Jak SKODA miała polskie imię to też była z CD (lok.Ceska Trebova)
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-12-2014, 14:24
Cytat:
w Czechach taryfa Regio
Akurat w Czechach jest jedna taryfa, niezależnie czy jedziesz osobowym czy Expresem. Tylko na Pendolino są obowiązkowe miejscówki, zazwyczaj po cale 35 CZK.
A jeśli zapełnienie było 20% w pierwszy dzień kursowania, to w mojej opinii naprawdę całkiem sporo. Ale czy wystarczy by pociąg pojechał w 2015 roku to wątpię.
W jakiej taryfie kursuje IR do Ostrawy? Na stronie rynku kolejowego,odnośnie miedzynarodowego IR do Grodna jest informacja:
Kod:
Pociągi do Grodna kursują pod marką InterRegio, ale w taryfie identycznej jak pociągi Regio. Z formalnego punktu widzenia, są to pociągi międzynarodowe (a nie transgraniczne) [...]
Widzieliście już w plakatowych rozkładach jazdy na stronie PLK SA wakacyjny pociąg Regio "Energylandia" z Krakowa do Przeciszowa?
Pociągi na Przystanek Woodstock też tamtędy pojadą. Łącznicą omijającą Oświęcim.
W Skawinie zderzył się bus i tir, 8 osób jest rannych [tak podaje Radio Kraków]... czas aby w końcu ktoś zajął się wyprowadzeniem części transportu towarowego na tory i powrotem pociągów tam gdzie tylko się da z jak największą częstotliwością.
Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych uruchomi codzienne wakacyjne połączenie z Krakowa przez Skawinę i Spytkowice do Zatora. Koszty tego ogólnodostępnego połączenia w całości pokryje rodzinny park rozrywki „Energylandia” z Zatora.
Jechałem dzisiaj tym pociągiem od Spytkowic. Na pokładzie ok. 40 osób, ale nie o tym.
Byłem przekonany, że cała linia ma być/jest wyremontowana. Nic z tego. Spytkowice - Ryczów po staremu, szlak Ryczów - Brzeźnica jest nowy, ale prędkość coś około 50 km/h nie zachwyca (jest natomiast ciszej w środku, więc komfort lepszy, i nie trzęsie). Na tym odcinku denerwujące jest zwalnianie przed każdym przejazdem do 10-20 km/h, a że przejazdów jest tu wiele, jazda jest szarpana. od Brzeźnicy znowu kawałek po starym [30-40 km/h] potem jest lepiej bo tory są nowe, ale gdzieś dopiero od Zelczyny do samej Skawiny jest przyzwoita jazda po nowych torach [V = 80 km/h lub coś koło tego].
I moje pytanie: czy istnieją dalsze plany remontu linii (jeśli tak, to do kiedy) i czy PLK ma zamiar zrobić coś odnośnie tych przejazdów? Bardzo fajnie odkrzaczone, wykoszone, ale pociąg zwalnia nawet jak jest szlaban! To samo tyczy się odcinka Kalwaria Lanckorona - Wadowice, ostatnio pojawiły się tam nowe znaki dotyczące prędkości, ale co z tego że mijamy "6" czy "7" jak zaraz zwalniamy do prędkości ślimaka na jakimś przejeździe.
Pomimo tego, że nadal duża część odcinka Skawina - Spytkowice jest na starym torze, to czas przejazdu uległ poprawie. Trzeba jednak zadać sobie pytanie, czy nie można tam wycisnąć jeszcze więcej minut, bo linia ma fajną geometrię i szkoda zwalniać tyle razy przy krzyżowaniu z polną drogą.
@CottonwoodEN71
Jasne że można, plk(!) pracuje nad rewitalizacją całej linii ( Oświęcim -Włosienica też jest 40 km/h) więc wymienione przez Ciebie odcinki też pójdą rewitalki, oczywiście przejazdy to typowa masakra w wykonaniu plk natomiast co do samej pełnej rewitalizacji to melodia przyszłości myślę od 2 do 5 lat!!!niestety:(
P.S.
Mam nadzieję że z budową 2 przystanków w Oświęcimiu- na osiedlu Błonie i Kruki-Szpitalna
Dziękuję za odpowiedzi. Przy przejazdach widać było nowe sygnalizatory zaklejone folią, może jeszcze urządzenia nie są podłączone stąd to zwolnienie... Pojawiły się też semafory ostrzegające o awarii sygnalizatorów na przejeździe - tego na tej linii wcześniej nie było.
Na tym odcinku denerwujące jest zwalnianie przed każdym przejazdem do 10-20 km/h, a że przejazdów jest tu wiele, jazda jest szarpana. I moje pytanie: czy istnieją dalsze plany remontu linii (jeśli tak, to do kiedy) i czy PLK ma zamiar zrobić coś odnośnie tych przejazdów?
Kwestia tygodni jak te ograniczenia do 20 km/h na przejazdach znikną. Naprawy główne przejazdów są już wykonane tylko kwestia odbioru i uruchomienia ssp.
Dla spotterów: na stałe do Przeciszowa (Zatora) goni EN57-1050. Pociąg zjeżdża z Zatora esem do Przeciszowa gdzie stoi na torze nr 4 do 18:25.
[ Dodano: 06-07-2015, 12:59 ]
ecavon napisał/a:
Z tego co wiem to odcinek od Oświęcimia do Włosienicy nie doczekał się jeszcze przetargu na remont.
Ten odcinek spada z planu remontów z roku na rok ale pewnie kiedyś to zrobią ale to już w zdecydowanej większości IZE Sosnowiec. Do granicy IZE po stronie krakowskiej pewnie jeszcze podciągną choć tam teren mocno podmokły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum