W odpowiedzi na Pana korespondencję e-mail z dnia 12.01.2016 r., w przedmiocie połączenia kolejowego na trasie Oświęcim – Tychy w ramach Szybkiej Kolei Regionalnej, przekazaną pismem Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu nr SIR.7012.10.4.2016 z dnia 15.01.2016 r. Biuro Zarządu i Kontroli Centrali PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informuje, że obecnie trwa uzgadnianie Opisu Przedmiotu Zamówienia na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 połączenia: Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim”.
Następnym etapem prac nad ww. projektem będzie wszczęcie procedury przetargowej celem wyłonienia wykonawcy dokumentacji przedprojektowej.
A czy linia Orzesze Jaśkowice-Tychy jest już po wymianie torowiska? bo ostatnio jak wracałem z Rybnika do Bielska Białej przez Katowice to właśnie od stroby Jaśkowic tor wydaje się nowy ale od strony Tychów do Jaśkowic to już nie wygląda na tyknięty
Do pierwszego kwartału 2018 r. ma powstać dokumentacja przedprojektowa rewitalizacji linii kolejowej łączącej m.in. Orzesze Jaśkowice, Tychy, Bieruń i Oświęcim - właśnie podpisano porozumienie w tej sprawie. Sama inwestycja, warta 170 mln zł, ma być gotowa 2020 r.
Tychy, Bieruń i Orzesze połączy miejska kolej. Są na to pieniądze.
Tychy, Bieruń i Orzesze uzbierały wspólnie ponad 170 tys. zł na studium wykonalności połączenia kolejowego. Pracuje nad nim BBF z Poznania. Bieruń, Tychy i Orzesze połączy kolej miejska? Ten plan nabiera w końcu realnych kształtów, chociaż na finał trzeba jeszcze poczekać.
No i doczekaliśmy się! Od grudniowego rozkładu jazdy Koleje Śląskie uruchomią jedną* parę pociągów, która pomiędzy Rybnikiem i Katowicami pojedzie przez Orzesze Miasto, Łaziska Średnie i Tychy. Będzie to przyspieszony pociąg o nazwie "Ratibor".
*) w tym przypadku akurat jedna jaskółka czyni wiosnę!
[...]- Prowadzone są procedury administracyjne związane z uzyskaniem decyzji środowiskowych, planowany termin zakończenia prac to połowa 2023 r. Planowana jest budowa odcinka linii kolejowej nr 885 łączącego linię kolejową nr 179 oraz 138, przebiegającego przez teren KWK Piast – Ziemowit. Nowy odcinek linii będzie miał długość około 6 km oraz zostanie zelektryfikowany. Projekt przewiduje kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej oraz budowę nowej sieci trakcyjnej dla nowych i niezelektryfikowanych odcinków torów - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Realizacja inwestycji będzie uwarunkowana m.in. dostępnością środków finansowych. Jeśli inwestycja dojdzie do skutku, to między Tychami Lodowiskiem a Nowym Bieruniem planowane są przystanki pasażerskie: Tychy Urbanowice, Tychy Potok, Bieruń Domy Polne, Bieruń Mleczarnia, Bieruń Stary, Bieruń Kopalnia. [...]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum