Gdy w czerwcu pierwsze pociągi pasażerskie ruszą z naszego miasta, nie wyjadą jak przed laty ze stacji Lubin Górniczy, a z Lubina. – W rozkładzie jazdy będzie już oficjalnie stacja Lubin, nie Lubin Górniczy. Tak będzie w rozkładach jazdy pociągów, na tablicach informacyjnych i oznakowaniach – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.
PKP PLK zdecydowała się zmienić nazwę stacji kolejowej w Lubinie na tożsamą z nazwą miasta.
Nowe, większe możliwości kolei w Zagłębiu Miedziowym.
Od 27 lutego pociągi towarowe mogą jeździć na trasie z Legnicy do Lubina. To efekt przeprowadzonych prac na linii kolejowej Legnica – Rudna Gwizdanów. Inwestycja za ponad 243 mln zł brutto z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 –2020 zwiększy możliwości kolei m.in. w Zagłębiu Miedziowym. Budowane są nowe perony, położono nowe tory, modernizowane są przejazdy kolejowo-drogowe.
Po latach przerwy przez Lubin znów przejechał pociąg pasażerski
Choć był to jedynie techniczny przejazd, a wewnątrz nie było żadnych podróżnych, to i tak można mówić o historycznej chwili. Dokładnie o godz. 21.19 na stację PKP w Lubinie po wielu latach przerwy znów wjechał pociąg pasażerski Kolei Dolnośląskich. Zgodnie z oficjalnym rozkładem pierwszy kurs z Lubina do Wrocławia wyjedzie 9 czerwca
Kamil Styrna, a z Legnicy do Wrocławia czy z Wrocławia do Jaworzyny to nie jedzie pod drutem?? Co to za różnica że kawałek trasy pojedzie pod drutem? wiele jest takich relacji
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
"Piszę w sprawie reaktywacji połączenia Lubin (do niedawna Górniczy) - Wrocław. Według najnowszej aktualizacji rozkładu (źródło: aplikacja PLK) pociągi osobowe Kolei Dolnośląskich nie będą zatrzymywały się na przystankach pomiędzy Lubinem a Legnicą. Dotyczy to kilku wsi, w tym liczącej ponad 1000 mieszkańców Raszówki. Czy to normalna praktyka, że spółka kolejowa realizująca połączenia osobowe może decydować, które miejscowości pozbawić połączenia kolejowego? Moim zdaniem jest to polityczne działanie środowiska Prezydenta Lubina, który ma wpływy w Kolejach Dolnośląskich, a jednocześnie jest skonfliktowany z gminą wiejską. Oczywiście mogę się mylić, jeśli to normalne, że wioski mogą być pozbawione połączeń osobowych."
KD nie decydują o postojach pociągów tylko UMWD, który te połączenia finansuje. Moim zdaniem jest wręcz nieprawdopodobne, żeby pociągi osobowe miały nie zatrzymywać się na stacjach pośrednich między Legnicą i Lubinem (jedynym usprawiedliwieniem byłby brak infrastruktury peronowej dla pasażerów). Z pewnością wywołałoby to bunt lokalnej społeczności i medialny skandal. Póki co na Portalu Pasażera (PKP PLK) rozkład plakatowy pokazuje postoje na wszystkich stacjach pośrednich, ale już wyszukiwarki połączeń (PKP PLK i PKP Informatyki) tych postojów nie uwzględniają. W związku z tym warto trzymać rękę na pulsie, bo kolejowo-urzędniczy beton jest nieprzewidywalny, czego już wielokrotnie dowiódł. Proponuję wysłać zapytanie wprost do UMWD i KD. Nas oleją, ale władze gminy wiejskiej będą musieli potraktować poważnie.
lubin_g.jpg
Plik ściągnięto 96 raz(y) 86.57 KB
lubin.jpg
Plik ściągnięto 106 raz(y) 466.1 KB
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Moim zdaniem jest to polityczne działanie środowiska Prezydenta Lubina, który ma wpływy w Kolejach Dolnośląskich, a jednocześnie jest skonfliktowany z gminą wiejską.
Linia Legnica - Lubin przebiega przez dwie gminy wiejskie: Miłkowice (Rzeszotary) i Lubin (Raszówka, Gorzelin, Chróstnik).
Pirat napisał/a:
Moim zdaniem jest wręcz nieprawdopodobne, żeby pociągi osobowe miały nie zatrzymywać się na stacjach pośrednich między Legnicą i Lubinem (jedynym usprawiedliwieniem byłby brak infrastruktury peronowej dla pasażerów).
No właśnie, perony są? Prace na linii się opóźniają, nawet Lubin chyba jeszcze nie jest gotowy.
Państwowa spółka PKP PLK za publiczne pieniądze remontuje linię kolejową, po czym lokalni "watażkowie" na złość oponentom politycznym pozbawiają lokalną społeczność połączeń kolejowych? Scenariusz mało prawdopodobny, aczkolwiek nie niemożliwy, bo nasi politycy nie takie numery odstawiają. Warto - jak mówi Pirat - trzymać rękę na pulsie. W każdym razie oni już wiedzą, że my patrzymy im na ręce i że jeśli wykręcą jakiś numer to nie ujdzie im to na sucho. Jeden fałszywy ruch i będzie afera!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Perony są na ukończeniu więc głupotą jest że nie będą służyć ludności.
Jestem za tym żeby były takie pociągi przyspieszone ale NIE WSZYSTKIE!!! Najbardziej poszkodowana jest teraz Raszówka ponieważ busiasz "Helios" dojeżdża do wioski z Lubina i Legnicy tylko do godz 18 a resztę kursów pcha po głównej i ludzie już się cieszyli że będą mieli kolej a tu nagle D...
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Niezrozumiały ruch Urzędu Marszałkowskiego związany z uruchamianymi w czerwcu połączeniami kolejowymi Lubina z Legnicą. Dla minimalnych korzyści w czasie przejazdu, z połączeń tych nie będą mogli korzystać mieszkańcy Chróstnika, Gorzelina, Raszówki i Rzeszotar. Pociągi nie zatrzymają się w tych miejscowościach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum