1. Jedna para TLK z Poznania obecną trasą objazdową nie jest żadnym problemem.
2. Lublinowi żadnej TLK nie trzeba zabierać. Ze 2 wagony mogą kursować jako dodatki do 2 par TLK jadących do Terespola, manewry w Łukowie. To rozwiązanie jest moim zdaniem optymalne, szczególnie, że lokomotywy spalinowe będą wtedy wolne, z solidną rezerwą.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-07-2017, 10:11
Już od września rozszerzona ma zostać trasa pociągu TLK „Beskidy”, który kursuje z Bydgoszczy przez Poznań i Wrocław do Bielska-Białej. Pociąg w weekendy ma jeździć jako TLK „Halny” przez Żywiec i Suchą Beskidzką do Zakopanego – dowiedział się "Rynek Kolejowy".
No i mamy w zasadzie postoje po 30 min. w Łukowie wielu składów TLK........ Czyli zamiast usprawnienia manewrów mamy rekordowe postoje. Ciekawe chociaż czy obiegi lokomotyw uległy zmianie?
PKP Intercity rozszerza siatkę połączeń na Ukrainę. Od 24 sierpnia br. podróżni zyskają kolejną parę pociągów relacji Przemyśl–Kijów kursujących nową trasą przez Tarnopol i Winnicę. Dodatkowo skład z Chełma do Kowla pojedzie w wydłużonej relacji do Zdołbunowa. Dzięki skomunikowaniom z połączeń skorzystają także m.in. pasażerowie z Warszawy, Wrocławia czy Krakowa.
Od 3 września znika IC Neptun do Gdyni. Szkoda bo było to szybkie poranne połączenie z 3- miastem.Poza tym zastanawia mnie co za ciołek wpadał na pomysł puszczenia TLK Wolin przez Toruń przez co podróż wydłuża się o godzinę w kierunku Poznania i Szczecina.
Od 3 września znika IC Neptun do Gdyni. Szkoda bo było to szybkie poranne połączenie z 3- miastem.
Za to jest TLK Karpaty - fakt, ciut wolniejszy od "Neptuna", ale w zbliżonych godzinach i jest jakaś alternatywa dla EIP.
Cytat:
Poza tym zastanawia mnie co za ciołek wpadał na pomysł puszczenia TLK Wolin przez Toruń przez co podróż wydłuża się o godzinę w kierunku Poznania i Szczecina.
Nie chodzi Ci przypadkiem o TLK Uznam? Może uznano, że skoro to nocny pociąg, to jedna godzina w tę czy we w tę nie robi jadącemu różnicy, a przynajmniej dłużej sobie pośpi
Mnie zastanawia jedna rzecz: brak postoju tego pociągu we Włocławku (chyba że jedzie jakąś inną trasą).
Maciejanek, TLK Karpaty często jest opózniony.Poza tym w IC Neptun skład był zestawiony ze zdeklasowanych jedynek w klimie czyli standart lepszy niż w niejednym EIC. Co do TLK Wolin rzeczywiście pomyliłem się chodziło o Uznam.
MIB: Będą zmiany w połączeniach kolejowych Warszawa – Lublin. Ma być bardziej punktualnie.
Od 3 września PKP Intercity wprowadzi zmiany w kursowaniu pociągów na objazdowej trasie Warszawa – Lublin. Jedna z par połączeń do Terespola pojedzie niezależnie od pociągu do Lublina. Będzie też miało miejsce urealnienie czasów odjazdów z Łukowa. W tej chwili opóźnienia na tej trasie to codzienność.
Zamknięcia linii kolejowych: brak robót, nieprzygotowane objazdy.
Po 2 miesiącach od zamknięcia na czas modernizacji dwóch ważnych magistrali kolejowych okazuje się, że na linii Warszawa – Lublin nie rozpoczęły się żadne roboty budowlane, a trasa objazdowa dla linii Warszawa – Poznań sama podlega licznym utrudnieniom, spowodowanymi niezakończonymi remontami – w rezultacie wydłużenia czasów jazdy pociągów są 2-3 razy dłuższe niż zapowiadało PKP PLK.
Artykuł nie do końca rzetelny. Zgodzić się można z częścią dot. linii kolejowej nr 7. Na D29-3 pracują przecież maszyny torowe, ale w Koninie i okolicach. Kolejny błąd jest taki, ze ostatni BWE wyjeżdżał w okolicy godziny 18 do Berlina a nie 16:55... Ponadto Paderewski nie zastępuje żadnego składu, bo od sierpnia 2016 już więcej nie jeździł jako ekspres. Nie dziwi też spadek frekwencji w Galczynskim. Raz, ze wydłużony czas jazdy, dwa, ze nieco ponad godzinę wcześniej jedzie wygodny i tani właśnie Paderewski i to on z pewnością podebral Galkowi trochę klienteli.
PKP Intercity uruchamia nowe połączenie do Zakopanego i Żywca.
Już od soboty, 9 września br., PKP Intercity uruchomi nowe, weekendowe połączenie z Bydgoszczy do Zakopanego. Skład TLK Halny pojedzie m.in. przez Poznań, Wrocław, Opole i Żywiec.
Pasażerowie planujący wyjazd zarówno do turystycznej stolicy Tatr, jak i Beskidów, od 9 września br. zyskają weekendowe połączenie na trasie Bydgoszcz–Zakopane. Po drodze pociąg TLK Halny zatrzyma się m.in. w Poznaniu, Wrocławiu, Opolu czy Bielsko-Białej. Skład wyruszy z Bydgoszczy przed godz. 6:00, a do Zakopanego dotrze na godz. 18:45. W relacji powrotnej pociąg odjedzie z południa Polskio godz. 10:44, aby dotrzeć do Bydgoszczy na godz. 22:45. Jednocześnie nowo uruchomiony skład PKP Intercity pojedzie trasą przez Żywiec i Suchą Beskidzką zapewniając turystom dojazd do miejscowości, z których można bezpośrednio wyruszyć na szlak w Beskidy Zachodnie.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-08-2017, 16:56
Połączenie owszem interesujące, ale jakby zostało uruchomione wraz z początkiem wakacji, a nie tuż po nich. Tym czymś PKP IC się popisało, ale chyba tym swoimi bezmózgami odpowiedzialnymi za rozkład.
Trasą do Zakopanego przez Bielsko śmiało mógłby jeździć przez całe wakacje pociąg i to bez konieczności uruchamiania dodatkowego połączenia, czy wydłużania czegokolwiek. Obecnie z Warszawy Nosal i Karpaty odjeżdżają jeden za drugim, co prawda Nosal przez Kielce a Karpaty przez Częstochowę, ale i tak spotykają się w Krakowie. A wystarczyło pomyśleć i Karpaty przetrasować na Kielce i Kraków, a Nosala na Częstochowę - Katowice i Bielsko. Rozkład ułożyć tak, żeby Nosal jechał za Karpatami, żeby w Warszawie była możliwość przesiadki podróżnych z Gdyni w kierunku Częstochowy. Byłby wilk syty i owca cała, ale trzeba trochę pomyśleć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum