Wysłany: 21-11-2017, 15:31 RJ 2017/2018 na Górnym Śląsku
Żeby nie robić bałaganu w temacie zbiorczym dotyczącym nowego rozkładu jazdy, zakładam odrębny wątek dotyczący województwa śląskiego.
Portal Silesia Info Transport rozpoczyna cykl reportaży dotyczących rozkładu jazdy pociągów z terenu Śląska.
Rozkład jazdy 2017/18 został oficjalnie zamieszczony na nośnikach PKP PLK i przez najbliższe dni będziemy mu się przyglądać z różnych stron. Na jutro zapowiedzieliśmy analizę połączeń na najbardziej prestiżowej linii obsługiwanej przez Koleje Śląskie, czyli S1, natomiast dzisiaj oferta PKP Intercity dla stacji Katowice. Do końca tygodnia zajmiemy się również tym co nasz dalekobieżny przewoźnik przygotował dla podróżnych z Bielska-Białej i Częstochowy.
Koleje Śląskie poinformowały o zmianach w rocznym rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać 10 grudnia. Pasażerowie znajda w nim m.in. więcej kursów między Katowicami a Gliwicami, Tychami i Tarnowskimi Górami, bezpośrednie pociągi do Zakopanego oraz dodatkowe studenckie połączenia relacji Katowice – Cieszyn.
Z Katowic do Tarnowskich Gór/Lublińca, dołożyli dwa dodatkowe pociągi o 5.05 i 10.26.
Ten pierwszy po 5, to wydłużenie relacji Tarnowskie Góry - Lubliniec do Katowice - Lubliniec - Częstochowa, a drugi o 10.26, to nowy pociąg, zapełniający prawie 3,5 h przerwę na tej trasie.
Niezły rozkład dla linii S8 połączonej z S31, szczególnie w dni robocze jest to wszystko rozwinięte.
W dni wolne od pracy rzucają się w oczy prawie 4h przerwy na trasie Lubliniec - Katowice w ciągu dnia.
Dla mnie relacja Katowice-Lubliniec-Częstochowa jest dziwna i nienaturalna
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-12-2017, 03:59
Bo to nie pociągi dla jadących z Częstochowy do Katowic, tylko np. Blachowni do Tarnowskich Gór. Poza tym to łączenie relacji, to samo można było powiedzieć o pociągach z Katowic do Czechowic-Dziedzic przez Oświęcim.
Z Blachowni do Tarnowskich Gór nikt tym pociągiem nie pojedzie ponieważ kursuje on tylko w strone Częstochowy. Dla mnie to i tak dziwne, nigdy w historii nie było takiego połączenia. Zastanawia mnie czy w Katowicach będą sie zdarzały jakieś pomyłki i pasażerowie chcący jechać na Częstochowie normalną trasą (np do Będzina czy Dąbrowy) wsiądą do tego składu w ogóle sie nie zastanawiając gdyż zobaczą napis 'Częstochowa'
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-12-2017, 12:00
Może ten "nikt" musiał się dotąd przesiadać, a teraz przynajmniej w jedną stronę nie będzie musiał. Mój przykład (Katowice - Czechowice-Dziedzice) obarczony był podobnym problemem. Trzeba czytać relację, słuchać komunikatów.
I cóż z tego, że w historii nie było takiego połączenia? Historię tworzy wymuszona konieczność operowania w ramach jednego województwa, przerywając naturalny ciąg Częstochowa - Opole.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-12-2017, 13:05
ambrosia napisał/a:
Z Blachowni do Tarnowskich Gór nikt tym pociągiem nie pojedzie ponieważ kursuje on tylko w strone Częstochowy.'
Jak to nie pojedzie, skoro będzie relacja Częstochowa - Oświęcim przez Lubliniec. W ogóle to nie wiem co Cię tak dziwi, skoro łączenie relacji jest praktykowane już od jakiegoś czasu, głównie w połączeniach dalekobieżnych. Najlepszymi tego przykładami w nowym rozkładzie są "Kormoran" z Olsztyna do Wrocławia przez Warszawę i Katowice, czy "Biebrza" z Gdyni do Rzeszowa przez Olsztyn, Białystok, Warszawę i Kraków.
Pociąg relacji Częstochowa - Oświęcim (p. Lubliniec, Katowice) będzie kursować tylko w weekendy, a w tygodniu pojedzie w relacji Lubliniec - Oświęcim.
Wiem, że wśród pociągów dalekobieżnych można zaobserwować ten trend od dawna ale w przypadku Intercity wydaje sie to normalne a jeśli chodzi o pociągi lokalne które na krótki trasach robią 'kulfony' wydaje sie to nienaturalne. Równie dobrze mogli uruchomić pociąg rel. Katowice - Lubliniec p. Sosnowiec i Częstochowe, no sam powiedz czy to nie dziwne?
Dwa razy w tygodniu (albo trzy) pojedzie pociąg regio przyspieszony w rel. Częstochowa - Opole
dddbb, mało kto czyta relacje i słucha komunikatów, znaczna większość jeździ na pamięć.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-12-2017, 14:40
ambrosia napisał/a:
Wiem, że wśród pociągów dalekobieżnych można zaobserwować ten trend od dawna ale w przypadku Intercity wydaje sie to normalne a jeśli chodzi o pociągi lokalne które na krótki trasach robią 'kulfony' wydaje sie to nienaturalne.
Tak samo normalne jest w przypadku pociągów dalekobieżnych, jak i lokalnych. Chyba lepiej że ten pociąg jedzie z Katowic do Lublińca rozkładowo z pasażerami, niż miałby codziennie jeździć na pusto jako podsył. Mogłaby to też być "ukryta relacja", ale też po co? Wiem jak to wygląda w przypadku osób chcących się przesiąść, którzy wysiadają i szukają swojego pociągu, nie wiedząc że to ten sam skład. Także w dalszym ciągu nie rozumiem Twojego zażenowania.
ambrosia napisał/a:
Równie dobrze mogli uruchomić pociąg rel. Katowice - Lubliniec p. Sosnowiec i Częstochowe, no sam powiedz czy to nie dziwne?
Jakby takowy jeździł, to by jeździł i nic by się nie działo. Jednak już widzę ten wrzask, że pociąg do Lublińca jedzie linią średnicową, a nie przez Tarnowskie Góry, gdzie pociągów jest mniej.
ambrosia napisał/a:
mało kto czyta relacje i słucha komunikatów, znaczna większość jeździ na pamięć.
Jak raz się przejadą nie tą trasą co trzeba, to zaczną patrzeć z czego żyją. Poza tym w Katowicach układy peronów są takie, że w kierunku Bytomia pociągi odjeżdżają z peronów I lub II, a w kierunku Sosnowca III lub IV, więc możliwość pomyłki jest bardzo mało prawdopodobna.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-12-2017, 15:57
Ja w sumie nic więcej nie mogę tu dodać, niż napisał przedmówca. ambrosia, szukasz problemu na siłę.
dddbb, ja nie szukam problemu na siłe, w ogóle nie szukam problemu, po prostu zaczęłam dyskusje na temat tej dziwnej i nienaturalnej (dla mnie) relacji.
Rozkładowiec, ten pociąg tak czy siak jeździłby do Lublińca rozkładowo bo i w obecnym rozkładzie on widnieje z tym, że ma relacje Tarnowskie Góry - Lubliniec, i bardzo czesto własnie ten skład przechodzi w Lublińcu na osobówke Lubliniec - Częstochowa z tym, że po manewrach oczywiście.
Wrzask na 100% by był gdyby KŚ uruchomiły pociąg Katowice-Sosnowiec-Czestochowa-Lubliniec, ale skoro będzie w strone tak jakby odwrotną to niech i będzie po średnicówce, hehe
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-12-2017, 16:57
Zatem przyjmij do wiadomości, że ta sytuacja jest nienaturalna tylko do Ciebie Każdy inny pasażer z radością przyjmie informację o pełnej relacji, skoro pociąg i tak tak kursuje.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-12-2017, 16:59
ambrosia, z całym szacunkiem, ale na siłę szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
Obecnie połączono kilka relacji Katowice - Kraków z Kraków - Rzeszów, a "Karolinka" pojedzie nawet z Rybnika do Rzeszowa. To też uznasz za bezsensowne, bo np. za długa trasa jak dla pociągu Regio?
Cieszmy się, że będzie kolejny pociąg bezpośredni z Tarn. Gór do Częstochowy, obok oferty Pol Regio, drugie bezpośrednie połączenie między w/w miastami. Cena za przejazd 7zł jest atrakcyjna przy ofercie PR za 14.
Szkoda, że Regio jadące przed 13 z Tarn. Gór, ma przesadnie wysoką cenę, ratuje się jedynie bdb czasem przejazdu p. Boronów, Strzebiń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum