpowiedz z cytatem

Dla kolegi co pisze pracę w technikum o semaforach, polecam lekturę tej instrukcji PKP PLK S.A. W niej znajdziesz wszystko.

Ie-4 (dawna WTB-E10) - Wytyczne budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym

[ Dodano: 14-03-2015, 16:14 ]
Bodzio1987 napisał/a:
A ja mam takie pytanie dotyczące semaforów. Na stacji w Kościerzynie przy torze przy peronie drugim ustawiony jest semafor świetlny dwukomorowy (czerwone i białe światło), który podaje tylko sygnał zastępczy. Pociągi odjeżdżające w kierunku Gdyni czy Chojnic ruszają z tego toru tylko na sygnał zastępczy. Dlaczego tak jest? Pamiętam że kiedyś stał tam zwykły semafor kształtowy.


Tego typu semafory, to najczęściej semafory zaporowe, przy których kończy się przebieg pociągowy i dalej skład manewrowy na sygnał Ms2 "Jazda manewrowa dozwolona" (światło matowobiałe ciągłe) odjeżdża w grupę torów odstawczych lub postojowych. Oczywiście może być też tego typu semafor wjazdowy (dwukomorowy: czerwone i białe) w stację, gdy wjeżdża się z toru lewego i rzeczywiście taki wjazd może odbyć się na Sz (białe światło migające), może być jedna komora na maszcie nieoświetlona, może być ciemny "karzełek" z jedną komorą, który w momencie podania Sz-ta, miga matowobiałym światłem. W tym przypadku, który opisujesz, jeśli był tam wcześniej "mechaniczny" semafor kształtowy, być może na czas przebudowy ustawiono ten semafor, gdzie pociągi wypuszczane są z peronu na Sz-ta, ponieważ brak jest zabudowanych urządzeń przekaźnikowych, które działają w oparciu o odpowiednie uzależnienia. Co do zasady to o ile mi wiadomo nie zabudowuje się sygnalizatora wyłącznie z Sz-tem do zwykłego prowadzenia ruchu pociągów, czyli na pewno jest to rozwiązanie przejściowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bodzio1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2014

PostWysłany: 14-03-2015, 22:56    Odpowiedz z cytatem

Wrzucam zdjęcie tego miejsca, chodzi mi o ten semafor świetlny po prawej stronie. Stale świeci się światło czerwone, a w momencie kiedy jest sygnał dla odjazdu pociągu włącza się dolne białe migające. Raczej nie jest to rozwiązanie tymczasowe ponieważ ten semafor jest już tam od około 10 lat.

Droznik
Modernizują linię Kościerzyna - Gdynia, w tym roku mają też zacząć remont Kościerzyna - Chojnice, a na Kościerzyna - Bąk to robią jedynie jakieś drobne remonty. Samej stacji narazie nie remontują, jedynie perony odnowili i jedną nastawnię. Podobno budynek dworca ma zostać przejęty przez miasto i gruntownie zmodernizowany i zaadaptowany, ale o tym się mówi już od kilku lat.

1171804457-1.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 70.18 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 15-03-2015, 00:40    Odpowiedz z cytatem

W mechanicznych urządzeniach srk, z uwagi na konieczność ograniczania wielkości nastawnicy, zwrotni głównej oraz tras pędniowych, jak również z uwagi na brak kontroli zajętości torów, inne przeznaczano dla wjazdów, a inne dla wyjazdów pociągów w danym kierunku.
W Kościerzynie, od strony północnej zbiegają się dwie linie.
Zasadniczymi torami wyjazdowymi do Eskimosów, dla każdej z nich są te, przy których stoją "klapy" (semafory mechaniczne).
Te zaś, przy których ich nie ma - wjazdowymi ( wciąż mowa o kierunku północnym).

Jednak tor, przy którym stoi semafor świetlny, jest przedłużeniem toru szlakowego "na wprost", także od południa.
Nawet jeżeli po takim torze nie przewidziano zorganizowanych wyjazdów na północ, to wjazdy - w tym wypadku chodzi o te od południa - należało przewidzieć, np na wypadek niemożności przełożenia rozjazdów w zimie.
Postawiły więc Prusaki przy nim tarcz zaporową (Tz) napędzaną mechanicznie, jako koniec przebiegu wjazdowego.
Po zwycięskim marszu nach Berlin, PKP-y, Tz-y - i owszem - przejęły, ale nie raczyły podjąć ich produkcji na tzw. bieżącą wymianę.
No więc, kiedy nadchodził kres działalności kółek i dźwigni takiego sygnalizatora - się go unieruchamiało, a później, kiedy groził przewróceniem (albo groźbę wprowadził w czyn) - usuwało.

Co w zamian?
Można było postawić w pełni funkcjonalny semafor, ale wymagałoby to rozbudowy nastawnicy, a na to nie zawsze było miejsce (patrz wyżej).
Stawiali więc kolejarze Tz-y świetlne, z czerwonym albo czerwonym i białym dla manewrów.
No a kiedy już to białe tam było, pod pretekstem polepszenia możliwości eksploatacyjnych stacji - to jest umożliwienia wyjazdów także z tego toru - a tak naprawdę z czystego lenistwa - coby rozkazów nie nosić - zaczęli nim mrugać.
I stąd masz Sz-ta w tym ogryzku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 15-03-2015, 14:28    Odpowiedz z cytatem

wodkangazico napisał/a:

Stawiali więc kolejarze Tz-y świetlne, z czerwonym albo czerwonym i białym dla manewrów.
No a kiedy już to białe tam było, pod pretekstem polepszenia możliwości eksploatacyjnych stacji - to jest umożliwienia wyjazdów także z tego toru - a tak naprawdę z czystego lenistwa - coby rozkazów nie nosić - zaczęli nim mrugać.
I stąd masz Sz-ta w tym ogryzku.


... i będą tak "mrugać" dla regularnych wyjazdów do momentu, kiedy UTK dobierze się PLce do tyłka Cool

Swoją drogą szacunek dla wodkangazico - za wyjaśnienie tej sytuacji, pełna profeska Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 15-03-2015, 19:14    Odpowiedz z cytatem

Tajemnicą poliszynela jest, że uteki ścigają plk-owców na ich własne życzenie.
Wygląda to tak, że chłopaki z zakładów, nie mogąc sie doprosić u "warszawki" remontu urządzeń, czy uzupełnienia skradzionych kabli, czy tam usunięcia jeszcze innych przyczyn tych nieszczęsnych Sz-tów, sami zapraszają inspektorków Dyla.
Ci "stwierdzają" i "nakazują usunięcie nieprawidłowości".
Zakłady wymachują wystąpieniami, w których nota bene nie ma prawa być żadnych nakazów, bądź też słynnymi już "decyzjami z błędami" Dyla przed centalą na Targowej, a te z kolei (co ja piszę - oni z koleją nie mają nic wspólnego) kiepy mają w portkach pełno i sypią kasą, byle nie podpaść prezesowi.
Nikt tam nie czyta, co w tych decyzjach prezes wypisuje, a są tam takie kwiatki, ze gdyby się im choć trochę dokładniej przyjrzał NIK, Dyl poleciałby na zbity pysk.
Ale póki co, każdemu taki stan rzeczy w jakiś sposób odpowiada: w zakładach są zadowoleni, bo oddalają od siebie widmo Szczekocin, pierdzistołki na Targowej - bo zadowalając "zakładowców", maskują swoją kompletną ignorancję, a Dyl - bo dla celebryty najważniejsze jest się wyprodukować i nie przestawać istnieć w mediach.
Skutkiem - państwowotwórcze zasady administracyjne leżą głęboko w g...nie.
Ale kogo to?

Profeska?
Eee tam - lata szwendania pieszo po torach.
Wg tutejszej etymologii to już beton.
B40. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 15-03-2015, 19:51    Odpowiedz z cytatem

A w Lipuszu nastawnia wykonawcza jest czynna? Bo to wygląda jak trwałe nieuczynnienie nastawni wykonawczej po drugiej stronie szlaku, brak obsługi blokady liniowej, brak możliwości utwierdzenia przebiegu pociągowego.

Cytat:
Tego typu semafory, to najczęściej semafory zaporowe,


Nie ma semaforów zaporowych skończyły się z WTBE-10.

Cytat:
Swoją drogą szacunek dla wodkangazico - za wyjaśnienie tej sytuacji, pełna profeska Idea


Wyjaśnienie trzymało by się kupy gdyby kolega nie pisał, że tam stał semafor. Po drugie to jest tor główny zasadniczy więc mało prawdopodobne żeby nie były przewidziane przebiegi pociągowe.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 15-03-2015, 20:20    Odpowiedz z cytatem

Borys_q napisał/a:


Cytat:
Tego typu semafory, to najczęściej semafory zaporowe,


Nie ma semaforów zaporowych skończyły się z WTBE-10.


Co do nomenklatury to racja w Ie4 takie pojęcie nie występuje, jednak "na gruncie" jest ich całkiem dużo Rolling Eyes


Borys_q napisał/a:
Cytat:
Swoją drogą szacunek dla wodkangazico - za wyjaśnienie tej sytuacji, pełna profeska Idea


Wyjaśnienie trzymało by się kupy gdyby kolega nie pisał że tam stał semafor. Po drugie to jest tor główny zasadniczy więc mało prawdopodobne żeby nie były przewidziane przebiegi pociągowe.


... i są, na Sz-ta o czym świadczy tabliczka pod semaforem, chyba: SzM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl