Elektra masz rację .Tylko prywatyzacja nie zaczęła się od opozycji PIS-u.To sięga dalej wstecz.
Prywatyzacja miała być lekarstwem tylko na co?
Coraz bardziej mam szacunek do L.Wałęsy za słowa „lokujcie swe kapitały w Polsce, bo na nędzy i głupocie można najlepiej zarobić”.
Warunkiem prywatyzacji PKP Intercity przez giełdę są dodatnie wyniki finansowe spółki osiągane co najmniej przez 3 lata z rzędu. Władze Polskich Kolei Państwowych S.A. liczą, że 2016 rok będzie pierwszym, w którym bilans działalności przewoźnika wyjdzie na plus. Jak wskazuje Mirosław Pawłowski, zbycie udziałów w PKP IC przez Skarb Państwa musi gwarantować dalszy rozwój spółki, czyli kolejne inwestycje m.in. w unowocześnienie taboru. Na pewno jednak PKP będzie chciała zachować pakiet kontrolny.
Spółki strategiczne dla bezpieczeństwa kraju nie mogą być prywatyzowane. Dokonana przez PO sprzedaż PKP Energetyki była tego totalnym zaprzeczeniem.
Nie powinno podlegać dyskusji to, że spółki kluczowe dla bezpieczeństwa kraju, które zarządzają strategiczną infrastrukturą czy siecią przesyłową, nie mogą być prywatyzowane, a przynajmniej nie powinny być sprzedawane zagranicznym podmiotom nastawionym tylko na osiąganie zysku. Niestety, ekipa Platformy Obywatelskiej z jakiego powodu uważała inaczej. Dokonana tuż przed wyborami parlamentarnymi przez rząd Ewy Kopacz sprzedaż PKP Energetyki była tego najlepszym przykładem.
Mówi się o prywatyzacji z grupy PKP tylko o energetyce a nie pamięta o telekomunikacji.
Gdzie bez prawidłowej łączność nie jest możliwe prowadzenie ruchu pociągów. Na chwilę obecną PLK jedzie na oparach łączności pozostawionych przez TK Telekom.
Niepotrzebna wyprzedaż. PKP ma inne plany na polską kolej.
Nie będzie prywatyzacji spółek będących w strukturze PKP SA ani wyprzedaży nieruchomości kolejowych - zapowiada prezes grupy Krzysztof Mamiński. Nową koncepcję rozwoju PKP SA omawia w wydaniu sobotnio-niedzielnym "Nasz Dziennik".
PKP SA liczą na unieważnienie sprzedaży PKP Energetyki.
Polskie Koleje Państwowe SA liczą, że uda im się wygrać sądową sprawę dotyczącą unieważnienia prywatyzacji spółki PKP Energetyka - poinformował w środę PAP prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.
"Sprawa jest w sądzie, jest prowadzone postępowanie o uznanie transakcji za nieważną. Jako zarząd PKP uważamy, że transakcja prywatyzacyjna została dokonana z naruszeniem przepisów prawa i wnioskujemy o uznanie jej za nieważną. Liczymy, że tę sprawę wygramy" - powiedział prezes Mamiński.
Ostrzeżenie dla zagranicznych inwestorów? "Mam nadzieję, że szybko zażegnamy ten spór".
PKP Energetyka jest wskazywana jako ostrzeżenie dla zagranicznych inwestorów. Dwa lata temu spółkę sprywatyzowano, a po zmianie władzy do sądu trafił pozew o stwierdzenie nieważności transakcji. - Na pewno informacja, że jest spór nie pomaga w prowadzeniu działalności. Mam nadzieję, że szybko ten spór zażegnamy - mówi money.pl prezes PKP Energetyki Wojciech Orzech.
Polskie Koleje Państwowe trafią na listę spółek, których akcje nie będą mogły być zbyte przez Skarb Państwa - zakłada projekt nowelizacji ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym.
Ja w ogóle uważam i jest to moje zdanie, że Polskie Koleje Państwowe powinny cały czas pozostać państwowe, jak było to jeszcze w latach 90 - tych w Polsce.
Tak jak mamy jeszcze Lasy Państwowe i kilka innych instytucji państwowych. A jeżeli już mówimy o "spółkach" na kolei, to tylko państwowe spółki, a nie jakieś prywatne, i to jeszcze zagraniczne.
W Polsce i tak już, wiele firm mamy zagranicznych i wystarczy.
Jakoś w niektórych krajach zachodnich, południowych, a może i na całym ŚWIECIE, kolej jest nadal państwowa i jest dobrze.
A jeżeli nawet prywatyzowana była kolej w niektórych krajach, to państwa tych krajów poradziły sobie z upaństwowieniem kolei, tylko Polska tego nie może zrobić.
PKP SA jest w stanie zapewnić sobie odpowiednie środki finansowe, by odkupić sprywatyzowaną wcześniej spółkę PKP Energetyka – poinformował w wywiadzie dla PAP wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
"Na razie sprawa PKP Energetyka jest na tym samym etapie co pół roku temu. Został złożony wniosek do sądu, który jest badany. Zakładam, że to jest trudna materia i w związku z tym potrzeba wnikliwego badania" - dodał.
Witam, może ktoś przedstawiłby sytuację w PKP Energetyka .(ile działa spółek ,jak jest zlecana praca koszty z tym związane, czasookresy przeglądów ,kto robi na terenie kolejowym) itp. i co chcielibyście odkupić. Może ktoś poda ilu "elektryków"odeszło z pracy bez PDO w roku 2018.
Ludzie wy chcecie odkupić jeżdżący samochód czy rozebrany i nie wiadomo kto go złoży.
Powiem ,że z racji wykonywanego zawodu nie ma tam z kim rozmawiać na poziomie sekcji tragedia.
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wróci do PKP.
– PKP Polskie Linie Kolejowe będą właścicielem znajdującego się w upadłości likwidacyjnej Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. Zasoby PNI będą wsparciem dla zarządcy infrastruktury zarówno przy pracach utrzymaniowych, jak i inwestycyjnych – poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.
PNI było jednym z największych w Polsce przedsiębiorstw w branży wykonawstwa i utrzymania infrastruktury kolejowej. W listopadzie 2011 r. od PKP SA kupiła ją firma Budimex. Była to jedna z większych transakcji w historii Grupy PKP, o wartości 225 mln zł. Niestety wkrótce po niej PNI popadło w duże kłopoty finansowe.
Od przyszłego tygodnia PNI wraca na tory jako część PLK.
Po siedmiu latach od prywatyzacji i sześciu od wejścia w stan upadłości układowej Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury wróciło do grupy PKP. Od przyszłego tygodnia PNI – teraz jako jednostka organizacyjna PKP PLK – rozpocznie prace torowe. Zanim firma odzyska dawny potencjał zarządca infrastruktury musi zainwestować w nią co najmniej kilkanaście milionów złotych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum