- Centralny Port Komunikacyjny nie wydarzy się bez kolei tak samo, jak nie wydarzy się bez lotnictwa - mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Mikołaj Wild.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
CPK: Stopa zwrotu z lotniskowej części inwestycji to prawie 10 proc.
Stopa zwrotu z lotniskowej części Centralnego Portu Komunikacyjnego wynosi prawie 10 proc. Wykazał to tzw. Test Prywatnego Inwestora wykonany dla CPK - poinformowała spółka CPK w środowym komunikacie.
CPK przypomina, że Test Prywatnego Inwestora (TPI) określa m.in. podstawowe parametry inwestycji i weryfikuje argumenty ekonomiczne przemawiające za jej budową.
Wysłany: 15-02-2019, 17:23 CPK służy partyjnej propagandzie
Chcemy ostrzec społeczeństwo przed zmarnowaniem miliardów złotych w związku z hasłem wybudowania Centralnego Portu Komunikacyjnego. To jedna z wielkich inwestycji, które są na wyrost. A wielkie marnotrawstwo często służy propagandzie partyjnej – mówił Leszek Balcerowicz, były wicepremier i minister finansów, podczas konferencji organizowanej przez Forum Obywatelskiego Rozwoju.
Rynek Lotniczy
Wysłany: 20-02-2019, 19:46 Jacek Bartosiak zrezygnował z funkcji prezesa CPK
Jacek Bartosiak zrezygnował z funkcji prezesa Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformowała spółka. Bartosiak piastował to stanowisko raptem cztery miesiące. Jako przyczynę jego rezygnacji wskazano kwestie osobiste.
Prezes spółki celowej do realizacji CPK Jacek Bartosiak zrezygnował z funkcji.
Prezes spółki celowej do realizacji CPK Jacek Bartosiak z dniem 19 lutego, z przyczyn osobistych, zrezygnował z funkcji prezesa spółki Centralny Port Komunikacyjny - poinformowała spółka w przesłanym PAP komunikacie.
Na swoich miejscach w zarządzie pozostali: Dariusz Sawicki odpowiedzialny za część lotniskową, Piotr Malepszak, który odpowiada za część kolejową, i Michał Wrona, w którego gestii są kwestie finansowe. Spółka celowa kontynuuje przygotowania do budowy CPK.
Gminy Baranów, Teresin i Wiskitki, na terenie których planowana jest budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego, porozumiały się w sprawie powołania Rady Społecznej. W marcu poznamy wszystkich jej członków. Pierwsze posiedzenie planowane jest w ciągu najbliższych tygodni.
Jak pojedziemy koleją z Trójmiasta do Centralnego Portu Komunikacyjnego?
Do 2040 r. ma być gotowa nowa, szybka linia kolejowa z Trójmiasta do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Trasa ma zaczynać się między Tczewem a Malborkiem i pobiec przez Powiśle, Grudziądz, Toruń, Włocławek i Płock.
Kwieciński: CPK będzie wpisany w program "Łącząc Europę".
Wynegocjowaliśmy, że Centralny Port Komunikacyjny będzie objęty transeuropejską siecią transportową TEN-T - napisało w poniedziałek na twitterze Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, cytując ministra Jerzego Kwiecińskiego.
Piotr Malepszak dla Kuriera o inwestycjach kolejowych w Programie CPK.
Planowana łączna długość nowych linii kolejowych do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego to 1,6 tys. km. Celem jest skomunikowanie CPK z Warszawą i Łodzią, ale też stworzenie pajęczyny połączeń, której kluczowym elementem będzie nowe lotnisko. Ta inwestycja to niepowtarzalna szansa dla kolei w Polsce, z której powinniśmy skorzystać.
CPK: Rząd ma przyjąć program budowy nowych linii kolejowych jeszcze w tym roku.
W maju gotowy ma być program budowy nowych linii kolejowych w ramach projektu CPK. Jego skala ma być porównywalna z KPK i PBDK. Spółka CPK zakłada przyjęcie programu przez rząd w listopadzie tego roku.
Kolejowa rewolucja. Znamy szczegóły programu budowy nowych linii dla CPK
W maju do konsultacji społecznych ma trafić program budowy i modernizacji linii kolejowych na potrzeby CPK. Poznaliśmy założenia dokumentu, który przewiduje budowę 1,6 tys. km nowych linii kolejowych.
Spółka CPK opublikowała właśnie założenia dokumentu. Planowana łączna długość nowych linii kolejowych do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego to 1,6 tys. km. Przed otwarciem Portu Lotniczego Solidarność powstać musi m.in. odcinek dużych prędkości łączący Warszawę z CPK i Łodzią, którym pociągi będą jeździć z prędkością do 250 km/godz.
Apelem by Centralny Port Komunikacyjny stał się „Polskim Projektem Narodowym” zakończyła się wczorajsza debata podczas Międzynarodowej Konferencji i Wystawy „Lotnictwo Nowej Generacji”. Wedle słów Piotra Malepszaka, prezesa spółki celowej powołanej do budowy CPK, gdy tak się stanie, to w 2027 roku w Baranowie będziemy mieli lotnisko na 45-50 mln pasażerów, z poszerzoną do niego autostradą A2 i połączeniem szybkich kolei do Warszawy i Łodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum