Linia Piła – Stargard w złym stanie. PLK obiecuje naprawę.
Jak donoszą lokalne media, linia kolejowa nr 403 łącząca Ulikowo pod Stargardem Szczecińskim, Wałcz i Piłę jest w bardzo złym stanie. Zwracają też uwagę, że torowisko przeszło modernizację. Niestety – nie objęła ona całej linii. PLK obiecuje zająć się tym w przyszłym roku.
Do lokalnego oddziału „Gazety Wyborczej” zwrócili się mieszkańcy, prezentując zdjęcia linii. Widać na nich, że betonowe podkłady są pokruszone, brakuje też śrub mocujących szyny. Przed rokiem linia została objęta modernizacją w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa zachodniopomorskiego. Niestety, modernizacji został poddany tylko odcinek pomiędzy Wałczem a Ulikowem. I właśnie tu leży problem.
– Ograniczenia prędkości ze względu na zaniżone parametry eksploatacyjne występują tylko na odcinkach nieobjętych modernizacją – zapewnia „Rynek Kolejowy” rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec. I podaje, że ograniczenia występują na odcinki o długości około 7,5 km. – Ponieważ ograniczenia nie dotyczą odcinków modernizowanych, nie można mówić o robotach pogwarancyjnych – zaznacza.
– Na podstawie wyników przeglądów i dokonanej przez zarządcę linii oceny stanu technicznego nie ma podstaw do zamknięcia linii. Plan robót remontowych na rok 2014 dla tej linii jest w trakcie opracowywania zarówno pod względem finansowym, jak i rzeczowym, jednak już wiadomo, że obejmował będzie likwidację ograniczeń eksploatacyjnych na omawianym odcinku - wcześniej niemodernizowanym – zapewnia rzecznik.
Na półtora miesiąca zamkną zmodernizowaną linię kolejową. Finał interwencji hobbystów
Głośna sprawa rozpadającej się linii kolejowej ze Szczecina w kierunku Wałcza i Piły kończy się decyzją o jej pilnym, ponownym remoncie. Trasa zostanie zamknięta dla pociągów aż na półtora miesiąca!
Taką informację "Wyborcza" dostała z PKP Polskie Linie Kolejowe. Kolejową spółkę zapytaliśmy o to, jak zamierza wykonać decyzję Urzędu Transportu Kolejowego. UTK nakazał kolei pilny remont jednotorowej linii kolejowej między miejscowościami Prostynia i Cybowo.
- Na czas remontu torów pomiędzy Prostynią a Cybowem, na linii kolejowej nr 403, odcinek ten zostanie zamknięty dla ruchu pociągów - mówi Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK. - W związku z tym pomiędzy Prostynią a Kaliszem Pomorskim zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa.
Nie będzie ograniczenia oferty na trasie Szczecin – Piła.
– W rozkładzie jazdy 2014/2015 Województwo Zachodniopomorskie nie przewiduje żadnych ograniczeń oferty przewozowej na trasie Szczecin – Piła. Jednocześnie, należy zaznaczyć, poprawia się stan techniczny taboru kolejowego: uszkodzone wcześniej pojazdy sukcesywnie wracają do ruchu po naprawach wykonanych przez ich producenta. Realizacja rozkładu jazdy pociągów nie jest więc zagrożona z tytułu niewystarczającej ilości sprawnego taboru kolejowego – czytamy w oświadczeniu przesłanym do naszej redakcji przez biuro prasowe UMWZ.
Warto jeszcze zauważyć, że od przyszłego roku sukcesywnie na pewien czas wyłączane będą z eksploatacji kolejne zachodniopomorskie autobusy szynowe SA136, ze względu na konieczność wykonywania napraw P4. W przyszłym roku planowane są naprawy P4 trzech pierwszych z 12 pojazdów tego typu, których właścicielem jest zachodniopomorski samorząd. Do 2019 r. planowane jest przeprowadzenie napraw P4 wszystkich zachodniopomorskich SA136, z częstotliwością 2-3 rocznie. Były one produkowane w latach 2010-11; z kolei naprawy autobusów szynowych SA139, wyprodukowanych w latach 2012-13, są wstępnie planowane na lata 2025-26.
Mimo tego co mówia w PR-ach i PLK, że na 403 nic sie juz nie da wcisnąc, przedstawiam w załączniku rozkład jazdy. Jedynie rozkład jazdy TLK trzeba było troche zmodyfikować. Myslę, ze taka ilośc pociagów jest potrzebna na tej linii.
Ja tylko rzuciłem okiem na jedną sprawę nawet nie patrzałem na to co pisałeś. Skąd weźmiesz 4 szynobusy?? To jest o 100% więcej niż obecnie jest na linii?? Dając jednego szynobusa tutaj zabierasz go z innej części województwa, zabierając 2 szynobusy, zamykasz linię Szczecin - Kołobrzeg. Planować łatwo jest ale popatrz na tabor bo to się teraz liczy?
Dlaczego Gwarek kończy bieg w Koszalinie a nie w Słupsku czy Gdynii? Właśnie o tabor chodzi.
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Nigdy PR-y nie wspomnialy ani słowem, że brak taboru a
wskazywali wyłącznie na małą przepustowość z powodu braku mijanki w Tucznie. Co do IC ale wybacz, ale wagonów im obecnie nie brakuje.
A co lepiej brzmi w ustach PR?
Mamy za mało taboru więc nie możemy dać więcej pociągów.
Dalibyśmy więcej pociągów ale brakuje mijanki w Tucznie.
To brzmi tak samo jak z ITS w Koszalinie było pod koniec roku
Miasto - Wykonawca nie wykonał zadania na czas
Wykonawca - Miasto w dniu odbioru nie chciało odebrać od nas zlecenia
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Ja tylko rzuciłem okiem na jedną sprawę nawet nie patrzałem na to co pisałeś. Skąd weźmiesz 4 szynobusy?? To jest o 100% więcej niż obecnie jest na linii?? Dając jednego szynobusa tutaj zabierasz go z innej części województwa, zabierając 2 szynobusy, zamykasz linię Szczecin - Kołobrzeg. Planować łatwo jest ale popatrz na tabor bo to się teraz liczy?
Dlaczego Gwarek kończy bieg w Koszalinie a nie w Słupsku czy Gdynii? Właśnie o tabor chodzi.
W nowym rozkładzie będą 3/4 pociągi Polregio na tej trasie z tego 2 pary bezpośrednio do Szczecina a 1,5 do Stargardu/Ulikowa.
Do tego TLK "Staszic" relacji Szczecin Główny - Lublin.
Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia w rozkładzie jazdy pojawi się nowe, codzienne połączenie kolejowe między Bydgoszczą a Szczecinem. Pociąg, który będzie nosił nazwę "Barnim", będzie kursował od 15 grudnia, a jego uruchomienie to wspólna inicjatywa samorządów województw kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. Przejazd na tej trasie potrwa około 4,5 godziny, a pociąg zatrzyma się na wszystkich stacjach i przystankach pośrednich, m.in. w Nakle nad Notecią, Pile, Wałczu i Stargardzie.
Jednocześnie zmienią się godziny kursowania pociągu TLK (w RJ 2024/2025 już jako IC) Staszic, który w nowym rozkładzie jazdy z Piły do Szczecina będzie odjeżdżał około 11:00, a ze Szczecina w kierunku Piły i Warszawy około 14:00.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum