Urzędnicy chcą, by we Wrocławiu powstało co najmniej pięć nowych przystanków kolejowych. Stacje miałyby się pojawić m.in. przy ul. Długiej, nad al. Boya-Żeleńskiego lub przy ul. Czajkowskiego. Na razie PKP brakuje pieniędzy na realizację tego zadania, ale kolej ma się starać o środki unijne.
Czy będzie nowe połączenie Wrocław – Jelcz-Laskowice?
Zrodził się pomysł reaktywacji połączenia kolejowego na linii nr 292 między stacją Wrocław-Osobowice a Jelcz Miłoszyce. Pociąg zatrzymywałby się m.in. w Chrząstawie, Nadolicach, na Kowalach i Sołtysowicach, dalej składy mogłyby jechać na dworzec Wrocław Nadodrze a nawet Wrocław Główny.
Brakuje jeszcze bajań o reaktywacji liniii 285 Wrocław - Jedlina Zdrój.
I oczywiście pomysłów budowy metra we Wrocławiu. I tramwaju na Psie Pole.
Ach te fantazje roku przedwyborczego...
Nowy przystanek miałby powstać w pobliżu wiaduktu nad ul. Boya - Żeleńskiego lub bliżej ul. Czajkowskiego, przy okazji remontu linii do Oleśnicy. Możliwe jest też odnowienie stacji Wrocław Sołtysowice na tej samej linii. Chodzi o remont peronów i nowe oświetlenie. Ma też zostać zbudowany przystanek przy ul. Długiej.
Nowe przystanki to dobry kierunek, ale na razie to tylko sfera daleko okresowych planów.
Szkoda, że przystanek Wrocław Muchobór nie będzie remontowany, bo to obraz nędzy i rozpaczy na tle ładnie już przebudowanych innych wrocławskich stacji.
Pięć nowych przystanków kolejowych, trzy nowe stacje i remont ważnych linii - oto plany PKP i władz Wrocławia na najbliższe lata. Nowe inwestycje mają zwiększyć ruch pociągów w mieście. To pozwoli zbudować kolej aglomeracyjną z prawdziwego zdarzenia.
Kolej miejska - tego Wrocław potrzebuje. I ma na wyciągnięcie ręki.
We Wrocławiu można zbudować szybki system kolei miejskiej. Byłaby tańsza niż metro i lepiej rozwiązałaby problemy komunikacyjne wrocławskich osiedli - przekonują eksperci.
Jeśli marszałek nie stworzy kolei aglomeracyjnej, magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe.
Co z koleją aglomeracyjną we Wrocławiu? Na razie są deklaracje Jerzego Michalaka z zarządu województwa. Ale jest też zapowiedź miasta. Jeśli marszałek w ciągu dwóch lat nie stworzy kolei aglomeracyjnej, magistrat wprowadzi tramwaje dwusystemowe. Projekt jest na liście rezerwowej w kolejce po pieniądze z Unii.
Magistrat? Nie mówię, że to jest coś niemożliwego do wprowadzenia, w Europie to działa, ale wymagałoby w pierwszej kolejności zmian w krajowych przepisach.
Cytat:
Po mieście pojazd porusza się, pobierając prąd z sieci trakcji, a gdy wjeżdża na tory kolejowe, składa pantograf i uruchamia dodatkowy napęd, np. akumulatory lub silniki Diesla.
Przy obecnym poziomie rozwoju elektroniki mocy kombinowanie z dodatkowym napędem jest bez sensu.
Politycy i urzędnicy deklarują, że na serio zabiorą się za budowanie szybkiej kolei we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku. Aktywiści miejscy oraz eksperci naciskają, żeby taki projekt ruszył jak najszybciej – póki można uzyskać dofinansowanie ze środków unijnych. Postawmy jednak przewrotne pytanie. Czy oferta kolejowa dla pasażerów znacznie lepsza od tej, z której już dziś korzystają podróżni, jest w ogóle potrzebna?
W ramach studiów mam zamiar przeprowadzić przegląd, wykazd wszystkich dokumentów, zapowiedzi, artykułów na temat kolei aglo/szybkiej/tramwajowo-kolejowej, bo czytając zapowiedzi, plany to naprawdę już dawno to powinno być ;d
Liczba ekspertyz, map, założeń jest taka, że przez najbliższe 15 lat by można to tylko wprowadzać. Inna sprawa, że w dużej mierze to są urzędnicze nic nie znaczące frazesy. (mobilność,koordynacja,rozwój... )
Dolny Śląsk inwestuje we Wrocławską Kolej Aglomeracyjną.
Władze Dolnego Śląska chcą utworzyć sieć Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej z prawdziwego zdarzenia – tak, by pociągi do centrum Wrocławia dojeżdżały co pół godziny. Pomogą w tym nowe zakupy taboru. Większą liczbę połączeń dostali już mieszkańcy Legnicy, Wołowa i Obornik Śląskich. Jednak mimo zapowiedzi do budowy kolei aglomeracyjnej z prawdziwego zdarzenia jeszcze daleka droga.
O Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej zrobiło się głośno przy okazji miejskiego referendum. We wrześniu Prezydent Rafał Dutkiewicz zapytał wrocławian, czy chcą, by w ich mieście powstało metro. Aktywiści miejscy wskazywali, że to pytanie jest bez sensu. Zamiast śnić o metrze, samorządy powinny skupić się na rozbudowie oferty kolejowej. Tym bardziej, że Wrocławianie i przyjezdni cierpią przez ogromne korki na drogach wjazdowych do miasta.
A czy Dolny Śląsk inwestuje w cokolwiek innego niż Wrocław? Bo mam takie wrażenie, że nie bardzo. Na modłę "mówisz partia, myślisz Lenin" UMWD chce wprowadzić zasadę "mówisz Dolny Śląsk, myślisz Wrocław".
A potem się mówi o tzw. "liniach-krzakach", tylko te krzaki rosną bo marszałek jeden z drugim ma je w głębokim poważaniu. Zarówno na innych obszarach dolnośląskich, jak i (a nawet "zwłaszcza!") stykówkach. Jak wyglądają Żary-Węgliniec, Żagań-Miłkowice i Żagań-Głogów po dolnośląskiej stronie? Obraz nędzy i rozpaczy!
No ale Wrocław będzie mieć fajną WKA - podejście nr 213453....
PS Nie mam nic do samego Wrocławia, kocham to miasto. Ale jak potrzebuje WKA, to niech z własnych środków w nią inwestuje. Poza tym trzeba poprawić to co jest, np. poprzez kasowniki - jak nie w pojazdach, to na peronach, żeby można było normalnie z biletów korzystać z Leśnicy i innych przystanków...
Urzędnicy deklarują: miasto będzie wspierać marszałka w budowie kolei aglomeracyjnej. Jak?
- Prezydent Wrocławia oraz służby miejskie wspierały i planują w 2016 roku wspierać wszelkie działania na rzecz uruchomienia kolejowych przewozów aglomeracyjnych - zapewniają urzędnicy. Magistrat zajmuje się m.in. przygotowywaniem szczegółowych analiz technicznych i finansowych, lobbowaniem w PKP i interweniowaniem na szczeblu centralnym.
Czyli będą "analizować", lobbować, może nawet powołają jakąś specjalną spółkę do takich analiz, a w razie czego mogą nawet łaskawie podpiąć się pod czyiś sukces.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum