Żeromski to niestety niezbyt atrakcyjna propozycja dla Nowego Sącza. Ten skład niepotrzebnie kluczy przez Kielce, co znacznie wydłuża czas jazdy. Wiadomo podyktowane finansowaniem ze środków UE, ale to jednak słaba propozycja dla Nowego Sącza, ale lepsza taka niż żadna. Trasa Żeromskiego i innych ,,unijnych" IC kluczących przez Kielce i tak wymaga dalszej refleksji, niezależnie od interesów Nowego Sącza, który dobrze, że PKP IC wreszcie zauważyło. Zamiast niepotrzebnie dublować połączenia i uruchamiać takie składy jak Nida ( a także znaczącą osłabiać ofertę na całej linii) oraz kursować linią na której potrzeby transportowe są już i tak zaspokojone ( bardzo dużo postojów we Włoszczowie i Opocznie, w tym we Włoszczowie obok składów IC i TLK także pociągów EIP) należałoby owe ,,unijne" IC z Kielc skierować na Radom a dalej linią nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom, w Idzikowicach zjazd na CMK. Owszem wyszłoby może kilkanaście minut dłużej, ale te pociągi mogłyby się zapełnić, a z drugiej strony nie byłyby dotknięte największą bolączką linii radomskiej - czyli rozkopaną trasą przez Warkę albo objazdem przez Dęblin, który też zresztą ma być remontowany. Oby tylko na Żelaznej ktoś dopuścił modyfikację obecnych koncepcji. Mamy już we Włoszczowie bezpośrednie składy z Krakowa jadące do stolicy bezpośrednio CMK plus też przez Skierniewice, dodatkowo dochodzą składy z Katowic plus EIP, także akurat owe unijne składy powinny jeździć jednak przez Radom i dalej na CMK . Oczywiście kolejny już raz podkreślę, że szczególnie w kontekście planowanego remontu linii Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki ( tory lokalne) i kolosalnych problemów związanych z dojazdem do Warszawy kilka składów w różnych kierunkach powinno otrzymać postoje w Grodzisku i Pruszkowie, zresztą analogicznie do innych miast położonych na innych liniach wokół stolicy. Na Kraków, jak sądzę, mógłby to być TLK Curie - Skłodowska, a już na pewno składy kursujące przez Skierniewice, nie gromadzące przecież tłumów, czyli Wit Stwosz i Korczak, dodatkowo mogłyby być wykorzystywane w ruchu lokalnym do Pruszkowa, Grodziska, Żyrardowa i Skierniewic.
A w ogóle od Krzyża coś z wagonami wjedzie do Gorzowa podczas remontu estakady??
Da się na Teatralnej, gdzie ma być przystanek tymczasowy zrobić oblot lokomotywy?
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
masz jakies potwierdzenie że zostaną? ja też słyszałem że po remoncie magistrali wszystko wróci na Tychy ,Zebrzydowice no ale to mogą być plotki sądze że po remoncie odcinka Tychy-Jaśkowice pociągi dalekobieżne powinny być kierowane właśnie tym odcinkiem później na Rybnik i Wodzisław
Oczywiście że by mogli,przez Zbąszynek i tak by było szybciej niż teraz jest przez Piłę,ale to trzeba chcieć,ciekawe co na to parlamentarzyści z północy województwa ?
Kilka założeń dla Łodzi po konferencji o dworcu Fabrycznym.
Cytat:
35 pociągów PKP Intercity. Będą nowe relacje
Według Janusza Małka z PKP Intercity w nowym rozkładzie jazdy z dworca Łódź Fabryczna będzie odjeżdżało 35 pociągów spółki na dobę. Pojawią się nowe relacje, takie jak Łódź – Szczecin ze zmianą czoła na Widzewie (pociąg będzie jeździł początkowo przez Zgierz, następnie – z powodu prac torowych na linii nr 3 – przez Łódź Chojny i Ostrów Wielkopolski). Na trasie Łódź – Warszawa wszystkich pociągów PKP IC będzie 13 par. Wszystkie zakończą bieg na dworcu Łódź Fabryczna, natomiast 4 pary wydłużone w kierunku Wrocławia pojadą przez Chojny i Lublinek, omijając stację Łódź Kaliska. Przewidywana obsługa trakcyjna to EZT Pesa Dart (10 składów), Flirt 3 (2 składy) i skład wagonowy (poranny „Łodzianin / „Uszatek”). Pojazdy zostaną wycofane z trasy Warszawa – Lublin przed jej modernizacją, powrócą też po latach przerwy przelotowe relacje przez Warszawę takie jak Łódź – Białystok czy Łódź – Olsztyn. Oprócz tego w dni robocze w szczytach przewozowych pociągi zestawione z EZT będą przeplatane kursami składów dwunastowagonowych, co pozwoli uzyskać cykliczne odjazdy co pół godziny.
Pociąg EN Jan Kiepura będzie kursował tylko do grudnia.
DB zrezygnowało z obsługi nocnego połączenia Warszawa – Kolonia. Jak informuje PKP Intercity, EN Jan Kiepura będzie więc kursował tylko do grudnia tego roku. Być może w nowym rozkładzie jazdy wprowadzonych zostanie więcej zmian w komunikacji międzynarodowej, polski przewoźnik prowadzi bowiem negocjacje z kilkoma zarządami Europy Wschodniej.
Darty nie przestaną obsługiwać linii Lublin – Warszawa w grudniu tego roku, a dopiero po rozpoczęciu robót modernizacyjnych na linii nr 7 w czerwcu 2017 r. PKP Intercity będzie więc musiało znaleźć inny niż ogłoszony w poniedziałek model obsługi linii łódzkiej w pierwszym okresie po otwarciu podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Przewoźnik informuje, że może mieć to wpływ na rozkład jazdy, w tym w zakresie liczby połączeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum