Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 172, 173, 174  Następny
Frekwencja w dolnośląskich pociągach
Autor Wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-10-2015, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Robcio napisał/a:
Jednak 36WEa są niepotrzebne i bezsensowne

W dłuższej perspektywie te jednostki mogą się przydać do obsługi pociągów do Oleśnicy, czy Wołowa. Tymczasowo można je łączyć je w składy, co poprawiłoby sytuację. Być może od grudnia będzie lepiej, bo przybędzie 5 sztuk 31WEa i jeden zmodernizowany kibel, a nowych pociągów do Rawicza nie ma aż tak wiele.

Nie mniej jednak napiszę to, co już pisałem nie raz. Nikt nie spodziewał się takiego wzrostu liczby podróżnych po dostawach nowego taboru i idącego za tym skrócenia czasu przejazdu. O zakupie jednostek czteroczłonowych na linię E-30 zdecydowano w czasach, gdy pociągów było mało i jeździło się długo. A teraz mimo uruchomienia w dni robocze 19 par pociągów, 31WE okazały się za małe. Przy okazji pociągi wykosiły całą konkurencję na gumowych kołach, mimo iż jeździła po autostradzie, więc pasażerowie nie mają specjalnego wyboru.

To samo do Jeleniej Góry. Jeszcze 2-3 lata temu do Jeleniej Góry pociągi potrafiły dojeżdżać z kilkunastoma pasażerami, a ich liczba skurczyła się do 4 par. Dzisiaj przyrost podróżnych jest lawinowy. W ten weekend jechałem 3 różnymi pociągami na linii 274 i za każdym razem w 36WE zabrakło miejsc siedzących. Od grudnia, gdy do Wałbrzycha będzie się jechać 1:05 h, a do Jeleniej Góry 2:10 h, pasażerów zapewne jeszcze przybędzie.

Przed tym się nie ucieknie. Nowy tabor i idący za tym skrócony czas przejazdu przyciągają pasażerów. Wydłużanie Ilmpulsów lub zakup większych jednostek jest już koniecznością, zwłaszcza że jest to najtańsze rozwiązanie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 02-10-2015, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Ja wracałem dzisiaj pociągiem rel. Wrocław (godz.15.26) - Bolesławiec. Skład to 31WE. Od Wrocławia pociąg zatłoczony, ale po drodze nie było jeszcze problemów z dosiadaniem. Też jestem zdania, że na kursy w porach porannych i popołudniowych skład 36WE jest zdecydowanie za krótki.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 02-10-2015, 21:59    Odpowiedz z cytatem

Zakup Edyt od IC o którym KD bąka od dłuższego czasu może być niegłupim pomysłem. Składy dość pojemne, w sam raz na krótkie trasy, i cena może być atrakcyjna. Nie sądzę żeby tak szybko KD uzbierało kasę na nowe Impulsy po ostatnich zakupowych szaleństwach.

[ Dodano: 02-10-2015, 22:02 ]
Swoją drogą ciekawe co się będzie działo na E59 od grudnia, takt i czasy przejazdu wyglądają rewelacyjnie, więc też może się za chwilę okazać, że brakuje taboru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 02-10-2015, 22:20    Odpowiedz z cytatem

Potencjał ludnościowy Obornik ze Żmigrodem i Rawiczem w sąsiednim województwie stanowi drobny ułamek potencjalnych pasażerów, w porównaniu z tortem który zjadły i którym zadławiły się KD na linii zgorzeleckiej. Sam Chojnów ma tyle mieszkańców co Oborniki i Żmigród razem wzięte, nie przewidywałbym dzikich tłumów w pociągach KD do Rawicza. Ja osobiście nigdy nie widziałem przepełnionego składu do Rawicza i mam wrażenie że dwuspoty na większości z tych pociągów są fanaberią. 31We wydaje się zatem na tą relację idealny. Mówimy oczywiście o pociągach z Wrocławia które kończą bieg w Rawiczu.

Zupełnie inna bajka jest ze składami do Leszna i Poznania, te mają wielokrotnie większy od "Rawiczów" potencjał jednak są one/będą kanalizowane przez pojemne składy wagonowe PR-ów, że o licznych pociągach IC nie wspomnę. Tu istotnie 31We jest istotnie za mały, ale akurat na tą relację KD się nie pcha.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-10-2015, 23:19    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Przed tym się nie ucieknie. Nowy tabor i idący za tym skrócony czas przejazdu przyciągają pasażerów.

Dlatego KD powinny skupić się na liniach, które teraz obsługują, zamiast pchać się na kolejne linie bez wystarczającej rezerwy taborowej. Na linii zgorzeleckiej pociągi już od dawna pękają w szwach (z czasem to samo będzie na jeleniogórskiej) i nie widać żadnych działań zaradczych ze strony KD. Pasażerów jest co raz więcej, a pociągów nie przybywa. Skutki widać, choćby dzisiaj. Na dodatek od grudnia zanosi się, że będzie jeszcze gorzej, o czym alarmują dziewczyny. Jeśli nowy rozkład jazdy nie zostanie wzmocniony dodatkowymi kursami co najmniej na odcinku Wrocław - Bolesławiec to czarno to widzę...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateuuu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2013

PostWysłany: 02-10-2015, 23:20    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ja osobiście nigdy nie widziałem przepełnionego składu do Rawicza i mam wrażenie że dwuspoty na większości z tych pociągów są fanaberią.

Ja mam dobre porównanie z tym co było przed rozpoczęciem modernizacji a tym co jest teraz i spadek ilości pasażerów to na moje oko conajmniej 60%. Przy braku jakiegokolwiek sensownego dojazdu komunikacją samochodową do Wrocławia z kierunku Obornik po paru miesiącach z nowymi jednostkami będziemy mieć sukces porównywalny z E30.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 02-10-2015, 23:50    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Jeśli nowy rozkład jazdy nie zostanie wzmocniony dodatkowymi kursami co najmniej na odcinku Wrocław - Bolesławiec to czarno to widzę...

Wbrew pozorom taboru na dodatkowe pociągi na linii E30 nie brakuje. We Wrocławiu widziałam Impulsy jadące do/z Jelcza Laskowic, z frekwencją nie przekraczającą 10 proc. Pozostawię to bez komentarza. Zapytam tylko, po cholerę KD pchają się na linię do Jelcza, skoro jeżdżą tam PR, a Impulsy są potrzebne na liniach zgorzeleckiej i jeleniogórskiej?

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 03-10-2015, 08:22    Odpowiedz z cytatem

Norma, akurat Impulsy do Jelcza jeżdżą tylko po to, by nie stać we Wrocławiu bezczynnie czekając na inne połączenia do Węglińca / Jeleniej. Jazda do Jelcza to tylko 25 minut, a więc w godzinę mamy obsłużone 2 kursy, co jest moim zdaniem dobre. Co nie zmienia faktu, że taboru do obsługi polaczeń jest za mało.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 03-10-2015, 09:59    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, to może trzeba ułożyć rozkład tak, żeby nie musiały czekać bezczynnie tylko śmigały od razu z powrotem?

Co do linii Rawickiej, jeżdżę nią regularnie od 30+ lat i pamiętam czasy gdy 3x kibel był normą, i był pełny. Potencjał na potoki jest jak najbardziej. Dużo, bardzo dużo ludzi przesiadło się na samochody/busy od czasu remontu Grabiszyna i nieraz godzinnych opóźnień (wieczorny wczoraj miał 40 min we Wro).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 03-10-2015, 10:53    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, może i jestem blondynką, ale nie jestem idiotką. Ja wiem dlaczego te Impulsy jeżdżą do Jelcza. Chodzi mi o to, żeby Impulsy nie marnowały czasu we Wrocławiu tudzież nie woziły powietrza do Jelcza i z powrotem, ale żeby woziły ludzi. Na linii E30 jest za mało pociągów i KD zamiast uruchomić dodatkowe połączenia do Węglińca, które są i będą oblegane, wolą uruchamiać pociągi-widma do Jelcza. Gdzie tu sens i logika? Do Jelcza można puścić mały szynobus! Albo zostawić tę linię PR-om. Ja rozumiem, że tam gdzie zaczyna się kolej, tam kończy się sens i logika, ale jeśli KD będą szły śladami najgorszych praktyk PKP sprzed lat to nie ręczę za siebie... Beton KD skompromituję do reszty!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!


Ostatnio zmieniony przez Noema dnia 03-10-2015, 10:58, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-10-2015, 10:57    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Dlatego KD powinny skupić się na liniach, które teraz obsługują, zamiast pchać się na kolejne linie bez wystarczającej rezerwy taborowej.

W tym rozkładzie jazdy rezerwa taborowa na EZT-ach wynosiła 3 jednostki, czyli ok. 27% dziennego zapotrzebowania (11 sztuk). W przyszłym rozkładzie przybywa 6 jednostek, a pociągów do Rawicza aż tak wiele nie jest, a czas przejazdu jest stosunkowo krótki. Na pewno nie będzie gorzej niż dziś, a w razie czego pojedzie zestaw 2xSA139 Wink
Bartuś napisał/a:
Zupełnie inna bajka jest ze składami do Leszna i Poznania, te mają wielokrotnie większy od "Rawiczów" potencjał jednak są one/będą kanalizowane przez pojemne składy wagonowe PR-ów

Większość pociągów poznańskich będzie obsługiwana przez EN57AL i wcale nie ma pewności, że pojadą w podwójnym zestawieniu.
Noema napisał/a:
Zapytam tylko, po cholerę KD pchają się na linię do Jelcza, skoro jeżdżą tam PR

PR-y wycofały się z obsługi połowy połączeń do Jelcza i by nie zostawić ludzi na lodzie, jeżdżą tam KD. Do obsługi Jelcza nie potrzeba ani jednego dodatkowego EZT-a.
MK_Wro napisał/a:
to może trzeba ułożyć rozkład tak, żeby nie musiały czekać bezczynnie tylko śmigały od razu z powrotem?.

To byście zaraz marudzili, że postoje we Wrocławiu są za krótkie i ewentualne spóźnienia przy jeździe do Wrocławia powodują opóźnienia wtórne przy wyjeździe. Obiegi są tak ułożone, że Jelcz nie wymaga żadnej dodatkowej jednostki. No ale zawsze można było te pociągi zlikwidować, bo PR-y obsługiwać ich nie chciały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 03-10-2015, 11:08    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, sugerujesz, że dyrektor PR Wrocław poszedł do UMWD i powiedział: panie marszałku, od przyszłego miesiąca nie obsługujemy linii do Jelcza. Róbcie sobie co chcecie, ale dotacje macie nam płacić. Czy tak?

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-10-2015, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Ponieważ nie było i nie ma umowy wieloletniej pomiędzy UMWD a PR-ami, więc negocjowano umowę na 2015 rok. PR-y zażądały zwiększenia dotacji o ileś tam milionów, ale UMWD odmówił. Przewoźnik przygotował wtedy listę pociągów do wycięcia, a dla innych zmiany tras, czy okresów kursowania. Listę tę można zobaczyć tutaj: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=336766#336766 Ponieważ w przypadku Jelcza oznaczało to likwidację połowy pociągów, więc na szybko zlecono ich obsługę KD. Ponieważ jest to krótka relacja, więc nie potrzeba na to dodatkowych EZT, ale rozkład tak ułożono, żeby pasował pod obiegi Impulsów i EN57AL. Dzisiaj wygląda to tak, że pociągi jadą od razu z Wałbrzycha czy Węglińca do Jelcza, choć rozkład tego nie pokazuje. Natomiast na pewno nie można powiedzieć, że zabrano jednostki z E-30 czy linii 274 do obsługi Jelcza, bo tak nie jest.

Oczywiście zgadzam się, że na tę relację powinny zostać zakupione dwuczłonowe EZT-y, bo jazda tam kiblami i długimi Impulsami to niegospodarność, ale lepszy rydz niż nic. Mam nadzieję, że ktoś jednak planuje taki zakup w niedalekiej przyszłości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 03-10-2015, 11:38    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, no i tym sposobem PR Wrocław podpisał na siebie wyrok śmierci. Mam tylko nadzieję, że nie zrealizują się plany, o których czytam tu i ówdzie, że UMWD odkupi od PR wrocławski oddział spółki (po cholerę?) i połączy go z KD. Ja sobie tego nie wyobrażam! Biurwistyczno-związkowy żelbeton i ponad 600-osobowa roszczeniowa załoga PR Wrocław w KD?! To byłby początek końca KD i koniec wracającej do normalności kolei regionalnej na Dolnym Śląsku. KD jakie są takie są, ale na PR Wrocław mam alergię! Nawet Gienki w KD nie mogłam strawić!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 03-10-2015, 12:09    Odpowiedz z cytatem

Skoro te pociągi często de facto jeżdżą na trasie Jelcz - Legnica i dalej to czemu nie zrobić z tego normalnych połączeń tylko udawać, że jeżdżą osobno?! Przecież wielu pasażerów może nie wiedzieć, że jednym pociągiem mogą dojechać np z Brochowa do Leśnicy w czasie 3x krótszym niż MPK! Np. w Berlinie prawie wszystkie Regio jeżdżą przez Berlin a nie do Berlina. Np Magdeburg-Frankfurt/O bądź Wismar-Cottbus, i nikogo to nie dziwi!

[ Dodano: 03-10-2015, 13:49 ]
Co do linii poznańskiej: wg planu przesłanego wcześniej przez UMWD wszystkie regio do Poznania mają być albo na wagonach, albo na podwójnych AL. Tylko niektóre kursy do Leszna na pojedynczych kiblach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 121 z 174 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 172, 173, 174  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl