Większość przejazdu jest zorganizowana po liniach nieczynnych w ruchu pasażerskim, w tym kolejowa obwodnica Poznania. Dodatkowo, zaplanowane jest staczanie składu po nieczynnych na codzień, malownicznych bocznicach, w tym kilkukilometrowy odcinek normalnotorowej linii Średzkiej Kolei Powiatowej (Poznań Kobylepole -> Franowo) obecnie eksploatowany jako bocznica zakładowa.
Kierunek jazdy pociągu - trasa jest pętelką i bez strzałek niezbyt widać (tylko numerki) w którą stronę pojedzie pociąg.
[ Dodano: 14-02-2016, 22:09 ]
Zapraszam na oficjalną stronę przejazdu specjalnego TOWosem po Wielkopolsce - http://towosempowielkopolsce.pl
[ Dodano: 16-02-2016, 07:18 ]
Poważnie rozważam rozdzielenie imprezy na dwa dni, koszt obydwu dni w sumie wyszedłby podobnie do obecnych kosztów, w takim wypadku w Poznaniu "zaliczymy" jeszcze więcej bocznic. Tak więc jeżeli impreza wydaje się za długa zapraszam do zgłaszania uczestnictwa z dopiskiem że interesuje impreza dwudniowa, jeżeli będzie dużo osób zgłaszających z takim dopiskiem impreza zostanie podzielona na dwa dni.
[ Dodano: 20-02-2016, 17:17 ]
Żeby nie było że próbuję organizować imprezę tylko sprzed komputera (co wiele osób mi zarzucało), zamieszczam zdjęcia z dzisiejszego obchodu bocznicy od Malty Decor do samego Franowa. Tor w wielu miejscach wygląda lepiej niż na nie jeden czynnej linii, kawałkami jest zarośnięty ale tylko "miękkimi" roślinami - mech, krzewiki na wysokość kolana. Trzy konary zostały przeze mnie przy okazji usunięte przez co nie ma już żadnych przeszkód - nie będzie problemu z przejazdem. Zaciekawiły mnie wyszlifowane główki szyn na odcinku Franowo -> rozjazd -> odcinek na zmianę kierunku -> Kompania Piwowarska - wygląda że KP czasem zamawia do siebie jakiś pociąg.
Przypominam, że dla "zaliczaków" jest to odcinek szczególnie ciekawy, bo dawniej była to linia Średzkiej Kolei Powiatowej z Kobylegopola do Poznania Wschodu przez Poznań Maltę. Odcinek który się zachował, do Malty Decor jest dość długi, dawniej tor przecinał nawet trasę Kórnicką ("szybki" tramwaj) na zasadzie posterunku osłonnego z semaforem z każdej strony, w tym od strony tramwaju, niestety po tym nie ma już nawet śladów podkładów. Na stacji Poznań Kobylepole odbywała się przesiadka z toru wąskiego na normalny. Okolicznych mieszkańców, od lat walczących o wydłużenie linii tramwajowej może zdziwić SAxxx na bocznicy pod ich oknami, a trasa jest też bardzo klimatyczna - gdzieniegdzie są stare budynki, w tym jeden stary ceglany spichlerz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum