Nareszcie nieźle wygląda rozkład dla Zamościa,chociaż do ideału daleko, brak pociągów do Stalowej Woli,do Hrubieszowa. Czemu wszystkie pociagi albo przynajmniej regio nie mogą zaczynać i kończyć na stacji Zamość Wschód? Zrobiono dwie nowe stacje dla raptem kilku pociągów?
Rozkład jest, fajnie można przeglądać przez aplikacje mobilną „rozkład kolejowy” na telefonie, dzisiaj poprawili go i są już w większości prawidłowo wypisane postoje, są różnicę kilku minut w stosunku do tego co było wczoraj na korzyść, przykładowo Kraków Szczecin Ic Sukiennice było 8h3min a dzisiaj jest 7h54min. Bardzo ładnie to wygląda, zwłaszcza Kraków Rzeszów 2h10min i Kraków Łódź ok. 2h20min.
To prawda, teraz zaczyna to mieć sens. Np berlińczyki są ładnie skomunikowane w Poznaniu z IC do Wrocławia, w jedną stronę tylko niestety, ale zawsze coś (czas przejazdu Ber-Wro poniżej 5h, czyli szybciej niż kiedyś Wawelem!)
Czy ktoś wie co się dzieje z bezpośrednimi wagonami Wrocław-Lwów? W najnowszym wcieleniu rozkładu nie ma po nich śladu, jest tylko przesiadka w Przemyślu.
Przecież te wagony są jako wagony bezpośrednie do pociągu Wrocław- Przemyśl a jako osobny łącznik jadą dopiero od Przemyśla więc PLK wpisuje go jako pociąg Przemyśl- Lwów a tak naprawdę pojadą z Wrocławia. W Przemyślu mają być jakieś wagony z Warszawy doczepiane jeszcze do niego. Podobnie jest z wieloma łącznikami w całej Polsce. Takie prostę aczkolwiek bardzo ważne błędy pojawiają się w rozkładzie PLK już od wielu lat. Podobnie jest w Jeleniej Mehoffer i Aurora traktowane są jako łączniki i nie są wpisane w relacjach do Przemyśla, Gdyni czy Warszawy tylko w relacjach do Wrocławia.
Podobnie z Luną jest tylko do Zakopanego a do Krynicy w rozkładzie np. warszawskim nie ma mowy o nim i jak ma człowiek jechać do Krynicy jak się patrzy a na plakacie dworcowym nie ma. Mam cicha nadzieje że wszystkie grzechy wspomniane wyprostują na grudzień.
Witam wszystkich. Śledzę dyskusję od dłuższego czasu, pozwolę sobie też zabrać głos i zadać klilka pytań?
1. Co z TLK czy IC Gubałowka który miał jechać z Warszawy do Zakopanego? Czyżby jednak został wykreślony? Czyli linia 97 do piachu...Nic nią nie pojedzie?
2. Miały być dodatkowe pociągi regio na linii Zakopane-Kraków-nie dostrzegam ich?
3. Które z pociągów spółki IC jadących do Bielska-Białej mają być na Dartach? Słyszałem o Ondraszku, czy coś jeszcze?
4 Apropos nazw. Kto wymyślił nazwę "Korfanty" dla pociągu BB-Warszawa? Co Korfanty miał wspólnego z BB? Dobrze chociaż że Klimczok nie przeszedł dla poc. Poznań-Katowice.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-10-2015, 15:57
Andrasz,
1. Też mnie to zastanawia. Wg zarysu miał kursować od maja. Może się mylę, ale chyba nie ma jeszcze wszystkich sezonowych pociągów ujętych. Małopolskie też miało przedstawić swoją ofertę turystyczną dla linii Żywiec - Sucha B., ale póki co tabela 137 nie istnieje.
2. Jest weekendowy pociąg przyspieszony Kraków - Zakopane o 9:50, powrotny 16:14
3. Nie wiem jak ze wspomnianym Korfantym
4. Od biedy IC Korfanty przejeżdża przez Katowice, ale namieszali w nazwach zupełnie bez sensu. Pomijając już wymyślanie kosmicznych nazw dla istniejących pociągów, to bezsensowne jest w mojej opinii przenoszenie nazw na inne relacje. Przykładowo teraz TLK (wcześniej IR) Szyndzielnia jeździ do Wrocławia, od nowego rozkładu pociągi do Wrocławia będą miały inne nazwy, a Szyndzielnią będzie pociąg do Poznania. Komu to przeszkadzało?
Szyndzielnia do Poznania ok, ale niestety Ondraszek z Katowic do Białegostoku, czemu nie z Bielska? Większość nowych nazw mi sie podoba, natomiast szkoda kilku linii gdzie par będzie mniej niż poprzednio( są też linie na plus gdzie będzie więcej par) np.Katowice-Olkusz-Sedziszów tutaj rozumiem że będzie trzeba pojechać do Kielc i stamtąd do Sedziszowa, albo do Krakowa i potem do Sedziszowa, z KrK niestety sporo pociągów skończy w Miechowie a nie w Sedziszowie. Olkusz,Bukowno,Wolbrom oddane bez walki busiarzom, te trzy pary regio dziennie to jest kpina z ludzi. W Polsce remontują linie po to by puścić trzy pary dziennie(czy na innych liniach 4-5-6 par),kraj absurdów.
Ostatnio rzeczniczka czeskich kolei świetnie podsumowała to co będzie w Cieszynie i okolicach, czeskie pociągi dojadą do Cieszyna, po czym w dalszą podróz po Polsce ludzie przesiądą sie do autobusów haha
PLK pierwotnie planowała pozwolić składom zmieniać czoło na tym przystanku, jednak później zaczęło tłumaczyć, że przepisy na szlaku z blokadą na to nie pozwalają, więc PR-y mogą jak najbardziej jeździć do Zamościa Wschód, ale ze zmianą czoła na podg Jarosławiec jakieś 10 km dalej. A że brak tam przystanku wymuszałoby niezakontraktowane pociągokilometry i jazdę bez pasażerów, PR-y ograniczyły ruch na nowych zamojskich przystankach do kilku pociągów na dobę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum