BTW mam wielką prośbę; Kolega poszukuje materiałów dotyczących utrzymania ogrzewania piecowego
w starych sypialkach (od spraw technicznych do BHP). Jeśli ktoś ma coś w tym zakresie to b.proszę
o podzielenie się materiałem.
Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny.
Może wystarczyć nieco ponad 18 tys. zł, by nabyć 43-letni wagon restauracyjny sprzedawany przez PKP Intercity. Oferty na jednostkę stacjonującą w Gdyni można składać do środy.
Kup sobie własnego "Warsa". PKP sprzedaje wagon restauracyjny.
W Warszawie na Placu Defilad stoi samolot. Postaw obok niego wagon restauracyjny, i będzie Centralny Port Komunikacyjny (metro jest zaraz pod ziemią) ... Bardziej centralny niż w Baranowie.
Wszystko fajnie , tylko czemu np. ekspres "Śnieżka" , jadący do Szklarskiej Poręby, nie posiada wagonu choćby barowego . To odczuwalny brak zwłaszcza zimą podczas siedmiogodzinnej jazy. . Niech coś z tym zrobią , bo wstyd na całą Europę... Jeśli temat nie pasuje tutaj to proszę moderatora o przeniesienie wpisu do odpowiedniego wątku . Dziękuję .
PKP Intercity podpisały dziś umowę z H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych na wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 10 wagonów osobowych.
Pierwszy wagon restauracyjny 406A-40 po modernizacji w FPS gotowy.
Pierwszy wagon 406A-40 czyli zmodernizowany przez FPS "Wars" jest gotowy. Jak poinformowała Baza Wagonów Kolejowych wagon trafił do Żmigrodu celem dalszych prób oraz testów.
Sytuacja w zakresie wagonów gastronomicznych jest dość ciekawa. Powstające w FPS 10 wagonów RESTAURACYJNYCH to de-facto ratowanie sytuacji po dyskwalifikacji wagonów XBWR. Wagony te są przeznaczone do segmentu komercyjnego EIC.
Jednak jak się przyglądniemy zakupom wagonów do tego segmentu, to jest ogólna informacja o 185 nowych wagonów, z czego 81 jest zamówionych. Wszystkie wagony będą miały dopuszczenie do prędkości 200 km/h, a tymczasem wagonów restauracyjnych zdolnych osiągać 200 km/h jest 9, a nowych nie ma zamówionych.
Oczywiście w tym segmencie są jeszcze strefy w składach Pendolino.
Druga noga usług gastronomicznych to segment ekonomiczny. Tu w większości możemy mówić o wagonach BAROWYCH, choć czasem różnice w stosunku do segmentu EIC są w bazie, czyli słabszym wagonie Y. Tu mamy 30 wagonów 113Aa, zmodernizowanych w ramach 2 projektów UE Przemyśl-Szczecin. Wagony te kursują też na innej trasie projektowej UE - Wrocław-Gdynia. Ale to tyle w temacie wagonów. To co się aktualnie się modernizuje to wagony posiadające maszyny wendingowe, a więc ze schaboszczakiem nie będzie tak różowo.
W EZT Flirt i Dart jest dostępna część barowa z obsługą, ale w zmodernizowanych Bydgostiach mają być maszyny.
Jedzenie tylko na wynos, ale nie wszędzie. Nowy wyjątek.
Od wtorku wszedł w życie nowy wyjątek pozwalający na spożywanie posiłków na miejscu. Zmiany dotyczą pasażerów pociągów z obowiązkową rezerwacją miejsc, w których znajdują się wagony gastronomiczne. Tak wynika z nowego rozporządzenia przygotowanego przez rząd.
A czy może mi ktoś powiedzieć, czym się różni spożywanie posiłku w jakimkolwiek innym lokalu gastronomicznym od spożywania posiłku w wagonie restauracyjnym lub barowym oraz czym się różni spożywanie posiłku w jakimkolwiek miejscu publicznym od spożywania posiłku siedząc na miejscu zarezerwowanym w pociągu z obowiązkową rezerwacją miejsc?
Odpowiedź brzmi:
Prawie wszystkie inne knajpy poza WARS S.A. są własnością prywatną, zatem zdaniem rządzących - niech się martwią sami o siebie, w końcu zawsze można tym ludziom powiedzieć, że w końcu to jest ich ryzyko biznesowe. A wyjątek dla WARS S.A. - myślę - zrobiono dlatego, że jest to spółka Skarbu Państwa, zatem trzeba ją wesprzeć.
Zapraszam do dyskusji
Myślę, że troszkę nadinterpretujesz.
1. Podróż pociągiem jest dozwolona w zakresie dopuszczalnej liczby miejsc.
2. Nie jest zabronione spożywanie posiłków w pociągu (i o ile się nie mylę w innych miejscach publicznych).
3. Gastronomia jest zamknięta na przyjmowanie gości, ale może bez problemu sprzedawać na wynos. Rozkwit dostaw jest teraz taki, że nawet z Maca Ci za darmo przywiozą. Jaki więc tu widzisz problem. Równie dobrze możesz sobie zamówić obiad ze swojej ulubionej restauracji na publiczną ławkę przed lokalem, mylę się? Dlaczego więc Intercity ma pozbawiać ludzi możliwości spożycia posiłku. Z tego, co przeczytałem zjeść w wagonie restauracyjnym nie możesz, więc analogicznie, jak w stacjonarnej gastronomii.
4. To tylko moje zdanie, rozumiem, że ktoś może mieć inne.
5. A co najważniejsze dla wątku kolejowego, dzięki takiej interpretacji może w końcu zobaczymy na torach zmodernizowane w FPS wagony 406A-40.
Wiesz, nie jest problemem samo spożywanie posiłku w pociągu. Jest rzeczą zrozumiałą, że jak ktoś jedzie dajmy na to z Białegostoku do Szklarskiej Poręby, to nie wyobrażam sobie, by czegoś nie zjadł i to nawet dwa- trzy razy w ciągu całej podróży. Chociaż - w takiej Japonii w pociągach się nie je, Japończycy wychodzą z założenia, że pociągiem się jedzie, a je się w barze, restauracji, bistro etc. Cóż, co kraj, to obyczaj. Ja jestem za tym, żeby jak najbardziej można było jeść w pociągu, jednakże z zachowaniem zasad savoir-vivre'u. Chodziło mi o to, że - jak już wspomniałeś o Mac-u ... Mac-a zamkną, a WARS może działać, trochę to pachnie nierównym traktowaniem firm. Poza tym zwróć uwagę, że w czasie pandemii - również na tym forum - zdania uczonych w kwestii "nosić maskę, nie nosić maski" są wyraźnie podzielone i zapis pozwalający na zdjęcie maski celem spożywania posiłku na miejscu rezerwowanym może być nadużywany i może prowadzić - w skrajnej sytuacji nawet do bójki w pociągu. Wyobraź sobie sytuację, że ktoś nie założy maski twierdząc, że spożywa posiłek, bo przez całą trasę z Warszawy do Wrocławia, co dwie minuty będzie coś przegryzał lub pociągał łyk wody z butelki. Z kolei współpasażer bojący się covid'a też ma prawo do swojego zdania. I jak wspomniałem, w skrajnej sytuacji może dojść do konfrontacji "kto silniejszy". I taka była druga intencja mojego postu oprócz nierównego traktowania firm gastronomicznych ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum