Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Tabor Kolei Dolnośląskich
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 12-07-2011, 12:48   Tabor Kolei Dolnośląskich Odpowiedz z cytatem

Strapagiel: KD wykorzystują tabor nieefektywnie

- Koleje Dolnośląskie posiadają do dyspozycji 16 autobusów szynowych, a obsługują jedynie 1,6 mln pockm. Oznacza to, że obecnie co najmniej 6 pojazdów o wartości ok. 30 mln zł traktowanych jest jako rezerwa taborowa – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Tomasz Strapagiel, prezes SKPL, były prezes KD.

- Koleje Dolnośląskie debiutowały mając do dyspozycji siedem autobusów szynowych, w tym dwa popsute SA109. Przy użyciu pięciu pojazdów wykonywaliśmy prace przewozową obliczoną na 0,8 mln pockm. Dzisiaj spółka KD posiada do dyspozycji 16 autobusów szynowych, a obsługuje jedynie 1,6 mln pockm. Oznacza to, że obecnie co najmniej 6 pojazdów o wartości ok. 30 mln zł traktowanych jest jako rezerwa taborowa – ocenia Strapagiel.

- Pojazdy te bezczynnie stoją, zamiast obsługiwać dodatkowe połączenia. Zastanawiający jest fakt takiej nieefektywności samorządowego przewoźnika i przyzwolenia właściciela taboru. Gdyby policzyć amortyzacje tych pojazdów, koszty uruchomienia pociągów byłby na poziomie kwoty trzycyfrowej za jeden pockm – zauważa były prezes KD.

- Od dawna stoję na stanowisku, że nowy tabor powinien być wykorzystywany w możliwe najintensywniejszy sposób, natomiast tabor starszej generacji powinien stanowić konieczną rezerwę - podkreśla Strapagiel.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 14-06-2015, 10:09    Odpowiedz z cytatem

Remont wagonów za prawie milion zł. Stoją nieużywane.

Koleje Dolnośląskie za 900 tys. zł wyremontowały dwa wagony, ale pasażerowie nigdy z nich nie skorzystali. Teraz sprawą zajęła się prokuratura.

Więcej:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,18112874,Remont_wagonow_za_prawie_milion_zl__Stoja_nieuzywane.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 15-06-2015, 09:48    Odpowiedz z cytatem

gazeta.pl napisał/a:
Dodatkowo firma musiała wynająć tabor zastępczy - potrzebny, by pociągi jeździły zgodnie z rozkładem jazdy. Brak wspomnianych wagonów odczuli też podróżni. Koleje Dolnośląskie w przeszłości musiały wielokrotnie odwoływać kursy, bo zepsutych składów nie było czym zastąpić.

A to ryflaki mają własny napęd, że mogły zastąpić inny tabor?

Szkoda, że w artykule nikt nie poruszył o wiele ważniejszej kwestii, jakim był brak lokomotyw do tych wagonów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-06-2015, 13:10    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, a mało to lokomotyw jest na polskim rynku kolejowym? Bez problemu można kupić nową bądź używaną albo po prostu wynająć, co zresztą KD już robiły, dzierżawiąc od PR wagon z lokomotywą spalinową do obsługi trasy Legnica - Zebrzydowa - Jelenia Góra.

Ale po co w ogóle lokomotywa, skoro taki wagon może ciągnąć szynobus? Bodajże Arriva to praktykuje oraz niektóre zakłady PR. Takie rozwiązanie świetnie sprawdziłoby się w szczytach przewozowych gdzie jeden szynobus to za mało (np. na trasie Wrocław - Zgorzelec lub Wrocław - Żary).

Jak widać kwestia lokomotywy, którą roztrząsasz, w przypadku ryflaków wydzierżawionych od prywatnej spółki (DKR) i nadaremnie zmodernizowanych na koszt KD jest najmniej istotna...



szynobus_wagon.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 146.12 KB


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.


Ostatnio zmieniony przez Beatrycze dnia 15-06-2015, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 15-06-2015, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Takie rozwiązanie świetnie sprawdziłoby się w szczytach przewozowych gdzie jeden szynobus to za mało (np. na trasie Wrocław - Zgorzelec lub Wrocław - Żary).

Beatrycze, ale problem leży w tym że te wagony mają Vmax=80 km/h Sad Co nie zmienia faktu że wystarczyło odkupić jakieś starą stonkę (a najlepiej dwie) od któregokolwiek z przewoźników, choćby prywatnych (wagony mają system własnego ogrzewania, więc nie trzeba specjalnie SU albo SP) i mamy w sam raz tabor zastępczy na linie z mniejszymi prędkościami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wrocławiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sie 2008

PostWysłany: 15-06-2015, 13:49    Odpowiedz z cytatem

Najprawdopodobniej w jutrzejszej Gazecie Wyborczej ciąg dalszy sprawy z ryflakami Exclamation .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-06-2015, 14:02    Odpowiedz z cytatem

Wrocławiak, no proszę, zmienił się zarząd KD, Platforma O. zaczęła tonąć i wrocławski oddział "Gazety Wyborczej" raczył zauważać przekręty w samorządowej spółce kolejowej. I nawet Agora prawników na nasze forum nie nasyła! A kiedyś nasłała:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=342382#342382

Ba, teraz dziennikarze "GW" sami korzystają z naszych publikacji. Zmiany, zmiany, zmiany...


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 15-06-2015, 22:08    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
gazeta.pl napisał/a:
Dodatkowo firma musiała wynająć tabor zastępczy - potrzebny, by pociągi jeździły zgodnie z rozkładem jazdy. Brak wspomnianych wagonów odczuli też podróżni. Koleje Dolnośląskie w przeszłości musiały wielokrotnie odwoływać kursy, bo zepsutych składów nie było czym zastąpić.

A to ryflaki mają własny napęd, że mogły zastąpić inny tabor?

Szkoda, że w artykule nikt nie poruszył o wiele ważniejszej kwestii, jakim był brak lokomotyw do tych wagonów.


KD posiadają dwa pojazdy SA106-011 oraz SA132-001, które mogą ciągnąć wagon. Było to już praktykowane w 2006 roku, kiedy to DZPR wysyłał SA132 na obieg Wrocław - JG - Lwówek - JG - Wrocław i odcinek na linii 274 skład przemierzał z doczepionym wagonem.

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-06-2015, 10:36    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG napisał/a:
KD posiadają dwa pojazdy SA106-011 oraz SA132-001, które mogą ciągnąć wagon. Było to już praktykowane w 2006 roku, kiedy to DZPR wysyłał SA132 na obieg Wrocław - JG - Lwówek - JG - Wrocław i odcinek na linii 274 skład przemierzał z doczepionym wagonem.

Ale te wagony miały być przede wszystkim wykorzystywane jako zastępstwo za szynobusy, a nie jako doczepki. Bez lokomotywy tego zrobić się nie dało. A na doczepki to i SA109 można błoy wykorzystać.
Cytat:
Bez problemu można kupić nową bądź używaną albo po prostu wynająć

Można też kupić lub wynająć nowy lub używany SZT. Wyjdzie nawet lepiej. Tylko trzeba mieć na to kasę.

A jak ktoś nie pamięta, to przetarg na wynajem lokomotyw był, ale suma jaką zaproponował wykonawca była zdecydowanie za wysoka i w zestawieniu z kosztami eksploatacji podważała sens wysyłania takiego składu zastępczego na szlak.

Sprawa od początku była bezsensowna, a później miotali się z tym jak ryba w wyschniętym stawie. Trzeba było od razu szukać na rynku wtórnym używanych SZT i tyle. Byłyby jak znalazł i nie tylko na zastępstwo, ale w normalnym ruchu. A tak nie dość że wydano blisko milion złotych publicznych pieniędzy na wagony, które nigdy nie były i nie są własnością KD, to przy okazji zniszczono ich zabytkowych charakter.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 16-06-2015, 12:09    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG napisał/a:
KD posiadają dwa pojazdy SA106-011 oraz SA132-001,

Raczej 132-002

_________________
2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 16-06-2015, 13:37    Odpowiedz z cytatem

A orientuje się ktoś jaką Vmax mają te ryflaki? Wiem, że fabrycznie było 120, ale coś słyszałem, że te KD mają ograniczenie do 80km/h, ale gwarancji nie dam bo mogło mi się popierniczyć z ryflakami z Chabówki, które na pewno mają 80, stąd prosiłbym o info od osób bardziej obeznanych w temacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-06-2015, 13:38    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Sprawa od początku była bezsensowna, a później miotali się z tym jak ryba w wyschniętym stawie. Trzeba było od razu szukać na rynku wtórnym używanych SZT i tyle. Byłyby jak znalazł i nie tylko na zastępstwo, ale w normalnym ruchu. A tak nie dość że wydano blisko milion złotych publicznych pieniędzy na wagony, które nigdy nie były i nie są własnością KD, to przy okazji zniszczono ich zabytkowych charakter.

Nic dodać, nic ująć. Tylko małe sprostowanie. W nieswoje ryflaki KD wtopiły grubo ponad milion zł. Nie zapominaj o odsetkach (KD nie chciały płacić za remont wagonów) i kosztach sądowych oraz o dzierżawie. Najlepszy interes zrobił na tym właściciel ryflaków (prywatna spółka DKR), który za dzierżawę wagonów kasował co miesiąc po kilka tys. zł (słyszałam o 5 tys. zł). Jak dotąd nikt za to nie beknął, a przypominam, że władze KD wyrzuciły w błoto prawie 1,5 mln zł publicznych pieniędzy! Ówczesny dyrektor techniczny - prawa ręka prezeski Ładniak - nadal pracuje w KD.

Cytat z bloga o przekrętach w KD:
http://koldol.blog.ru/100796755.html

"W efekcie takich a nie innych działań zarówno właściciel wagonów Dolnośląskie Koleje Regionalne Sp. z o.o. jak i firma, która podjęła się remontu – „Tabor Szynowy” Opole złożyły pozwy w sądach gospodarczych przeciw Kolejom Dolnośląskim. DKR o niepłacenie należności z tytułu dzierżawy wagonów, a TS Opole o pokrycie kosztów remontu wagonów wraz z odsetkami za zwłokę w płatnościach. Zarówno w jednym i w drugim przypadku sądy nakazały uregulowanie należności przez KD. Prezes Ładniak jednak nie chciała płacić i składała w obu sprawach apelacje, przez co narażała samorządowego przewoźnika na kolejne straty. Obie apelacje okazały się jednak kolejnymi porażkami KD. Niestety przez takie bezmyślne działania zadłużenie KD z każdym dniem rośnie. (...)

Nieuregulowane do dziś zobowiązania finansowe KD z tytułu dzierżawy i remontu ryflaków sięgają kwoty co najmniej 1 mln 200 tys. zł plus odsetki, plus koszty obsługi prawnej. Ponieważ właścicielem Kolei Dolnośląskich jest samorząd Województwa Dolnośląskiego, koszty te pokryją podatnicy."

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 26-07-2015, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj na powrotnej "Szrenicy" ze Szklarskiej Poręby leciał szynobus. Dobrze, że nie SA135...

26.07.2015 - SA134 jako KD 69842 Szrenica w Cieplicach.jpg
Plik ściągnięto 77 raz(y) 329.37 KB

powiększenie.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 261.45 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 27-07-2015, 00:04    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
/..../
Można też kupić lub wynająć nowy lub używany SZT. Wyjdzie nawet lepiej. Tylko trzeba mieć na to kasę.

Trzeba mieć SZT, a nie było w owym czasie. Powiedzmy zamiast wynajmować wagon z lokiem można wynająć samego loka. Łatwiej o stonkę, która pojedzie i tak 90 km/h max niż o spalinowy zespól, którego ni ma. [/quote]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-07-2015, 10:43    Odpowiedz z cytatem

OS_24 napisał/a:
Trzeba mieć SZT, a nie było w owym czasie. Powiedzmy zamiast wynajmować wagon z lokiem można wynająć samego loka. Łatwiej o stonkę, która pojedzie i tak 90 km/h max niż o spalinowy zespól, którego ni ma.

Od 2009 r. można było już dostać używane Wadlopery, ale jakoś nikt zainteresowania nie wykazał. Część z nich jest wciąż do pozyskania, ale zainteresowania dalej brak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl