Mój post nie powstał na niczyje zamówienie ani nikt mnie nie inspirował przy jego pisaniu.
Wiem tylko jedno - jak coś nie jest jawne to znaczy, że może być "nieczyste".
Wiele tu napisano o równorzędnym dostępie do torów- równej konkurencji itp podobnych sprawach.
Moja spółka wiele razy dawała dowody na to, że układy i wymuszenia są ważniejsze niż gra rynkowa.
Tym bardziej dziwi mnie stanowisko co poniektórych o stawianiu SKM w uprzywilejowanej sytuacji na terenie działania PKP. Każdą umowę można renegocjować albo nawet jednostronnie zerwać więc nie widzę z tym problemu ale to w końcu nie moje zmartwienie tylko władz SKM. Ja stoję na stanowisku, że gra rynkowa i dostęp do infrastruktury mają być ściśle określone i bez żadnej dyskryminacji i układów. Ekonomia i tylko i wyłącznie ekonomia no może delikatnie okraszona potrzebami społecznymi.
To co się dzieje w samym 3mieście mnie w zasadzie nie interesuje bo zapomniałem kiedy tam jeździłem i jeździć już nie będę ale to co działo się na styku PR i SKM w Słupsku przypominało dom wariatów. Guzik mnie to obchodzi kto kogo zmusił do czego ale zakaz wjazdu PR od Słupska w stronę 3miasta pachniał głupotą. Wyłączność?Układy?
A może zarówno z jednej jak i drugiej strony olewanie klienta?
Zwykły podróżny nie jest zorientowany w podziałach kolei i nazywa to po prostu kolejową rzeczywistością czyli w skrócie "burdelem"! Więc może warto na to wszystko spojrzeć okiem klienta a nie przez pryzmat "kasy"- no oczywiście mam na myśli tą otrzymywaną przez decydentów na swoje konta.
Z tych postów co napisano wnioskuję, że reprezentant załogi w radzie nadzorczej jakoś też nie ma nic przeciwko a jest to przedstawiciel jedynie słusznego związku czyli "miętus".Chętnie bym przeczytał jego stanowisko w jakiejś tubie propagandowej np "Głosie Maszynisty".
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Międzyzwiązkowy Zakładowy Komitet Strajkowy PKP SKM w Trójmieście zaprotestował przeciwko planowanemu kształtowi porozumienia zarządu SKM z samorządem województwa pomorskiego. Związkowcy wystąpili także w obronie członka zarządu spółki, Piotr Małolepszego, którego próbowano odwołać z zajmowanego stanowiska.
gumiś - czytaj ze zrozumieniem, bo można odnieść wrażenie, że tłuczesz potem bez zastanowienia posty wyłącznie po to, żeby komuś dogryźć. Bez ładu i składu.
Przecież czarno na białym jest napisane, że wszystkie (niemal, brakuje tylko podpisu "S"...) organizacje pracowników SKM nie zgadzają się na podpisanie porozumienia, które jest niekorzystne dla spółki. Związki stanęły ponadto w obronie p. Małolepszego, którego próbowano odwołać bo stoi na straży umowy z 2002 r., co wzbudziło sprzeciw przedstawicieli załogi w radzie nadzorczej SKM.
Szanowny Gumisiu, lub jeśli wolisz wg linku który reklamujesz na końcu swoich postów Szczepanie Jonko, bezspornym jest fakt, że albo jesteś członkiem, albo sympatykiem Związku Zawodowego Maszynistów w Szczecinie. W związku z powyższym mam do ciebie wielką prośbę byś na tym forum:
1. Przestał pisać tendencyjnie, ziejąc nienawiścią do innego związku tylko dlatego, że w nim się nie sprawdziłeś.
2. Maszyniści z Białogardu przestali obsługiwać POBRZEŻE, nie z winy związkowców.
3. Zmiana obsługi odcinku Słupsk – Trójmiasto – Malbork wynikła z tytułu podpisania umowy o konsorcjum PR z SKM, gdyż wg PKP S.A. w jednym województwie jako właściciel nie mógł pozwolić na startowanie w przetargu dwóch swoich przewoźników. I to władza PR zdecydowała kto ma gdzie jeździć.
4. Frekwencja podróżnych na odcinku Słupsk – Trójmiasto wyraźnie pokazuje, że „Klient” zdecydowanie woli SKM od PR (ale piszesz, że już tam nie jeździsz, więc mogłeś nie zauważyć).
5. Na koniec ważna uwaga, to forum jest formą dyskusji, a nie miejscem tendencyjnego walenia w obrany cel. Mam wrażenie, że poprzedzające posty czytasz pobieżnie, albo ich normalnie nie rozumiesz. W ostatnim zdaniu piszesz:
gumis napisał/a:
Z tych postów co napisano wnioskuję, że reprezentant załogi w radzie nadzorczej jakoś też nie ma nic przeciwko a jest to przedstawiciel jedynie słusznego związku czyli "miętus".Chętnie bym przeczytał jego stanowisko w jakiejś tubie propagandowej np "Głosie Maszynisty".
A przecież dart126 29.03.2008 o godz. 17.18 pisał:
dart126 napisał/a:
Tak glowna postac ale ze wzgledu na zlozona rezygnacje z udzialu w radzie nadzorczej SKM,powstal pat,3 na 3.Czyzby czul ze chca wpuscic w "maliny"
oraz Krycha 29.03.2008 o godz. 18.45 pisała:
Krycha napisał/a:
Dnia 26 marca br. odbyło się posiedzenie rady nadzorczej PKP SKM, podczas której miała zapaść decyzja o odwołaniu z funkcji członka zarządu Piotra Małolepszego, który jako jedyny nie wyraża zgody na oddanie jurysdykcji nad linią 250. Czyli de facto nie wypełnia woli prezesa PKP S.A. i marszałka Struka. Do głosowania nad odwołaniem Małolepszego jednak nie doszło, ponieważ Grzegorz Borowiec (przedstawiciel Skarbu Państwa), jeden z członków 7-osobowej rady nadzorczej złożył rezygnację. Obecnie w radzie nadzorczej jest sześć osób i głosy rozkładają się po połowie, tzn. trzech członków rady (Lucyna Roszyk, Janusz Krynicki, Jerzy Góra) jest za odwołaniem Małolepszego, a trzech (Marek Chacuk, Edward Hering, Krzysztof Ciećka) jest przeciw. Sytuacja patowa, ale do czasu... Teraz wszystko jest w rękach przyszłego przedstawiciela Skarbu Państwa, który w radzie nadzorczej PKP SKM zastąpi Borowca.
więc czytając „tubę propagandową Głos Maszynisty” pewnie też nie wiele zrozumiesz.
Gumis,ciezki przypadek ale trudno.
W radzie nadzorczej nie ma przedstawiciela "mietusa",jeden jest ZZ"Cisowa" drugi z ZZK a trzeci na mocy porozumienia z 2006 przedstawiciel PKP SA.jest to Pan Ciecka.W burdelu jest porzadek.Kop out nastapil w wyniku skoku na "rzekoma kase na kierunku Elblag,Ilawa,Pelplin"tam gdzie wczesniej byla SKM.Wszysto jest opisane w poprzednich postach.Klania sie znajomosc Ustawy,Dz.U.Nr.84,poz.948 z dnia 8 wrzesnia 2000r.Art 78a.
Jezeli Cie nie interesuje co dzieje sie w 3miescie to pisz na Berdyczow.Przewozy wiaza sie z potrzebami spolecznymi a pasazer nie jest "okrasa"Na styku PR i SKM w Slupsku nie bylo domu wariatow ale umowa konsorcyjna .Klania sie znajomosc gry rynkowej,ekonomi transportu i Szacunku dla spoleczenstwa
Pozdrawiam wszystkich, których interesuje wątek i los PKP SKM w Trójmieście.
Niestety, niestety, niestety...
Nie tego spodziewaliśmy się po jesiennych wyborach do Parlamentu.
Miłościwie panujący w SKM "ASTERIX" (kandydat do tytułu "BETON ROKU"), już kolejny raz podejmuje ryzyko przepoczwarzenia się z poddaniczo oddanego giermka PIS-u, próbuje wczłapać się na "Platformę", czarując swoim fałszywym uśmiechem kolejną ekipę.
Jeśli chodzi o mnie, wisi mi to gdzie i komu "robi dobrze" "ASTERIX", natomiast dziwię się i to bardzo, że w Naszym Ukochanym Kraju nad Wisłą są jeszcze ludzie (i to wykrztałciuchy wg L. Dorna), którzy chcą słuchać i wspierają tego wyrafinowanego w swych podłych działaniach "gada politycznego" (kameleon to gad jest przecież)
Niestety głównie "ASTERIXOWI", Pan dr Piotr Małolepszy zawdzięcza "czarna polewkę", jaką próbowano mu podać i to wcale nie jak informują oficjalne komunikaty od Marszałka Województwa Pomorskiego, lecz od innego nominowanego do tytułu "BETON ROKU" - Andrzeja Wacha z Warszawy.
Z dobrze poinformowanych źródeł płyną informacje, że ciągle nic niewiedzący, życiowy nieudacznik "ASTERIX", gdziekolwiek się pojawi robi "złą krew" Małolepszemu i nie tylko Jemu. Pana Małolepszego na tym forum, proszę o wytężenie czujności i szczerą (o ile to w ogóle jest możliwe z tym pospolitym krętaczem Osipówem) rozmowę.
W załodze SKM narasta złość, rozgoryczenie i frustracja, ponieważ zdeklarowanego od wielu już lat zwolennika usamorządowienia - Małolepszego, manipulując Marszałkami Województwa Pomorskiego, PKP stara się za wszelką cenę usunąć z SKM.
Panie Marszałku Struk.
Panie Marszałku Kozłowski.
Rozmawiajcie z pracownikami SKM i nie dajcie się zmanipulować, jestem przekonany ze kiedyś wspólnie będziecie świętować sukces, którym będzie usamorządowienie SKM.
Póki, co "ASTERIX" może dalej bezkarnie robić zła robotę dla SKM. Jak już wiadomo, Dziennik Bałtycki wypuścił dzisiaj artykuł naszpikowany kłamstwami. I znów zamiast pracować dla dobra mieszkańców Pomorza trzeba będzie zająć się prostowaniem i wyjaśnianiem fałszywych informacji, które burzą spokój na linii UM - SKM, a które pojawiły się w artykule Dziennika Bałtyckiego "Związkowcy z SKM ślą gniewne listy".
Jak można dziwić się związkowcom z SKM ze wysyłają listy, kiedy na miejscu z "ASTERIXEM" nie mają, o czym rozmawiać, bo ze swej natury jest to człowiek ograniczony i nieorientujący się nawet w sprawach bieżących, z Wachem w PKP nie rozmawiają, bo jest zaprzysięgłym wrogiem SKM, a w Urzędzie Marszałkowskim przeszkodą nie do przejścia jest niejaki i nijaki Edward Manikowski, który przy każdej okazji podkreśla zbędność Spółki SKM w przyszłych przedsięwzięciach przewozowych Urzędu Marszałkowskiego. Mam nadzieje, ze wszystkie sprawy niedługo się wyjaśnia, co wyjdzie na dobre przede wszystkim P.T. klientom SKM.
Koledzy związkowcy z SKM, nie dajcie się podzielić i trzymajcie się razem w sprawach dla SKM najistotniejszych.
Prezes Andrzej Osipów (ponoć zasłużony aktywista NSZZ Solidarność) wszczął śledztwo, które ma wykazać kto upublicznił pismo związkowców. A dokładniej, kto dopuścił się "przecieku".
Prezes Osipów sprawdza teraz billingi i wysłane faksy! Podejrzewa osoby z najbliższego otoczenia. Widać, ma doświadczenie SB-eckie, gdyż stosuje dokładnie te same metody jakie stosowali jego byli prześladowcy z czasów pierwszej "Solidarności".
No cóż, wietrzenie spisków, wynajdywanie wrogów, zamordyzm, zastraszanie niepokornych itp. to niestety cechy (skaza na psychice?) wielu działaczy "Solidarności", którzy za komuny dostali w dupę od SB-ecji. Dziś niektórzy z nich (jak np. A.Osipów) za swe "zasługi" zajmują kierownicze stanowiska w spółkach PKP. Tu w bezpardonowej walce o stołki, pozycję i wpływy sami stosują metody swych byłych oprawców z komunistycznej bezpieki...
Ci, którzy (teoretycznie) walczyli za komuny o wolność (w tym o wolność słowa), dziś będąc działaczami kolejarskiej "Solidarności" (PKP PR, WARS) biegają na Policję z "donosami" na mnie (czy na Forum), próbują zastraszyć, wygrażają się sądami, etc. Wolność słowa w wolnej Polsce i transparentność władzy w państwowych spółkach już im nie pasuje? No przecież prezes Osipów sam o to walczył przed 1989 r. (!)
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=sylwetka&n=63
Wysłany: 09-05-2008, 03:53 Samorząd chce przejąć SKM w Trójmieście
Samorząd chce przejąć SKM w Trójmieście
Radni Malborka jako pierwsi wyrazili wolę przystąpienia miasta do spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, która w ciągu najbliższych lat ma być kontrolowana przez lokalne samorządy.
Pozytywna opinia Rady Miasta jest też pierwszym krokiem do przywrócenia kursów SKM do Malborka, które zostały zlikwidowane w grudniu 2006 roku. Póki co, nie wiadomo, czy i kiedy to nastąpi, choć Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego, osobiście przekonywał, że Malbork na tym zyska.
- Chcemy w ciągu 2-3 lat przejąć co najmniej 50 procent udziałów w SKM, w taki sposób, żebyśmy mogli kształtować ofertę przewozową w sposób samodzielny - mówił podczas sesji Rady Miasta Malborka Mieczysław Struk. - Samorząd wojewódzki w tym roku dokłada do organizacji przewozów regionalnych łącznie 58 milionów złotych, w tym na SKM, a w istocie nie mamy wpływu na jakość tych przewozów. Wierzę, że podjęcie decyzji przez Malbork o woli przystąpienia do spółki spowoduje, że wraz za nim pójdą inne samorządy.
Wicemarszałek zapewnił, że większość gmin na trasie od Wejherowa do Malborka jest zainteresowanych nabyciem udziałów w spółce. Malborscy radni jako pierwsi potwierdzili to stosowną uchwałą, ale wstępne deklaracje pisemne złożyć mieli też gospodarze innych samorządów.
Nie wszyscy malborscy rad-ni są pozytywnie nastawieni do pomysłu. Stanisław Berliński z ironią mówił, że miasto ma kłopoty z autobusowym przewoźnikiem miejskim, stara się o budowę lotniska cywilnego, a tu jeszcze miałoby dopłacać duże kwoty do przewozów kolejowych. Ostatecznie podczas głosowania tylko on był przeciwny, reszta samorządowców wstępnie zaakceptowała pomysł przystąpienia do spółki.
Dalsze decyzje zapadną po zapoznaniu się z kosztorysem finansowym.
źródło: Dziennik Bałtycki / RK
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Ale jaja, zastępca przewodniczącego Prezydium. Panie Kokot do tej pory nosiłeś teczkę jednej pani z PLK i to podobno robiłeś dobrze. SKM-ka pokazuje jak w PLK są zawyżane koszty dostępu, więc łapami S trzeba tą konkurencję zniszczyć. Może i Wach to beton, ale nie idiota by słuchać kokotowego bełkotu.
Wysłany: 13-05-2008, 18:57 Samorzad chce przejac SKM w Trojmiescie
Kokotowy belkot ma podloze i wytyczne oraz apanaze ze strony swoich sluzbowych przelozonych z PLK.Gdzie w "Strategi.......do2013"oraz "Ustawie o komercjalizacji........"? jest mowa o liniach taka jak 250 ze powinny znalezc sie u zarzadcy infrastruktury czyli w PKP PLK SA.Gdzie tu zgodnosc z polska racja stanu,aktami prawnymi i deryktywami Unii Europejskiej.Klania sie Edukacja a nie BMW.Moze pan Kokot przejmie zgodnie z racja swego łba dorozki,sciezki rowerowe,linie tramwajowe,trolejbusowe w Trojmiescie oraz pieszy trakt nad Zatoka Gdanska od Nowego Portu do Gdyni.
Wydzielona para torow lini 250 to jest Trojmiejska Racja Stanu zgodna z aglomeracyjnymi dyrektywami Unii
Europejskiej
Panie Kokot prosze o szacunek dla tworcow tej lini,tzw."naziemnego metra"dla mieszkancow Trojmiasta i okolc ,pasazerow oraz zawartoscii ich porfeli i kieszeni
Wysłany: 16-05-2008, 11:18 ZZPZ SKM CISOWA Odpowiada Panu KOKOTOWI
Związek Zawodowy Pracowników Zakładu Szybka Kolej Miejska w Trójmieście "CISOWA" odpowiada stanowiskiem związku na stanowisko Pana Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ Solidarność.
Licząc na zrozumienie i uwzględnienie racji SKM zawartych w niniejszym piśmie.
Kokotek, jak wielu z S, uważa (nie myśli) że mają monopol na rację. Tylko dlatego, że w SKM-ce S jest słaba, a w RN nie ma nikogo z S wiedzie się tej Spółce całkiem, całkiem. Co prawda z tekstu związku Cisowa wynika, że albo nie piszą sami, albo mają dostep do wielu dokumentów. Nie zmienia to faktu, że mają rację.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum