Wysłany: 25-03-2012, 21:23 Jakiego taboru potrzebują PR a z jakiego mogą zrezygnować?
Przy okazji pojawienia się tematu sprzedaży 15 EZT do naprawy głównej KŚ warto jak sądzę zastanowić się nad potencjałem taborowym PR-ów i wskazać tabor z jakiego warto zrezygnować. Moim zdaniem przykładowo piętrusy nie są w praktyce dostatecznie wykorzystywane, do IR raczej się nie nadają, może dlatego warto rozważyć ich sprzedaż np. KŚ? Te myślę powinny być zainteresowane a ten tabor jest wręcz dedykowany dla Śląska- spore potoki pasażerskie. Kosztem niewielkiej modernizacji ten tabor mógłby służyć przez lata.PR-y raczej potrzebują EZT do ruchu regionalnego i wagonów do IR. A Wy co tym sądziecie? Czy do malejącej liczby połączeń PR-y nie powinny dostosować taboru?
W Rzeszowie na Glownym stoja nieuzywane pietrusy ktore wygladaja calkiem dobrze .. Z czego zrezygnowac ? Chyba w pierwszej kolejnosci z kibli . Jak najwiecej Flirtow i Akatusow no i z szynobusow .
Jeśli chodzi o wagony piętrowe to moim zdaniem powinny zostawić. Powiem wam, że wagony piętrowe PRów są bardziej wygodne niż np. piętrusy KMów. A piętrusy powinni puszczać na IR relacji np. Warszawa - Hel [założe się, że ten IR zrobiłby furorę].
PRy powinny rezygnować z kibli rzecz jasna i z niektórych wagonów.
Na co najmniej dwóch odcinkach na Dolnym Śląsku (Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna i Jelenia Góra - Węgliniec) wystarczającą jednostką (a raczej EWS) jest EN81. PR Wrocław powinien o takich z 6 się postarać. EN71 albo siódemka i pudła na Szklarską jedynie w relacji z Wrocławia albo dalszej.
[ Dodano: 26-03-2012, 01:36 ]
Co do kibli (i górali przy okazji), to tak radykalnie bym się z tymi dziadkami nie żegnał, patrząc na nasze "nowoczesne" jednostki (nie licząc FLIRT-ów). Większość (zwłaszcza SPOT-y) można by przerobić na turbokible/turbogórale, resztę starych zostawić na kursy o "podwyższonym ryzyku" (zrobienia z pociągu tary, np. przejścia kiboli itp.).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
A ja uważam, że skoro brakuje kasy to trzeba się pozbyć tylko tego, co jest naprawdę zbędne, a kupić to co niezbędne.
PRy powinny zacząć kupować masowo pociągi o pojemności od 50 do 150 osób na połączenia regionalne, albo nawet na IRy w niektórych regionach polski. Obecne EZT mogą spokojnie pojeździć co widać na przykładzie KMów. Co do pociągów piętrowych. Jechałem piętrowymi Km-ów- no i komfort jazdy w KMach jest wyższy. Ja wolałem od tych nowych, te stare tzw, bipy. Były wg mnie wygodniejsze. Powinny jeździć na liniach turystycznych np. na Hel.
Dokładnie. Też uważam, że należy pozbyć się piętrusów- te są w dobrym stanie można je za przyzwoitą kasę sprzedać i zbędnych EZT. Za te pieniądze można wyremontować loki i wagony do IR.
Zgadzam się z tym, że należało by kupić sporą ilość niskopojemnych jednostek elektrycznych- na pozaszczytowe i niektóre sobotnio- niedzielne kursy byłyby jak znalazł. Z ich pomocą można by również polepszyć ofertęę na liniach o małych potokach podróżnych (np. Dęblin- Łuków).
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Poza przewozami na krótkich trasach PR w normalnym kraju powinny móc uczciwie konkurować z pIC-em na trasach długich bo to są zyski i normalna konkurencja.Do tego jest potrzebny stosowny tabor.W Niemczech odpowiedniki EN57 mogą osiągać 160 km /h a u nas jest myślenie że to ma być V max prawie wszędzie.....To nas skazuje na pozostanie kolejowym zaściankiem Europy bo nie potrafimy zrobić normalnych szybkich linii łączących WSZYSTKIE duże miasta Polski w czasach gdy wiercenia pod Alpami w trudnych warunkach nie stanowią najmniejszego problemu a linie w Niemczech nawet w trudnym terenie buduje się bez problemów na + 300 km/h .I jeszcze jedno.Jak mamy czerpać z dobrych wzorów to chyba najlepiej u sąsiadów.Czy przewozy regionalne mają być realizowane tylko przez "jedną" spółkę ? To jest możliwe tylko na "zielonej wyspie". Ludzie jak będziecie chcieli decydować przy wyborach to wtedy można "podziękować " tym którzy są wrogami kolei ....
Pozbywać się stojących na bocznicach EN57 i sprzedawać je samorządowym firmom kolejowym, a stare egzemplarze do muzeów. Pozbyć się psujących ''nowoczesnych'' sprzętów.
Co kupić/zmodernizować?
EU07 lub inne elektrowozy, modernizować(dobrze modernizować) bonanzy itd.
Warto też zrobić modernizacje EN57 dobrej jakości, a zwłaszcza wyciszać.
Piętrusy mogą się przydać, więc nie pozbywać się lepiej.
No i takie malutkie EN81, a na spalinowe trasy coś wielkości SA105.
Niektóre IR (np. Bolko, Szyndzielnia) jeżdżą na jednostkach, a tych ci w PR-ach dostatek (coś koło ośmiuset kibli i jakieś czterdzieści górali). Edków jest stosunkowo mało - 21 ED72 i jeden ED73. Warto by więc zrobić coś takiego: wyznaczyć pewną liczbę jednostek (najlepiej by było wszystkie full plastiki (jakby tych było mało, to jeszcze trochę takich z najbardziej zniszczoną dermą) i parę górali), przerobić na turbokible/turbogórale z drzwiami odskokowo - przesuwnymi, odpowiednio dostosowując wnętrze i przemalowując w barwy IR. Dodatkowo można by pomyśleć o pojazdach typu SA134, SA136, SA137 i SA138 o podwyższonym standardzie wnętrza, aby puszczać IR-y częściej także na liniach bez drutów (np. Warszawa - Żary po linii 14 - o ile ta jeszcze się nadaje do jazdy, tudzież Jelenia Góra - Kraków po podsudeckiej albo Jelenia Góra - Szczecin przez Żary i Zieloną Górę, coś takiego mogłoby też zwielokrotnić liczbę połączeń do Gorzowa, Grudziądza i na innych liniach bez drutów).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
110 mln zł rocznie z FK na regionalny tabor pasażerski.
Jutro Senat zajmie się uchwaloną przez Sejm nowelizacją ustawy o Funduszu Kolejowym, która przewiduje, że w latach 2016-2020 środki z FK będą mogły być przeznaczone na finansowanie lub współfinansowanie przez województwa zakupów, modernizacji oraz napraw pociągów pasażerskich. Do zagospodarowania będzie 110 mln zł rocznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum