Wysłany: 14-12-2015, 17:09 Kolej Transsyberyjska w stu ciekawostkach
Jak sama nazwa dzisiejszego wpisu wskazuje, postanowiłam omówić jedną z najciekawszych zagwozdek z branży transportu- Kolej Transsyberyjską. Ile czasu zajmuje jej pokonanie, jakie prędkości osiąga maszyna, jakie atrakcje zapewni nam taka podróż i wiele innych informacji znajdziecie w poniższym poście- wyczerpująco w 100 zwięzłych ciekawostkach.
Sto lat temu ukończona została Kolej Transsyberyjska.
Jedna z najdłuższych linii kolejowych świata Kolej Transsyberyjska, łącząca część europejską Rosji z jej azjatyckimi krańcami, obchodzi właśnie setny jubileusz. Do dziś symbolizuje dla Rosjan dumę ze skali ich kraju, a dla turystów - romantykę dalekich podróży.
Sześć lat temu miałem przyjemność podróżować cząstką (tylko 3913 km) Kolei Transsyberyjskiej i muszę przyznać, że robi wrażenie przeogromne. Nie był to cel sam w sobie, ale po prostu środek transportu.
Zapraszam na stronę www.tuwa.republika.pl , gdzie znajdują się zdjęcia i opis wyprawy.
Podróż Koleją Transsyberyjską. Co trzeba o niej wiedzieć?
W dobie szybkich połączeń lotniczych, chęć pokonywania kilku tysięcy kilometrów pociągiem może dziwić - zwłaszcza, że porusza się ze średnią prędkością 65 km/h. Jednak taka wyprawa to marzenie niejednego podróżnika i dla wielu przygoda życia.
Choć może wydawać się to abstrakcyjne, zaraz po otwarciu linii, przejazd koleją z Moskwy do Władywostoku trwał blisko 3 tygodnie. Obecnie trasę tą pokonuje się w ciągu 6-7 dni, zmieniając przy tym aż 8 stref czasowych. Podróż pociągiem nr 002 "Rassija" trwa 144 godz. Bilet w 3 klasie i wagonie tzw. plackartnym, możemy kupić już za około 100 euro (ok.417 zł). Są tu miejsca leżące, ale nie ma zamykanych przedziałów. Właśnie podróż plackartą najbardziej sprzyja integracji i doświadczeniu prawdziwej podróży koleją przez Rosję.
Rosja. Banki uznały państwową kolej za "niewypłacalną". Czy to zwiastun bankructwa Rosji?
"Koleje Rosyjskie (RŻD) nie wywiązują się z płatności" - ustalił w poniedziałek Komitet ds. Ustalania Wartości Kredytowych Instrumentów Pochodnych EMEA (CDDC). Koleje nie wniosły opłaty za obligacje. A bez tego niemożliwe jest uruchomienie tzw. swapów ryzyka kredytowego (CDS), czyli specjalnego instrumentu ubezpieczającego od ryzyka niewypłacalności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum