Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Nasza wizja funkcjonowania Kolei Małopolskich
Autor Wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 28-09-2016, 06:13    Odpowiedz z cytatem

turystka napisał/a:
Nie wiem czy opłacają się relacje Kraków - Gorlice lub - Nowy Sącz, bo dużo autobusów jest.
Ale z pewnością do tych miast mogły być pociągi dalekobieżne pospieszne lub przyspieszone np weekendowe.

Dalekobieżne pospieszne do Gorlic? To chyba żart! W Bieszczady p. Gorlice Zagórzany to tak ale nie docelowo do st. Gorlice!

@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy Sącz/Krynica byłaby bardzo dobrym pomysłem tym bardziej, że pociąg na tej trasie nie miałby mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, że jest to mało realny pomysł, w końcu takiej relacji nigdy nie było a i do tego dochodzi zmiana czoła w Tarnowie
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-09-2016, 07:59   

A to mało zmian czoła w Małopolsce? Jeśli to ma poprawić zobiegowanie, to czemu nie.
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 29-09-2016, 06:42    Odpowiedz z cytatem

Hehe, fakt w Małopolsce (jeszcze) sporo zmian czoła ale tylko na zakopiance i w Muszynie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-09-2016, 08:29   

Relacje Rzeszów - Nowy Sącz/Krynica via Tarnów mogą się od nowego rozkładu trafiać, gdyż po przejęciu przez KMŁ w całości linii Kraków - Tarnów relacje z Tarnowa w kierunku Nowego Sącza prawdopodobnie będą obsługiwane przez podkarpacki oddział Przewozów Regionalnych. Pytanie tylko, czy będą to relacje oficjalnie czy ukryte.
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 01-10-2016, 18:19    Odpowiedz z cytatem

Paradoksalnie z Rzeszowa bez zmiany czoła można dojechać przez Jasło, Biecz do Nowego Sącza i Krynicy oraz nawet do... Zakopanego Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-10-2016, 18:32   

sympatyk, ale tylko paradoksalnie Very Happy
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozkładu jazdy, to PRy się wypięły na Krynicę. Wszystko co z Tarnowa będzie kończyło w Nowym Sączu, a do Krynicy dojadą jedynie dwie pary z Krakowa obsługiwane przez KMŁ - Nikifor i Dunajec. PKP IC takze z dwoma sezonowymi parami - dziennym Malinowskim z Warszawy i nocnymi Karpatami z Gdyni.
Powrót do góry

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 01-10-2016, 20:24    Odpowiedz z cytatem

hanys napisał/a:
@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy Sącz/Krynica byłaby bardzo dobrym pomysłem tym bardziej, że pociąg na tej trasie nie miałby mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, że jest to mało realny pomysł, w końcu takiej relacji nigdy nie było a i do tego dochodzi zmiana czoła w Tarnowie

Oczywiście że taka relacja była http://www.ssmk.cba.pl/forum/showthread.php?tid=2084&pid=16428#pid16428

Rozkładowiec napisał/a:
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozkładu jazdy, to PRy się wypięły na Krynicę.
Nie "wypięły się", tylko Urząd Marszałkowski zlecił obsługę tego odcinka Kolejom Małopolskim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 06-10-2016, 13:43    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
@sheva17, relacja Rzeszów - Nowy Sącz/Krynica byłaby bardzo dobrym pomysłem tym bardziej, że pociąg na tej trasie nie miałby mocnej konkurencji ze strony autobusów, wydaje mi sie, że jest to mało realny pomysł, w końcu takiej relacji nigdy nie było a i do tego dochodzi zmiana czoła w Tarnowie


Zmiana czoła to nie problem, relację zawsze można stworzyć, a połączenie jest bardzo sensowne. Szkoda, że PR-y nie poszły w tym kierunku.


Cytat:
relacje z Tarnowa w kierunku Nowego Sącza prawdopodobnie będą obsługiwane przez podkarpacki oddział Przewozów Regionalnych. Pytanie tylko, czy będą to relacje oficjalnie czy ukryte.


Jeżeli obsługę zapewnia Podkarpacie to tym bardziej takie relacje miałyby sens. Jak rozumiem będzie relokacja EZT z Krakowa do Rzeszowa na obsługę kryniczanki?


Cytat:
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozkładu jazdy, to PRy się wypięły na Krynicę.


Przecież PR-y jeżdżą tam, gdzie marszałek chce. A marszałek PR-ów na odcinek Kraków - Tarnów nie wpuści to i bezpośrednie połączenia musi przejąć KMŁ. KMŁ do Krynicy pojadą godzinę szybciej, więc to spora oszczędność czasu, a brak postojów na każdej stacji z Sącza do Krynicy nie będzie wielkim problemem i tak mało kto z nich korzystał.


Cytat:
Oczywiście że taka relacja była


To tym bardziej nie rozumiem PR. Chętni na taką relację na pewno by się znaleźli.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 06-10-2016, 14:18    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Cytat:
A tak serio, to z tego co wynika nowego rozkładu jazdy, to PRy się wypięły na Krynicę.


Przecież PR-y jeżdżą tam, gdzie marszałek chce. A marszałek PR-ów na odcinek Kraków - Tarnów nie wpuści to i bezpośrednie połączenia musi przejąć KMŁ. KMŁ do Krynicy pojadą godzinę szybciej, więc to spora oszczędność czasu, a brak postojów na każdej stacji z Sącza do Krynicy nie będzie wielkim problemem i tak mało kto z nich korzystał.


Niekoniecznie to nie będzie problem. Ludzie chcą jeździć: http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosci/nowy-sacz/a/pociagi-pod-niespecjalnym-nadzorem-i-dziwny-rozklad-jazdy,10480087/
Tylko ich się wygania z pociągów, a marszałkom to wisi. Przy dobrej ofercie, czyli dowóz/odwóz na popularne godziny (6, 7 i 8 oraz 14, 15 i 16) byliby pasażerowie. Węgierska w tych godzinach to jeden wielki korek. Jeździłem, widziałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-10-2016, 14:33   

sheva17, Twoje poglądy są co najmniej dziwne. W jednym temacie walczysz o postoje pociągów dalekobieżnych, które są szybkie i droższe, a tutaj uważasz że dobrze że pociągi lokalne nie zatrzymują się na małych stacjach. Moim zdaniem, jeśli już do Krynicy muszą jeździć wyłącznie KMŁ, a te koniecznie chcą żeby Nikifor i Dunajec na całej trasie przejazdu były przyśpieszone, to dwie pozostałe osobówki KMŁ rel. Kraków - Nowy Sącz powinny także jeździć do Krynicy. Wówczas na Kryniczance byłby podział - KMŁ jako pełna, bezpośrednia relacja Kraków - Krynica, oraz PR jako uzupełnienie tej oferty na odc. Tarnów - Nowy Sącz. Poza tym Nikifor i Dunajec, śmiało mogłyby się zatrzymywać wszędzie na odcinku Krynica - Nowy Sącz. Strata czasowa byłaby minimal, niemal niezauważalna.

Na koniec trochę mojej fantazji. Fajnie by było, jakby w przyszłości KMŁ (wzorem KD i KŚ z Czechami), dogadałyby się ze Słowakami i w końcu uruchomiły po latach jakieś połączenie na Słowację, przez Leluchów. Jednak, żeby pociąg tam miał jakikolwiek sens, musiałby jechać z Krakowa do Preszowa lub Koszyc, najlepiej ze skomunikowaniem w Plavcu na szynobus do Popradu. Smile
Powrót do góry

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-10-2016, 15:30   

Sąsiedzi nie lepsi. Jak na razie to w Plavcu masz po jednym pociągu w piątki i niedzielę w stronę Popradu i Kosic.
Powrót do góry

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-10-2016, 16:21   

dddbb, tyle ja też wiem. Ale jaki jest sens aby końcową stacją dla pociągów była wioska licząca ok. 1900 mieszkańców? Plavec kolejowo ma znaczenie wyłącznie jako stacja tranzytowa między Polską a Słowacją. Stacją końcową Plavec może być jedynie dla szynobusów z Popradu, które by były skomunikowane z pociągami do/z Polski.
Powrót do góry

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-10-2016, 17:31   

Przecież Plavec nie musi być stacją końcową, może być przelotową (z kierunku Popradu w stronę Presova). Ale - jak widać - u Słowaków także są mieszkańcy lepsi i gorsi.

Tymczasem Marszałek Krupa ogłosił rewolucję na swoich torach. Do rewolucyjnych posunięć z pewnością należy zaliczyć jedną więcej parę pociągów Katowice - Sędziszów, całe 4 pociągi na tydzień Żywiec - Sucha Beskidzka, a już pewnością ponowne pożegnanie z pociągami przez Spytkowice
http://www.malopolska.pl/aktualnosci/transport/rewolucja-na-malopolskich-torach
Powrót do góry

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 06-10-2016, 18:44    Odpowiedz z cytatem

krupa-w linii prostej całkowity spadkobierca poczynań sowy.
Masakra.
Linia Oświęcim -Krak przez Spytkowice, jeden pociąg mniej do Zakopca (mimo wybudowania łącznicy).
A na koniec wypowiedzi twierdzi że kolej i pasażer jest priorytetem.
Cały sowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-10-2016, 21:17   

Podobno w zamian za uwalenie Spytkowic, mają dołożyć trzy pary do Oświęcimia przez Trzebinię. Ciekaw jestem jak oni te pociągi chcą tam upchać, skoro prace modernizacyjne na E30 mają wejść w kolejną fazę i jednotor będzie od Mydlnik po Trzebinię.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl