tam jeżdżą podróżni , a do Sławkowa głownie kolejarze
_________________ bert
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-09-2015, 08:49
(Prawie) wszędzie gdzie jest dobra szybkość jazdy i częstotliwość kursów byliby pasażerowie. Tak jest z Wieliczką (to nie muchowozy) i tam mogłoby być z trasą z tematu. Tam aż po Olkusz tereny są silnie zurbanizowanie, a stacje położone są blisko centrów miast. To nie powinno być pole popisu dla busiarstwa.
@dddbb: Ale jest polem do popisu dla busiarstwa. Sa tansi i im to oplaca sie. A inni przewoznicy, kolej czy komunikacja miejska, wola: zmniejszyc kursowanie, zwiekszyc cene, dac gorszy sklad (nawet po zmodernizowaniu)
Karty rozdaje tu małopolskie, a oni traktują kolej jako zło, a połączenia do sąsiednich województw, to już w ogóle jak zadżumione. Póki władze się tam nie zmienią, nie ma co tu liczyć na poprawę.
Wydaje mi się, że w tej sytuacji na odcinku do "nieszczęsnego" Sławkowa powinny wejść Koleje Śląskie uzupełniając połączenia. To w końcu blisko 25 km odcinek województwa z dramatyczną ilością połączeń, gdzie też mieszkają ludzie. Wprawdzie szybkością pociąg wciąż nie dorównuje busiarstwu, ale czas od przyszłego rozkładu poprawia się z ok. 60 na ok. 45 min na całej trasie i z dobrą ofertą cenową jest o co powalczyć. Warto też zwrócić uwagę, że są oszczędności z wycofanego w ostatniej chwili (oczywiście także z winy małopolskiego) odcinka Czechowice-Dz - Oświęcim.
Mija piąta rocznica "intensywnej" modernizacji linii aglomeracyjnej Kraków - Katowice! Z tej okazji pragnę złożyć serdeczne życzenie wszystkim tak mocno zaangażowanym w ten projekt
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum