Strajkami straszą. No jak się nie posiada nowego taboru kolejowego to się nie dziwię, że PR chcą strajkować. W Lubaniu to do 2013 roku PR jeździły EN-57 i ten komfort był wiele do życzenia. Mieszkańcy Ząbkowic Śląskich to wreście mają normalne składy EZT. No jakby 10 lat temu PR zaczęły wymieniać tabor, wtedy by nie pozbyli się tylu linii, które obsługiwali. Za dzieciaka to jeździłem EN-57 i komfortu żadnego nie było. Niech zaczną inwestycje w tabor, a nie strajki urządzać. Ludzie chcą jeździć w komfortowych warunkach.
Kupili przecież - 3, czy 4 Linki, 4 Impulsy, chyba tyle samo Elfów. Ostatnio na Warszawie Wschodniej chwalili się kolejną odmianą EN57. Inwestycje taborowe jak diabli
A tak na poważnie- trudno zaległości z ostatnich 10 lat nadrobić w ciągu roku, czy dwóch. Za rządów poprzedniej ekipy PR były skazane na wykończenie, teraz dla odmiany chcą żeby wszystko się scaliło pod świetlistym przewodnictwem PR. Brak jest jakiejkolwiek sensownej strategii rozwoju dla tej spółki, która pozwoliłaby na zakup nowego taboru w sensownej ilości. Do tego dochodzi myślenie typu ,, podróżny to twój wróg". Efekt tego widać na Dolnym Śląsku, czy gdzie indziej. Szkoda tylko ludzi, dla których praca to nie męka, a z poczucia lojalności nie uciekają od PR.
Kolego rufio198 moge Ci powiedzieć, że w PR będą duze zmiany. Przez pare lat PR była w dużym dołku finansowym, było zadłużenie, strajki ale społka wychodzi powoli na prostą. A co do woj. dolnoslaskiego to jeszcze bedzie tak, że ludzie z KD przyjda do polregio. Wiecej pisac nie moge, tajemnica zawodowa
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-03-2018, 16:01
gortatpolregio, trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Polregio będzie miało rację bytu jedynie w tych województwach, gdzie nie ma spółek samorządowych i ewentualnie w tzw połączeniach stykowych (i to nie wszędzie). Czas PR na Dolnym Śląsku, czy w Małopolsce powoli dobiega końca i trzeba się z tą bolesną prawdą pogodzić. PR choćby nie wiem jak się zmieniały, to i tak będą kojarzone przez pasażerów ze starymi kiblami, niekulturalną obsługą, a dla marszałków ze studnią bez dna, w którą trzeba pompować kasę, a pożytku z tego niewiele. Nawet te awantury które robicie, głównie w Małopolsce Wam nic nie dadzą. To odniesie skutek odwrotny, takim zachowaniem PR się jeszcze bardziej pogrążają.
Rozkładowiec, podpowiem ci jedna rzecz, pociagi miedzywojewódzkie. Wiecej nie bede pisał ale powoli bedą zachodzić spore zmiany. Województwa nie będa mieli nic do PR.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-03-2018, 17:58
gortatpolregio, przecież wspomniałem o połączeniach "stykowych", a to są właśnie pociągi międzywojewódzkie. Chyba że PR-y planują powrót do działalności komercyjnej i wskrzeszenia InterRegio.
Co do województw, które posiadają już własne spółki, to jest wiadome że będą oni chcieli inwestować bardziej w swoją spółkę i wygaszać popyt na PR. W żadnym województwie nie ma aż takiego zapotrzebowania, żeby kolej regionalną obsługiwało dwóch przewoźników. Teraz tak jest, ponieważ spółki samorządowe nie mają na tyle taboru, żeby obsłużyć wszystkie linie w regionie. Jednak jak widać to, zwłaszcza na Dolnym Śląsku i w Małopolsce, Marszałkowie inwestują w tabor i z roku na rok przejmują kolejne trasy, uporczywie dążąc do przejęcia wszystkiego i pozbycia się zbędnego balastu jakim są u nich PR-y.
Połączenia międzywojewódzkie? TO jest połączenie międzywojewódzkie w Waszym żałosnym wykonaniu. Zdjęcie jest z piątku. Nie wspomnę o "szczególe" jak to, że akurat ten pociąg jest wytrasowany na 120 km/h i powinien jeździć na tygrysie, ale weźcie chociaż myjcie te swoje szroty...
Co racja to racja, w większości kraju składy jeżdżą względnie czyste, oprócz okolic Wrocławia. Tam zdecydowanie najczęściej spotykam grafitti. Z resztą gdy w Poznaniu widzę umazanego kibla to też zawsze jest on z PR Wrocław. Ot, taka kultura. Nie wiem, czy składy są tak rzadko czyszczone, czy nie mają zupełnie żadnej ochrony, czy też stężenie graficiarskiej patologii jest we Wrocławiu tak duże, ale wygląda to paskudnie. Mówiąc krótko - wstyd!
Bartuś te zdjęcia niedlugo przejdą do historii PR. Co prawda Wrocław zawsze słynął z niedoboru sprzątaczek lub ich partactwem. Nieraz na kontroli raportowałem takie rzeczy ale z tego co wiem to i w Kd mają ten sam problem. Stare składy lub te które kończą się naprawy zostaną odstawione lub zmodernizowane lub na dalsze relacje powrócą składy wagonów po modernizacji. Można takie zaobserwować na pociągu kamienczyk do Poznania gł.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-03-2018, 17:02
gortatpolregio napisał/a:
Stare składy lub te które kończą się naprawy zostaną odstawione lub zmodernizowane lub na dalsze relacje powrócą składy wagonów po modernizacji. Można takie zaobserwować na pociągu kamienczyk do Poznania gł.
Wszyscy wtajemniczeni wiedzą że władze Wielkopolski postawiły warunek, że podpiszą umowę z PR-ami pod warunkiem że będą one jeździć wyłącznie nowym lub zmodernizowanym taborem. Z tego skorzystał też Dolny Śląsk w postaci relacji stykowych między Wielkopolską.
Natomiast zanim PR-y zmodernizują dolnośląski tabor, to o ich istnieniu nikt nie będzie pamiętał, przynajmniej w relacjach wewnętrznych. Więc takie bajeczki które tutaj opowiadasz łykną może małe dzieci, ale nie dorośli, poważni ludzie. Nie bez powodu ktoś rozwinął skrót PR jako "Patologia Regionalna", bo coś w tym prawdy jest, o czym świadczą choćby załączone powyżej zdjęcia.
A co wiek składu ma wspólnego z pomazaniem go sprejem? Każdy skład, zarówno stary jak i nowy powinien być czysty bo to jest wyraz szacunku wobec pasażera. Jak ktoś nie potrafi upilnować swojego taboru i utrzymać go w jako takim porządku to jest po prostu nieudolny. Składy TLK są często podobne wiekiem do PRowskich kibli, ale pokaż mi wożący pasażerów TLK który jest tak uwalony sprejem. Ja jeżdżę koleją sporo i od lat nie widziałem. Ba, nawet kibla w innym województwie w takim stanie dawno nie widziałem, a jeśli nawet to pojedyncze przypadki. Więc wiek taboru nie ma tu nic do rzeczy.
Tylko potem nie wrzeszczcie ludzie z PR, że Wam likwidują PR Wrocław. Jak dbacie tak macie.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-03-2018, 23:08
Absolutnie się zgadzam z przedmówcą. Fakt, sprajem nie wymalowali tego kibla ani pracownicy, ani pasażerowie tylko wandale. Jednak skoro spółka nie potrafi dostatecznie uchronić taboru przed wandalami, nie znaczy że uczciwi pasażerowie płacący za bilet mają podróżować pociągiem z okien którego świata nie widać. Ten skład nie miał prawa w tym stanie wyjechać w trasę, a skoro wyjechał to świadczy tylko o tym w jak "głębokim poważaniu" patologia regionalna ma swoich pasażerów.
Jak ja bym teraz miał gdzieś się wybrać PR to z chęcią podziękuję. Same PR zniechęciło podróżnych w Lubaniu i okolicach, aby przestali jeździć to i przestali. 5 lat temu pamiętam jakim taborem wozili ludzi. Za późno zaczeli wymieniać tabor i im w PR Wrocław klienci do KD uciekli.
A propos EZT-ów eksploatowanych przez PR Wrocław. Niedawno na Głównym we Wrocławiu widziałam pociąg PR z Wołowa. Skład to chyba najgorsze dziadostwo jakie jeździ po polskich torach. Kupa złomu i rdzy! Że to jeszcze jeździ to się dziwię. Bardzo, bardzo współczuję pasażerom z linii nadodrzańskiej!
Proszę sobie teraz wyobrazić jak najgorszy w kraju „kibel” PR harmonizuje z najnowszym Impulsem KD przy tym samym peronie. To tak jakbyśmy Somalię przy Japonii postawili... Żałosny widok!
I związkowcy z PR Wrocław będą nam się teraz strajkiem wygrażać? Że oni żadnej linii nie oddadzą? A kto was tu kuźwa chce z tym rozlatującym się zardzewiałym złomem? Nikt!
Gdy kilkanaście lat temu użeraliśmy się na forum z waszą dyrekcją (Ładniak, Pawicki, Piech), jak masowo likwidowano pociągi na linii zgorzeleckiej i nie tylko to gdzie byliście panowie związkowcy? Siedzieliście cicho, chlaliście wódę z dyrektorami i w dupie mieliście pasażerów! Rozkład jazdy układaliście pod siebie, żeby do/z pracy pasowało. A teraz płacz, że KD was wygryzają, że UMWD was nie chce, że pasażerowie już patrzeć na was nie mogą? Get out!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema ale od czasu groźby strajkiem sporo upłyneło wody w Odrze a obecnie PolRegio powoli zmienia sie na lepsze. Możecie pisac co chcecie ale nie od razu wawel zbudowano. W PR juz jezdza piekne wagony z Poznania do Szklarksiej Poreby. Jeszcze troche i wszystkie ezt po modernizacji to standard bedzie. I to nie bedzie zmiana w skali wojewodzkiej tylko krajowej.
W PR juz jezdza piekne wagony z Poznania do Szklarksiej Poreby.
Już? Te wagony jeżdżą od 2010 r., a do Szklarskiej od 2013. I nie zdziwię się, że gdy tylko skończy się umowa z UMWD (która wynikała z dofinansowania z UE na ich modernizację), to wagony te znikną z dolnośląskich szlaków.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum