– Częstotliwość ruchu pociągów regionalnych jest kluczowa, jeśli chcemy przyciągnąć pasażerów do kolei. W czasach sporej mobilności nie należy liczyć, że pociągi kursujące co 2 – 3 godziny, zwłaszcza w rejonie dużych miasta, będą atrakcyjną propozycją dla pasażera. To jest w tych czasach niedopuszczalne. Kluczowym problemem jest to, że czasami z powodu braku kilkuset tysięcy w kasie samorządów nie wykorzystujemy taboru wartego wiele milionów – powiedział prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski podczas Kongresu Kolejowego 2015 w Katowicach.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
I tak sobie pomyślałam, żeby olać ten śmieszny EIC z Węglińca do Warszawy za ponad 100 zł w 2. klasie i w jego miejsce puścić Impulsa z Lubania do Warszawy, po CMK oczywiście. Akceptowalna dla każdego cena biletów, atrakcyjny czas przejazdu, nowy i wygodny tabor, konkurencja dla drogich EIC/EIP - taki pociąg miałby branie niczym PolskiBus za złotówkę. Ach, rozmarzyłam się...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-11-2015, 00:36
Noema, pomysł bardzo fajny, tylko wykonanie trudne. Jak sama pewnie wiesz, taboru KD starcza na styk, więc jakby zablokowali Impulsa na trasę do Warszawy, to mamy jeden obieg mniej na liniach lokalnych. Poczekajmy jeszcze trochę. Może w przyszłości KD rozwinie skrzydła do poziomu KM i wówczas będzie można o takowym połączeniu pomyśleć
Rozkładowiec, no właśnie że już nie na styk. Po ostatnich zakupach taboru w KD na pewno nie brakuje. Niedawno jadąc do Wrocławia widziałam w Legnicy stojącego odłogiem Impulsa na 13. torze, a na bazie przy Pątnowskiej kolejnego Impulsa, „kible” i szynobusy. Kilka sztuk stało bezczynnie. I zamiast wzmocnić przepełnione pociągi na linii zgorzeleckiej, KD organizują dni otwarte i wożą ludzi dla rozrywki. A pasażer z biletem w ręku musi jeździć do pracy/szkoły w tłoku.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, pamiętaj że od nowego RJ wchodzi obsługa Rawicza, więc praca przewozowa się zwiększy. Na razie stoją bezczynnie, po 13 grudnia już nie.
Ale pomysł generalnie dobry. A tymczasem może ktoś z Żelaznej czyta i dodadzą odcinek węgliniecki do promocji, zamiast się wygłupiać z cenami z kosmosu?
Nie ma co pluć jadem na dni otwarte KD, większość takich przedsiębiorstw urządza imprezy - a co do tego że na bazie w tym czasie stały szynobusy to co z tego? W pociągu do Zgorzelca o 12.32 jakoś tłumów nie było jechał SA134 a ludzi było tyle że jak by podstawili SA 135 to by można było miejsca sobie wybierać.
Aby Impulsy KD mogły jeździć do Warszawy, to pociągi te musiałyby mieć dofinansowanie ze strony samorządu, gdyż tabor zakupiony z środków UE nie może być wykorzystywany do celów komercyjnych.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-11-2015, 11:06
Noema napisał/a:
KD organizują dni otwarte i wożą ludzi dla rozrywki. A pasażer z biletem w ręku musi jeździć do pracy/szkoły w tłoku.
Przecież dni otwartych nie organizuje się na co dzień, tym bardziej że zostały one zorganizowane w niedzielę, gdzie pociągów liniowych jest mniej, więc przez tabor przeznaczony, jak to nazwałaś dla rozrywki, raczej nie ucierpieli pasażerowie w ruchu liniowym.
I teraz przyszła mi do głowy myśl, że faktycznie z racji tego że w weekendy tabor jest mniej wykorzystywany, można by się było szarpnąć o połączenie komercyjne. Jednak nie sądzę żeby weekendowe połączenie z Warszawą miało jakiś sens, tutaj bardziej by pasowało połączenie do miejscowości turystycznych. Jedyną myślą jaka mi do głowy przychodzi to Zakopane
Rozkładowiec, A mi np przychodzi do głowy przyspieszony Poznań-Szklarska, czyli po prostu przedłużenie Szrenicy do Poznania, z zatrzymaniami tylko na większych stacjach.
Nie ma co pluć jadem na dni otwarte KD, większość takich przedsiębiorstw urządza imprezy - a co do tego że na bazie w tym czasie stały szynobusy to co z tego?
Przecież nie pluję jadem na dni otwarte, wręcz przeciwnie - popieram takie inicjatywy. Dzieci lubią pociągi i mają frajdę, a to przyszli klienci, których trzeba sobie „wychowywać” od kołyski. Zwracam tylko uwagę na proporcje. Podczas gdy Impulsy stoją bezczynnie w Legnicy, w tym czasie ludzie tłoczą się w pociągach na trasie Wrocław - Węgliniec. Jechałam i widziałam. Już na Głównym pociąg był nawalony, a jeszcze na Muchoborze dosiadał się tłum studentów zaocznych z WSB i DSW. Proszę się przejechać w sobotę lub w niedzielę pociągiem do Wrocławia (przyj. 8:13) i zobaczyć ile młodych ludzi wysiada na Muchoborze. To jest ze 200 osób.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Proszę się przejechać w sobotę lub w niedzielę pociągiem do Wrocławia (przyj. 8:13) i zobaczyć ile młodych ludzi wysiada na Muchoborze. To jest ze 200 osób.
W poprzednią sobotę (14.11) na tym kursie były dwa Impulsy 36WE, przy frekwencji ponad 100 proc. Nie wiem jak było w niedzielę, bo nocowałam we Wrocławiu (też powinien być podwójny skład, zwłaszcza że "Kwisa" w niedziele nie jeździ). W najbliższą sobotę będę jechała tym pociągiem. Rzeczywiście, ten pociąg jest oblegany przez studentów, bo zajęcia na uczelniach w weekendy zaczynają się zazwyczaj o 9:00. Tak więc jeden Impuls 31WE to stanowczo za mało!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Koleje Dolnośląskie wypożyczyły od PESY Linka SA139-008.
Koleje Dolnośląskie uzupełniają swoją flotę pojazdów spalinowych. Z początkiem października wypożyczyły od PESY Linka SA139-008. Informację tę potwierdza nam Maciej Grześkowiak, szef PR bydgoskiego producenta. Skład został wypożyczony na kilka miesięcy – wyjaśnia.
Pojazdy SKPL w siatce połączeń Kolei Dolnośląskich.
Po zakończeniu pracy przewozowej na rzecz PKP Intercity, SKPL Cargo ze swoimi autobusami szynowymi znalazło zatrudnienie na Dolnym Śląsku. Dwa pojazdy będą jeździły w ramach siatki połączeń Kolei Dolnośląskich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum