Nie wiem czy opłacają się relacje Kraków - Gorlice lub - Nowy Sącz, bo dużo autobusów jest.
Ale z pewnością do tych miast mogły być pociągi dalekobieżne pospieszne lub przyspieszone np weekendowe.
Dalekobieżne pospieszne do Gorlic? To chyba żart! W Bieszczady p. Gorlice Zagórzany to tak ale nie docelowo do st. Gorlice!
@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy Sącz/Krynica byłaby bardzo dobrym pomysłem tym bardziej, że pociąg na tej trasie nie miałby mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, że jest to mało realny pomysł, w końcu takiej relacji nigdy nie było a i do tego dochodzi zmiana czoła w Tarnowie
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-09-2016, 07:59
A to mało zmian czoła w Małopolsce? Jeśli to ma poprawić zobiegowanie, to czemu nie.
Hehe, fakt w Małopolsce (jeszcze) sporo zmian czoła ale tylko na zakopiance i w Muszynie
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-09-2016, 08:29
Relacje Rzeszów - Nowy Sącz/Krynica via Tarnów mogą się od nowego rozkładu trafiać, gdyż po przejęciu przez KMŁ w całości linii Kraków - Tarnów relacje z Tarnowa w kierunku Nowego Sącza prawdopodobnie będą obsługiwane przez podkarpacki oddział Przewozów Regionalnych. Pytanie tylko, czy będą to relacje oficjalnie czy ukryte.
Paradoksalnie z Rzeszowa bez zmiany czoła można dojechać przez Jasło, Biecz do Nowego Sącza i Krynicy oraz nawet do... Zakopanego
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-10-2016, 18:32
sympatyk, ale tylko paradoksalnie
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozkładu jazdy, to PRy się wypięły na Krynicę. Wszystko co z Tarnowa będzie kończyło w Nowym Sączu, a do Krynicy dojadą jedynie dwie pary z Krakowa obsługiwane przez KMŁ - Nikifor i Dunajec. PKP IC takze z dwoma sezonowymi parami - dziennym Malinowskim z Warszawy i nocnymi Karpatami z Gdyni.
@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy Sącz/Krynica byłaby bardzo dobrym pomysłem tym bardziej, że pociąg na tej trasie nie miałby mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, że jest to mało realny pomysł, w końcu takiej relacji nigdy nie było a i do tego dochodzi zmiana czoła w Tarnowie
@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy Sącz/Krynica byłaby bardzo dobrym pomysłem tym bardziej, że pociąg na tej trasie nie miałby mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, że jest to mało realny pomysł, w końcu takiej relacji nigdy nie było a i do tego dochodzi zmiana czoła w Tarnowie
Zmiana czoła to nie problem, relację zawsze można stworzyć, a połączenie jest bardzo sensowne. Szkoda, że PR-y nie poszły w tym kierunku.
Cytat:
relacje z Tarnowa w kierunku Nowego Sącza prawdopodobnie będą obsługiwane przez podkarpacki oddział Przewozów Regionalnych. Pytanie tylko, czy będą to relacje oficjalnie czy ukryte.
Jeżeli obsługę zapewnia Podkarpacie to tym bardziej takie relacje miałyby sens. Jak rozumiem będzie relokacja EZT z Krakowa do Rzeszowa na obsługę kryniczanki?
Cytat:
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozkładu jazdy, to PRy się wypięły na Krynicę.
Przecież PR-y jeżdżą tam, gdzie marszałek chce. A marszałek PR-ów na odcinek Kraków - Tarnów nie wpuści to i bezpośrednie połączenia musi przejąć KMŁ. KMŁ do Krynicy pojadą godzinę szybciej, więc to spora oszczędność czasu, a brak postojów na każdej stacji z Sącza do Krynicy nie będzie wielkim problemem i tak mało kto z nich korzystał.
Cytat:
Oczywiście że taka relacja była
To tym bardziej nie rozumiem PR. Chętni na taką relację na pewno by się znaleźli.
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozkładu jazdy, to PRy się wypięły na Krynicę.
Przecież PR-y jeżdżą tam, gdzie marszałek chce. A marszałek PR-ów na odcinek Kraków - Tarnów nie wpuści to i bezpośrednie połączenia musi przejąć KMŁ. KMŁ do Krynicy pojadą godzinę szybciej, więc to spora oszczędność czasu, a brak postojów na każdej stacji z Sącza do Krynicy nie będzie wielkim problemem i tak mało kto z nich korzystał.
sheva17, Twoje poglądy są co najmniej dziwne. W jednym temacie walczysz o postoje pociągów dalekobieżnych, które są szybkie i droższe, a tutaj uważasz że dobrze że pociągi lokalne nie zatrzymują się na małych stacjach. Moim zdaniem, jeśli już do Krynicy muszą jeździć wyłącznie KMŁ, a te koniecznie chcą żeby Nikifor i Dunajec na całej trasie przejazdu były przyśpieszone, to dwie pozostałe osobówki KMŁ rel. Kraków - Nowy Sącz powinny także jeździć do Krynicy. Wówczas na Kryniczance byłby podział - KMŁ jako pełna, bezpośrednia relacja Kraków - Krynica, oraz PR jako uzupełnienie tej oferty na odc. Tarnów - Nowy Sącz. Poza tym Nikifor i Dunajec, śmiało mogłyby się zatrzymywać wszędzie na odcinku Krynica - Nowy Sącz. Strata czasowa byłaby minimal, niemal niezauważalna.
Na koniec trochę mojej fantazji. Fajnie by było, jakby w przyszłości KMŁ (wzorem KD i KŚ z Czechami), dogadałyby się ze Słowakami i w końcu uruchomiły po latach jakieś połączenie na Słowację, przez Leluchów. Jednak, żeby pociąg tam miał jakikolwiek sens, musiałby jechać z Krakowa do Preszowa lub Koszyc, najlepiej ze skomunikowaniem w Plavcu na szynobus do Popradu.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-10-2016, 15:30
Sąsiedzi nie lepsi. Jak na razie to w Plavcu masz po jednym pociągu w piątki i niedzielę w stronę Popradu i Kosic.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-10-2016, 16:21
dddbb, tyle ja też wiem. Ale jaki jest sens aby końcową stacją dla pociągów była wioska licząca ok. 1900 mieszkańców? Plavec kolejowo ma znaczenie wyłącznie jako stacja tranzytowa między Polską a Słowacją. Stacją końcową Plavec może być jedynie dla szynobusów z Popradu, które by były skomunikowane z pociągami do/z Polski.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-10-2016, 17:31
Przecież Plavec nie musi być stacją końcową, może być przelotową (z kierunku Popradu w stronę Presova). Ale - jak widać - u Słowaków także są mieszkańcy lepsi i gorsi.
Tymczasem Marszałek Krupa ogłosił rewolucję na swoich torach. Do rewolucyjnych posunięć z pewnością należy zaliczyć jedną więcej parę pociągów Katowice - Sędziszów, całe 4 pociągi na tydzień Żywiec - Sucha Beskidzka, a już pewnością ponowne pożegnanie z pociągami przez Spytkowice
http://www.malopolska.pl/aktualnosci/transport/rewolucja-na-malopolskich-torach
krupa-w linii prostej całkowity spadkobierca poczynań sowy.
Masakra.
Linia Oświęcim -Krak przez Spytkowice, jeden pociąg mniej do Zakopca (mimo wybudowania łącznicy).
A na koniec wypowiedzi twierdzi że kolej i pasażer jest priorytetem.
Cały sowa.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-10-2016, 21:17
Podobno w zamian za uwalenie Spytkowic, mają dołożyć trzy pary do Oświęcimia przez Trzebinię. Ciekaw jestem jak oni te pociągi chcą tam upchać, skoro prace modernizacyjne na E30 mają wejść w kolejną fazę i jednotor będzie od Mydlnik po Trzebinię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum