Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 21, 22, 23  Następny
RJ 2015/2016 na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Śrem / Zgorzelec

PostWysłany: 25-09-2015, 07:21    Odpowiedz z cytatem

Nie nazywajmy "czymś wspaniałym" tego, co powinno być standardem na każdej głównej linii w poważnym kraju.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Piotr Rachwalski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2014
Skąd: KD

PostWysłany: 25-09-2015, 07:48    Odpowiedz z cytatem

Także popieramy elektryfikację. Wówczas wszystkie pociągi na Impulsach kończyłyby w Gorlitz (na dziś takie sa ustalenia techniczne co do końca polskiego "prądu" - nie most, nie Zgorzelec tylko Gorlitz). Niestety, elektryfikacja spadła na listę rezerwową w KPK.
Co do kwestii zatrzymywania się Drezna na każdej stacji czy kwestii zamiany PR na KD - wszystko to jest efektem pieniędzy, a raczej ich braku. Sprawa jest prosta: albo DREZNA wejdą w miejsce innych pociągów albo ich nie będzie. Stąd zatrzymywanie NIEKTÓRYCH kursów na wszystkich stacjach. Mimo że wynegocjowaliśmy cenę za tabor ZNACZNIE niższą niż poprzednicy nadal będą to NAJDROŻSZE pociągi na sieci Dolnego Śląska. W idealnym świecie bylyby regioekspresami stającymi tylko w miastach, w realu wybór był prosty: albo w miejsce istniejących pociągów albo WCALE. Chyba że uruchomić je kosztem cięć na innych liniach, a na co nie ma zgody.
Taryfa oczywiście osobowa, postaramy się też zrobić miłą niespodziankę przekraczającym granicę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-09-2015, 08:16   

Cytat:
Taryfa oczywiście osobowa, postaramy się też zrobić miłą niespodziankę przekraczającym granicę.

Zwykła taryfa kilometrowa? Miast "przejściówek"?
Powrót do góry

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 25-09-2015, 08:34    Odpowiedz z cytatem

Obawiam sie, ze przy zwyklej taryfie bedzie frekwencyjna rzeznia. Taryfa RE dobrze regulowala popyt. Szczegolnie dzialajac odstraszajaco na pasazerow Legnica - Wroclaw. Oczywiscie rozklad jest zrobiony tak, aby uniknac najwiekszego szczytu, ale to moze nie wystarczyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 25-09-2015, 08:42    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Taryfa oczywiście osobowa, postaramy się też zrobić miłą niespodziankę przekraczającym granicę.


Chyba nikt nie oczekiwałby innej taryfy przy zatrzymaniach na każdej stacji? Smile

Bardzo fajnie by było, gdyby od Goerlitz w stronę Wrocławia obowiązywała zwykła kilometrówka. To mogłoby faktycznie pomóc zapełnić te pociągi na słynnych "ośmiuset metrach". Powodzenia panie Prezesie i proszę pamiętać, że w napradę dobrej kolei wszystko zaczyna się, kończy i toczy wokół pasażera. Nie wokół marzeń miłośników kolei, choć one też są potrzebne. Ale bez pasażerów nie ma kolei.

[ Dodano: 25-09-2015, 09:57 ]
ufoludek, nie będzie rzeźni jeśli ten pociąg będzie stawał na każdej stacji. Jaki powód będą mieli wszyscy podróżujący do Węglińca włącznie, żeby się na niego przesiąść? Czas przejazdu sporo gorszy niż Impulsami, więc główny argument odpada. Ten pociąg będzie tak naprawdę ważny dla wszystkich jadących do Pieńska, Zgorzelca i dalej do Niemiec, i o to w tym wszystkim chodzi. Bo w tej chwili ci wszyscy ludzie są skazani na przesiadki i różne piętrowe kombinacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Śrem / Zgorzelec

PostWysłany: 25-09-2015, 09:11    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
Cytat:
Taryfa oczywiście osobowa, postaramy się też zrobić miłą niespodziankę przekraczającym granicę.


Chyba nikt nie oczekiwałby innej taryfy przy zatrzymaniach na każdej stacji? Smile


W PRach nie wahali się brać w osobowych do Görlitz kasować za przejściówki.

MK_Wro, ufoludek, rzeźnia będzie. Jaki powód będą mieli wszyscy podróżujący do Węglińca włącznie, żeby się na niego przesiąść? Jeśli to będzie pierwszy bezpośredni pociąg do Legnicy, Bolesławca, Węglińca itp. - i jeszcze w taryfie osobowej, to podróżny nie będzie się oglądał na czas przejazdu, tylko do niego wsiądzie. I nikt się nawet nie będzie myślał, że to pociąg dla pieńszczan, zgorzelczan, tylko że "to mój, wsiadam, jadę".
Tak samo było, gdy RegioEkspresy kursowały pod banderą PRów, nikt nie twierdził, że to pociąg dla Zgorzelca i jadących do Niemiec, większość podróżnych korzystała z niego na odcinkach krajowych. Pchać się będą wszyscy, którym akurat będzie pasowała godzina odjazdu.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 25-09-2015, 09:39    Odpowiedz z cytatem

Gaspares, to prawda, ale będzie sporo innych połączeń na tej trasie. Tak jak nie było rzeźni za PRów przy lepszym czasie przejazdu, tak tym bardziej nie będzie za KD przy gorszym. Różnica taryfowa między R a RE była niewielka, nie sądzę, że to był jakiś bardzo znaczący "regulator popytu".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Śrem / Zgorzelec

PostWysłany: 25-09-2015, 10:14    Odpowiedz z cytatem

Za PRów te pociągi w tej relacji potrafiły pękać w szwach, zwłaszcza popołudniowy i wszystkie w porze weekendów. Bardziej gęsty rozkład na E30 pozwoliłby to zjawisko zniwelować, ale jeśli te pociągi będą kursować jak osobowe, wróżę co najmniej zamieszanie.
Z kolei różnica taryfowa była znaczna, taryfa RE zbliżała się cenowo do taryfy TLK. Mnie samego i część moich znajomych po utracie zniżek to odstręczyło od w/w połączeń.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 25-09-2015, 10:52    Odpowiedz z cytatem

Gaspares, może masz rację, ale to jest, jak to mówią bankomaty, "dobry problem" Wink Jeśli rzeczywiście będą pękać w szwach, to będzie to dobry argument za np. uruchomieniem dodatkowych kursów, albo puszczeniem pojemniejszych składów. Raczej wolałbym żeby te składy pękały w szwach niż świeciły pustkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 25-09-2015, 12:51    Odpowiedz z cytatem

Tak jak mówi Gaspares, większe zagęszczenie pociągów na linii zgorzeleckiej i wielkiego tłoku w pociągach do Drezna być nie powinno. Ten rozkład jest całkiem niezły:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=348127#348127

Mamy np. pociąg do Gorlitz o 14:30 i do Bolesławca o 14:45. Ten do Gorlitz nie musi się zatrzymywać na wszystkich stacjach i przystankach i potok podróżnych o tej porze rozłoży się na dwa pociągi mniej więcej równomiernie.

Wieczorem jest podobnie: pociąg do Legnicy o 17:45 i do Gorlitz o 18:10.

I tak dalej...

Z moich kilkuletnich obserwacji wynika, że najchętniej ze zlikwidowanych RE Wrocław - Drezno korzystali mieszkańcy Zgorzelca (co oczywiste) i Bolesławca (tu wysiadało więcej ludzi niż w Legnicy). W Legnicy wymiana pasażerów wyglądała tak, że więcej ludzi wsiadało niż wysiadało i często tłok w pociągu był jeszcze większy niż na starcie we Wrocławiu. Raz jadąc do Gorlitz wciskałam się do pociągu przez 10 minut - taki był tłum w Legnicy. Konduktorowi już nerwy puszczały, w końcu upchani jak sardynki w puszce odjechaliśmy ze sporym opóźnieniem...

Takie sytuacje w Legnicy jak na poniższym filmie nie były rzadkością. Bo pociągów było za mało!


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 25-09-2015, 13:31    Odpowiedz z cytatem

Z projektu rozkładu, który zdążyłem spisać nim PLK usunęło go z wyszukiwarki wynikało, że ten pociąg z Wrocławia (godz. 14.30) do Gorlitz miał być przyspieszony, który zatrzymywałby się na wyznaczonych stacjach. Podobnie powrotny pociąg z Gorlitz do Wrocławia (przyjazd godz. 15.39). Pozostałe dwie pary miały być jako zwykłe osobowe.

Jeśli dobrze pamiętam to stacje pośrednie dla przyspieszonych miały być następujące: Wrocław Muchobór, Wrocław Nowy Dwór, Wrocław Leśnica, Miękinia, Środa Śl., Malczyce, Legnica, Miłkowice, Chojnów, Bolesławiec, Węgliniec, Pieńsk, Zgorzelec.

Również pociągi do/z z Żar (dwie pary) miały jechać jako przyspieszone.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 25-09-2015, 13:42    Odpowiedz z cytatem

jano, tak, to by się zgadzało z wypowiedzią Prezesa powyżej:

Cytat:
"Stąd zatrzymywanie NIEKTÓRYCH kursów na wszystkich stacjach."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 25-09-2015, 19:15    Odpowiedz z cytatem

MK_Wro napisał/a:
Gaspares, to prawda, ale będzie sporo innych połączeń na tej trasie. Tak jak nie było rzeźni za PRów przy lepszym czasie przejazdu, tak tym bardziej nie będzie za KD przy gorszym. Różnica taryfowa między R a RE była niewielka, nie sądzę, że to był jakiś bardzo znaczący "regulator popytu".

Różnica była spora - ok 60%.
Problem w tym, że na krótszych trasach będzie pojemniejszy tabor niż na najdłuższej. Efektem będzie przepełnienie w krótszych pociągach do Zgorzelca, albo, gdyby (teoretycznie) bardzo zagęścić takt pustki w impulsach do Węglińca. Na dłuższej tasie zawsze musi być albo dłuższy tabor, albo, niestety, wyższa cena. Za RE większość pasażerów omijała je szerokim łukiem, jeśli mogli pojechać osobowym. Tak następowała równowaga popytu w stosunku do podaży miejsca - coś, na czym każdemu zarządzającemu komunikacją zbiorową powinno zależeć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 25-09-2015, 19:26    Odpowiedz z cytatem

Zobaczymy, ale 2x Desiro = 1 4-członowy Impuls jeśli chodzi o pojemność.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 25-09-2015, 19:45    Odpowiedz z cytatem

Ustalmy jedno. Niemal wszystkie pociągi KD na linii zgorzeleckiej jeżdżą przepełnione, zwłaszcza na odcinku Wrocław - Legnica, więc i pociągi do Drezna tak czy siak też będą przepełnione. Aby zmienić ten stan rzeczy należy uruchomić więcej pociągów na newralgicznym odcinku Wrocław - Legnica. Żadne kombinowanie z taryfami i taborem nic tu nie pomoże. Musi być więcej połączeń!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 10 z 23 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 21, 22, 23  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl