Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Groźba strajku PR na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-02-2017, 01:12   Groźba strajku PR na Dolnym Śląsku Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne i Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego nie porozumiały się co do ostatecznego kształtu oferty i poziomu rekompensat finansowych w tym województwie. Kolejarska „Solidarność” grozi strajkiem, jeśli do podpisania umowy nie dojdzie.

Urząd marszałkowski twierdzi, że do podpisania umowy nie dochodzi z winy przewoźnika. Podczas spotkania zorganizowanego w urzędzie Jerzy Michalak, członek zarządu województwa odpowiedzialny za kolej, wyjaśniał dziennikarzom kulisy dyskusji o poziomie dofinansowania na najbliższe trzy lata dla Przewozów Regionalnych.

– Kwotą wyjściową, od której rozpoczęliśmy rozmowy, były 46 mln zł, Przewozy Regionalne chciały 56 mln. W trakcie negocjacji doszliśmy do 49,1 mln. To Przewozy Regionalne zaproponowały nam tę kwotę, na którą my przystaliśmy 20 grudnia informując o tym zarząd spółki. Czekaliśmy tylko na podpisanie dokumentu – powiedział Jerzy Michalak.

Czytaj więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/grozba-strajku-przewozow-regionalnych-na-dolnym-slasku-80092.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 01-02-2017, 07:40    Odpowiedz z cytatem

Marszałek Województwa ma swoją doktrynę jak widać prowadzoną od lat: wygaszanie PR na Dolnym Śląsku i zastępowanie ich tras Kolejami Dolnośląskimi. Jako organizator przewozów ma prawo do takich działań. Nie mam w tym interesu, by chwalić marszałka, bo akurat mieszkam w największym mieście tego województwa bez pociągu osobowego, ale polityka płynąca z Warszawy zmusza do działań spostrzeganych przez PR jako egoistyczne. Widzę to jakby sprzedający jabłka na bazarze miał pretensję że kupiliśmy u niego ich mało, a u stojącego obok kupujemy więcej. Województwo coraz mniej usług potrzebuje zakupić od PR. To chyba posunięcie rynkowe...

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 01-02-2017, 14:50    Odpowiedz z cytatem

Jaro, masz rację Mr. Green

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
2023 -
2024 -
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-02-2017, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Jest stanowisko PR w sprawie Dolnego Śląska:

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29466/dolnoslaskie-bez-umowy-z-pr-na-swiadczenie-przewozow.html

Umowa z PR na stronie UMWD:

http://bip.umwd.dolnyslask.pl/dokument,iddok,36986,dstr,1,txt,cHJ6ZXdvenkgcmVnaW9uYWxuZQ

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 02-02-2017, 19:51    Odpowiedz z cytatem

Przed chwilą w TVP Wrocław była rozmowa w studio marszałka z przedstawicielem związku zawodowego kolejarzy z PR. Zdecydowanie odniosłem wrażenie że marszałek ma argumenty nie do obalenia - ma po prostu rację. Jakoś PR z Warszawy (olewające sytuację jak widać, bez obecności w studio, bez odzewów na telefony) chcą tu coś wymusić na decyzji organizatora przewozów w tym województwie. Wysłanie przewodniczącego związku zawodowego wyglądało dziwnie, jakby na szantaż dla załogi PR, na zasadzie co ugracie będzie wasze. Jak nie ugracie to was zwolnimy, bo nie będzie dla was pracy.
Koszty które przedstawił marszałek woj. przemawiają zdecydowanie za słusznością decyzji marszałka. PR są bardziej kosztowne i wożą Dolnoślązaków gorszym taborem.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-02-2017, 13:37    Odpowiedz z cytatem

Jerzy Michalak: Zarząd PR chce nam przystawić pistolet do głowy.

W rozmowie na antenie Radia Wrocław członek zarządu województwa dolnośląskiego, Jerzy Michalak, mówił o sporze z Przewozami Regionalnymi i o tym, dlaczego województwo nie chce zgodzić się na żądania finansowe formułowane przez przewoźnika.

Rocznie na Dolnym Śląsku Przewozy Regionalne przewożą 12,5 mln pasażerów. – To więcej niż samorządowe Koleje Dolnośląskie, dlatego bardzo zależy nam na dogadaniu się z tą spółką. Z końcem grudnia zaakceptowaliśmy ofertę Przewozów Regionalnych, chociaż jej warunki nie były takie, jakich się spodziewaliśmy. Chcieliśmy, by PR były tańsze, ale zgodziliśmy się na kwotę 49 mln zł, bo nie szukaliśmy konfliktu – powiedział Jerzy Michalak.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jerzy-michalak-zarzad-pr-chce-nam-przystawic-pistolet-do-glowy-80147.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-02-2017, 15:07    Odpowiedz z cytatem

Jaro napisał/a:
Przed chwilą w TVP Wrocław była rozmowa w studio marszałka z przedstawicielem związku zawodowego kolejarzy z PR.

Tutaj można zobaczyć tę rozmowę:

http://wroclaw.tvp.pl/28904730/02022017

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-02-2017, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Wygląda na to, że PR Wrocław możemy pożegnać szybciej niż to się wszystkim wcześniej wydawało i Koleje Dolnośląskie będą zmuszone do przejęcia zdecydowanie większej ilości tras, niż to wcześniej planowano. A zarząd PR-ów wbrew temu co mówi prezes, działa jawnie na szkodę spółki, bo zamiast tych zaproponowanych przez marszałka 49 mln, mogą mieć za rok równe 0. Ale po zdezelowanych EN57 na pewno nikt płakał nie będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-02-2017, 16:38    Odpowiedz z cytatem

Czy zakład PR we Wrocławiu nadal zatrudnia 650 osób w stosunku do 300 osób zatrudnionych w KD? To by wiele wyjaśniało...

Ciekawy post Beatrycze z czerwca 2015, ale jakże dziś aktualny:
https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=342866#342866

Post Noemy w tym samym wątku też jest godny uwagi:
https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=342870#342870

Co na to związkowcy z PR Wrocław i warszawski zarząd spółki?

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

walbol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2008

PostWysłany: 03-02-2017, 18:22    Odpowiedz z cytatem

W KD 300 osób? Jeszcze w 2015 przed przejęciem od PR Rawicza i resztek Jeleniej Góry i Jelcza było to ponad 500 osób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 03-02-2017, 19:21    Odpowiedz z cytatem

walbol, Paszczak przytoczył posty sprzed dwóch lat, a w tamtym czasie KD zatrudniały ok. 300 osób. W raporcie rocznym za 2015 rok stan zatrudnienia w KD wynosi już 505 osób, z czego 76 to tzw. biurwa. Za prezesury Rachwalskiego zatrudnienie w KD zwiększyło się skokowo, w tym niestety w administracji.

To jednak nadal nic w porównaniu ze stanem zatrudnienia w PR Wrocław (ma ktoś aktualne konkretne dane?), które przecież nie potrzebuje etatów jakie są niezbędne w administracji spółki.

A tak oto przedstawia się struktura zatrudnienia w KD na koniec 2015 roku (patrz: załącznik). Zwracam uwagę na mnogość bezsensownych, moim zdaniem zbędnych stanowisk administracyjnych, na które załapało się kilku mikoli.

Niestety prezesie Rachwalski, to pan nakocił tyle zbędnej biurwy! Po jaki wuj w spółce Dział Organizacji Przewozów (8 osób) i dublujący go Dział Przewozów (4 osoby) oraz Zespół komunikacji autobusowej i pasażerskiej (2 osoby)? Może i dla mnie utworzy pan jakiś nowy dział? Na przykład Dział oczyszczania KD z betonu, głupich mikoli i zbędnych biurokratów. W niczym nie jestem gorsza od pana koleżanek i kolegów, których ściągnął pan do Legnicy aż z Pomorza. Wezmę umowę o dzieło! Zapłaci mi pan tylko za efekty – procent od wygenerowanych oszczędności.

Ciekawe czy tak rozdętą administrację pan Rachwalski utrzymywał w prywatnej spółce transportowej Nord Express ze Słupska, której prezesował? Wszak w Słupsku pensje pracownikom płaciło się z prywatnej kieszeni udziałowców spółki, a w Legnicy hulaj dusza – można do woli szastać publicznymi pieniędzmi z naszych podatków na zbędne etaty. Jak zabraknie to UMWD grosza dosypie.

Żeby było jasne, nie neguję wzrostu zatrudnienia na stanowiskach robotniczych. Skoro KD powiększają park taborowy i przejmują od PR połączenia to do obsługi pociągów potrzebni są maszyniści, konduktorzy, serwisanci (wielu byłych pracowników PR pracuje w KD). Ale niczym nieuzasadniony rozrost administracji KD zasługuje na publiczne potępienie! Co niniejszym właśnie czynię. Róbcie tak dalej, a niedługo biurwą i betonem KD przebiją PR Wrocław.

PS
W ostatnich tygodniach zarząd KD powiększył się z jednej do 3 osób. Nie zdziwię się jak nowi wiceprezesi zaczną ściągać do KD swoich pociotków i znajomych na ciepłe posadki w nowo utworzonych działach ds. zbędnych i niepotrzebnych. Skoro prezes Rachwalski tak zrobił to oni też mogą...

kd1.jpg
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20160630122102hrkd2d5hkrud.pdf
Plik ściągnięto 57 raz(y) 270.01 KB


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 03-02-2017, 19:50    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli to jest prawda, to wychodzi na to że KD zatrudnia więcej pracowników niż PR Wrocław.
Cytat:
Jak podkreśla Natanek, miarka się przebrała i jeśli nie dojdzie do podpisania umowy w ciągu dwóch tygodni, pociągi Przewozów Regionalnych mogą nie wyjechać na tory. – Rozpoczynamy procedurę strajkową, choć tak naprawdę już od dawna jesteśmy gotowi do zatrzymania pociągów – podkreśla Wiesław Natanek. – W ostatnim czasie, żeby zejść z kosztów, wprowadziliśmy program dobrowolnych odejść wśród pracowników i doszło do tego, że w tej chwili w dolnośląskim oddziale pracuje jedynie 490 osób, a jeszcze kilkanaście lat temu ta liczba oscylowała wokół 2000. Jako kolejarze chcemy wiedzieć czy będziemy dalej pracować, czy spółka nie będzie miała racji bytu w tym województwie i mamy się zwijać – dodaje.

Źródło: Gazeta Wrocławska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 03-02-2017, 23:47    Odpowiedz z cytatem

Jak wygląda porównanie pracy przewozowej obu firm?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-02-2017, 00:13    Odpowiedz z cytatem

ET87, przytoczę dwa komentarze z Rynku Kolejowego:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jerzy-michalak-zarzad-pr-chce-nam-przystawic-pistolet-do-glowy-80147.html

koment1.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 83.32 KB

koment2.jpg
Plik ściągnięto 48 raz(y) 72.5 KB


_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 04-02-2017, 08:31    Odpowiedz z cytatem

jak tak dalej będzie , to KD przebiją PR w rozdmuchanej biurokracji . Co do kosztów to PR Wrocław faktycznie jest droższy , nawet od swego bliźniaczego zakładu PR Opole . Ale KD jest na dobrej drodze do pobicia PR , bo powoli robi się taki sam moloch , familijno , pociotkowy itp. Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 9 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl