Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Jakiego taboru potrzebują PR a z jakiego mogą zrezygnować?
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 25-03-2012, 21:23   Jakiego taboru potrzebują PR a z jakiego mogą zrezygnować? Odpowiedz z cytatem

Przy okazji pojawienia się tematu sprzedaży 15 EZT do naprawy głównej KŚ warto jak sądzę zastanowić się nad potencjałem taborowym PR-ów i wskazać tabor z jakiego warto zrezygnować. Moim zdaniem przykładowo piętrusy nie są w praktyce dostatecznie wykorzystywane, do IR raczej się nie nadają, może dlatego warto rozważyć ich sprzedaż np. KŚ? Te myślę powinny być zainteresowane a ten tabor jest wręcz dedykowany dla Śląska- spore potoki pasażerskie. Kosztem niewielkiej modernizacji ten tabor mógłby służyć przez lata.PR-y raczej potrzebują EZT do ruchu regionalnego i wagonów do IR. A Wy co tym sądziecie? Czy do malejącej liczby połączeń PR-y nie powinny dostosować taboru?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KubaRzeszów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 25-03-2012, 21:30    Odpowiedz z cytatem

W Rzeszowie na Glownym stoja nieuzywane pietrusy ktore wygladaja calkiem dobrze .. Z czego zrezygnowac ? Chyba w pierwszej kolejnosci z kibli . Jak najwiecej Flirtow i Akatusow no i z szynobusow .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xavee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2011

PostWysłany: 26-03-2012, 00:06    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o wagony piętrowe to moim zdaniem powinny zostawić. Powiem wam, że wagony piętrowe PRów są bardziej wygodne niż np. piętrusy KMów. A piętrusy powinni puszczać na IR relacji np. Warszawa - Hel [założe się, że ten IR zrobiłby furorę].

PRy powinny rezygnować z kibli rzecz jasna i z niektórych wagonów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 26-03-2012, 00:19    Odpowiedz z cytatem

Na co najmniej dwóch odcinkach na Dolnym Śląsku (Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna i Jelenia Góra - Węgliniec) wystarczającą jednostką (a raczej EWS) jest EN81. PR Wrocław powinien o takich z 6 się postarać. EN71 albo siódemka i pudła na Szklarską jedynie w relacji z Wrocławia albo dalszej.

[ Dodano: 26-03-2012, 01:36 ]
Co do kibli (i górali przy okazji), to tak radykalnie bym się z tymi dziadkami nie żegnał, patrząc na nasze "nowoczesne" jednostki (nie licząc FLIRT-ów). Większość (zwłaszcza SPOT-y) można by przerobić na turbokible/turbogórale, resztę starych zostawić na kursy o "podwyższonym ryzyku" (zrobienia z pociągu tary, np. przejścia kiboli itp.).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 27-03-2012, 14:18    Odpowiedz z cytatem

A ja uważam, że skoro brakuje kasy to trzeba się pozbyć tylko tego, co jest naprawdę zbędne, a kupić to co niezbędne.

PRy powinny zacząć kupować masowo pociągi o pojemności od 50 do 150 osób na połączenia regionalne, albo nawet na IRy w niektórych regionach polski. Obecne EZT mogą spokojnie pojeździć co widać na przykładzie KMów. Co do pociągów piętrowych. Jechałem piętrowymi Km-ów- no i komfort jazdy w KMach jest wyższy. Ja wolałem od tych nowych, te stare tzw, bipy. Były wg mnie wygodniejsze. Powinny jeździć na liniach turystycznych np. na Hel.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 27-03-2012, 19:36    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie. Też uważam, że należy pozbyć się piętrusów- te są w dobrym stanie można je za przyzwoitą kasę sprzedać i zbędnych EZT. Za te pieniądze można wyremontować loki i wagony do IR.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 28-03-2012, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z tym, że należało by kupić sporą ilość niskopojemnych jednostek elektrycznych- na pozaszczytowe i niektóre sobotnio- niedzielne kursy byłyby jak znalazł. Z ich pomocą można by również polepszyć ofertęę na liniach o małych potokach podróżnych (np. Dęblin- Łuków).

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 02-04-2012, 14:17    Odpowiedz z cytatem

Poza przewozami na krótkich trasach PR w normalnym kraju powinny móc uczciwie konkurować z pIC-em na trasach długich bo to są zyski i normalna konkurencja.Do tego jest potrzebny stosowny tabor.W Niemczech odpowiedniki EN57 mogą osiągać 160 km /h a u nas jest myślenie że to ma być V max prawie wszędzie.....To nas skazuje na pozostanie kolejowym zaściankiem Europy bo nie potrafimy zrobić normalnych szybkich linii łączących WSZYSTKIE duże miasta Polski w czasach gdy wiercenia pod Alpami w trudnych warunkach nie stanowią najmniejszego problemu a linie w Niemczech nawet w trudnym terenie buduje się bez problemów na + 300 km/h .I jeszcze jedno.Jak mamy czerpać z dobrych wzorów to chyba najlepiej u sąsiadów.Czy przewozy regionalne mają być realizowane tylko przez "jedną" spółkę ? To jest możliwe tylko na "zielonej wyspie". Ludzie jak będziecie chcieli decydować przy wyborach to wtedy można "podziękować " tym którzy są wrogami kolei ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: ...

PostWysłany: 02-04-2012, 19:19    Odpowiedz z cytatem

Pozbywać się stojących na bocznicach EN57 i sprzedawać je samorządowym firmom kolejowym, a stare egzemplarze do muzeów. Pozbyć się psujących ''nowoczesnych'' sprzętów.
Co kupić/zmodernizować?
EU07 lub inne elektrowozy, modernizować(dobrze modernizować) bonanzy itd.
Warto też zrobić modernizacje EN57 dobrej jakości, a zwłaszcza wyciszać.
Piętrusy mogą się przydać, więc nie pozbywać się lepiej.

No i takie malutkie EN81, a na spalinowe trasy coś wielkości SA105.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 03-04-2012, 11:35    Odpowiedz z cytatem

Rolą przewozów regionalnych jest jeżdżenie w regionie, a nie walka z Intercity.

Wg. mnie, nie potrzeba PRom ani wagonów, ani lokomotyw, ale małych EZT i szynobusów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 10-05-2012, 05:54    Odpowiedz z cytatem

Niektóre IR (np. Bolko, Szyndzielnia) jeżdżą na jednostkach, a tych ci w PR-ach dostatek (coś koło ośmiuset kibli i jakieś czterdzieści górali). Edków jest stosunkowo mało - 21 ED72 i jeden ED73. Warto by więc zrobić coś takiego: wyznaczyć pewną liczbę jednostek (najlepiej by było wszystkie full plastiki (jakby tych było mało, to jeszcze trochę takich z najbardziej zniszczoną dermą) i parę górali), przerobić na turbokible/turbogórale z drzwiami odskokowo - przesuwnymi, odpowiednio dostosowując wnętrze i przemalowując w barwy IR. Dodatkowo można by pomyśleć o pojazdach typu SA134, SA136, SA137 i SA138 o podwyższonym standardzie wnętrza, aby puszczać IR-y częściej także na liniach bez drutów (np. Warszawa - Żary po linii 14 - o ile ta jeszcze się nadaje do jazdy, tudzież Jelenia Góra - Kraków po podsudeckiej albo Jelenia Góra - Szczecin przez Żary i Zieloną Górę, coś takiego mogłoby też zwielokrotnić liczbę połączeń do Gorzowa, Grudziądza i na innych liniach bez drutów).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 14-07-2015, 10:11    Odpowiedz z cytatem

110 mln zł rocznie z FK na regionalny tabor pasażerski.

Jutro Senat zajmie się uchwaloną przez Sejm nowelizacją ustawy o Funduszu Kolejowym, która przewiduje, że w latach 2016-2020 środki z FK będą mogły być przeznaczone na finansowanie lub współfinansowanie przez województwa zakupów, modernizacji oraz napraw pociągów pasażerskich. Do zagospodarowania będzie 110 mln zł rocznie.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25058/110-mln-zl-rocznie-z-FK-na-regionalny-tabor-pasazerski.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl