a po co by miały jechać do nowego sącza lub suchej
Bo w Suchej jest tokarka podtorowa?
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-02-2017, 12:38
Komercyjne kursy z Katowic do Zakopanego i z powrotem planują uruchomić Koleje Ślaskie w najbardziej popularnych terminach turystycznych. Pierwsze z nich planowane są na 29 i 30 kwietnia. Trwają jeszcze konieczne ustalenia techniczne dotyczące organizacji takiego przejazdu oraz opracowywane są zasady sprzedaży biletów.
http://silesiainfotransport.pl/?p=18321
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-02-2017, 16:36
Pomysł bardzo dobry. Jednak miałbym do niego dwie drobne uwagi. Po pierwsze połączenie mogłoby być bardziej popularne gdyby pociąg kursował w relacji Częstochowa - Zakopane, a po drugie to zamiast przez Wadowice powinien on jeździć przez Żywiec. Trasa krótsza i mimo złego stanu infrastruktury między Żywcem a Suchą to kilka minut udałoby się urwać.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-02-2017, 22:13
Przez Żywiec składy KŚ ogranicza ich waga z powodu złego stanu linii
Ktoś się wybiera na konsultacje RJ Kolei Śląskich 4.04.2018 do Katowic ?
Mam nieskrywaną nadzieję, że ktoś poruszy temat zatrważająco wysokiej ilości połączeń w relacji Rybnik - Bielsko Białą.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-04-2018, 06:16
A jak z frekwencją w tych pociągach? Chyba nie ma motywacji do ich zwiększania...
Były pomysły przetrasowania ich przez Chybie po remoncie, ale UMWS się nie zgodził
A jak z frekwencją w tych pociągach? Chyba nie ma motywacji do ich zwiększania...
Były pomysły przetrasowania ich przez Chybie po remoncie, ale UMWS się nie zgodził
Trudno jakkolwiek odnieść się do frekwencji na tych odcinkach, bo:
1) Przy 4 połączeniach na dobę - ktoś kto wybiera regularną podróż tymi składami - należy mu POLAĆ, lub przynajmniej dać Oscara, lub dwa.
2) 2 kwietnia połączenie na odcinku Żory - Bielsko Biała: w Żorach wsiadło 9 osób/ wysiadło 8 Ogólna frekwencja w EN57 - bo taki skład obsługiwał kurs o godz. 15:56 - wyniosła może 40 %. Nie więcej.
Na całym odcinku oprócz Rybnika, Pszczyny i Bielska - największą wymianę podróżnych zapewniają Żory.
Niestety często jest tak, że wsiadają osoby (nie wnikam, czy z biletem, czy bez, ale brakuje stałej kontroli biletów).
Osoby odpowiedzialne za kontrolę biletów - być może nie muszą, ale na takich liniach, przy takiej ilości połączeń powinni się uśmiechać do klientów i mimo wszystko chociaż rzec - "Zapraszamy ponownie".
w Żorach na żadnym plakacie - nie ma informacji, że np. Rowery na odcinku Rybnik - Pszczyna można przewozić bezpłatnie.
W dniach roboczych frekwencja nie przekracza 50 %, a rzadko zdarza się powyżej 50 - chociaż takie kursy bywają.
Naprawdę - NAPRAWDĘ - takimi sposobem nie powalczy się o pasażerów.
Bilet Liniowy na odcinku Żory - Rybnik jest Żartem - 120 minut przy 4 parach połączeniach - nie jest wykonalny.
Połączenie Racibórz/Rybnik - Bielsko powinno być wydłużone do Żywca. To takie minimum.
Mimo złego szlaku na odcinku - Chybie - Wisła, po rewitalizacji Rybnik - Żory - Chybie - od RJ 2018/2019 powinno się wdrożyć mimo wszystko połączenia weekendowe z Wisłą, żeby POKAZAĆ, że jest potencjał. Że to wszystko ma sens, a będzie jeszcze lepiej.
Ostatni pociąg KŚ z Rybnika do BB po 18.... to jest zasadniczo żart. dość kiepski.
Podobnie ostatni z BB w stronę Rybnika..
Nie wiem czy wiecie ale zostaly uruchomione pociągi regio relacji Lubliniec - Tarnowskie Góry (i powrotne) jadące trasą przez Herby Stare, Boronów, Kalety
Są to pociągi, które zamówił UMWŚ w PR w wyniku likwidacji PKS Lubliniec. Pomalutku linia ta staje się polem do konkurencji między KŚ, a PR. Cieszy mnie, że pojawiają się tutaj kolejne połączenia, powinno to ewoluować w kierunku bezpośrednich połączeń Częstochowa - Opole, może niekoniecznie wszystkich w bezpośredniej relacji, ale chociaż kilka. Niemniej nie ma co narzekać, północ województwa miejmy nadzieję wraca do łask kolei. Dziwię się, że UMWŚ nie sypnie dodatkowym groszem na wydłużenie trzech pociągów relacji Wieluń Dąbrowa - TG do Katowic, między TG, a Katowicami byłaby polepszona oferta, a z Wielunia można byłoby się dostać bezpośrednio do Bytomia, Chorzowa i Katowic, przecież jeszcze za czasów PR Katowice o 7 i 14 z Katowic leciały bezpośrednie pociągi do Wielunia, natomiast o 19 bodajże do Krzepic lub Herbów. Wielunie oczywiście na podwójnym EN57, zresztą czasem miałem wrażenie, że w Bytomiu pociąg do Wielunia cieszył się nie raz lepszą frekwencją, niż pociągi do Kluczborka.
Tak czy inaczej, UMWŚ przy pomocy PR mogłyby spokojnie poprawić ofertę kolei w regionie, zwłaszcza że na KŚ nie ma co za bardzo liczyć bo taboru jest tyle ile jest.
Pytanie: Jak szybko powinien jechać pociąg, który ma w nazwie "SPRINTER"?
Odpowiedź: Dosyć
Natomiast pociąg Kolei Śląskich o nazwie "Sprinter Salmopol" relacji Żywiec - Chałupki na swojej trasie ma w Rybniku postój wynoszący... 26 minut
Apeluję do Kolei Śląskich by przestały robić "w balona" tych podróżnych, których może skusić nazwa tego szybkiego pociągu i usunięcie z jego nazwy tego mylącego wyrazu.
Pytanie: Jak szybko powinien jechać pociąg, który ma w nazwie "SPRINTER"?
Odpowiedź: Dosyć
Natomiast pociąg Kolei Śląskich o nazwie "Sprinter Salmopol" relacji Żywiec - Chałupki na swojej trasie ma w Rybniku postój wynoszący... 26 minut
Apeluję do Kolei Śląskich by przestały robić "w balona" tych podróżnych, których może skusić nazwa tego szybkiego pociągu i usunięcie z jego nazwy tego mylącego wyrazu.
tutaj odpowiedź jest prosta...
ten pociąg jest przyśpieszony formalnie dopiero od wyjazdu ze stacji Rybnik, więc czy stoi przed wyjazdem w Rybniku 26, 46, czy 88 minut - nie ma znaczenia ;P I prawdą w 100 % jest, że na odcinku Rybnik - Żywiec jest Sprinter.
Ponadto proszę pamiętać, że formalnie to jest pociąg: Rybnik - Żywiec, a to że wyjeżdża z Raciborza, a wraca do Chałupek przez Wodzisław - to już kochane obiegi.
_________________ im gorzej tym lepiej lub też nie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum