Do tego należy dodać, że zbliża się modernizacja linii 358 Zbąszynek - Czerwińsk, która wg różnych źródeł ma rozpocząć się we wrześniu tego roku lub w 2020 i potrwać ok. 2 lat. W tym czasie na odcinku Zbąszynek - Zielona Góra będzie ZKA.
Czyli póki nie wyremontują będzie totalnie bez sensu puszczanie EIC Zielona Góra - W-wa, bo nikt nie będzie chciał płacić ceny EIC za przejazd ZKA w niższym komforcie
Mnie zastanawia, czy te plany PIC o czterech parach pociągów EIC Zielona Góra Gł. - Warszawa Wsch. okażą się prawdą...
Lubuskie już teraz ma 4 skomunikowania z Warszawą dzięki pociągom EIC Berlin - Warszawa. Pomysł 4 dodatkowych połączeń EIC z Lubuskiego jest pozbawiony logiki. Lepiej niech PKP Intercity przywróci połączenie wczesno poranne Zielona Góra - Zbąszynek - Poznań - Warszawa oraz późnowieczorne Warszawa - Poznań - Zbąszynek - Zielona Góra.
Poza tym aby wgl EIC z Zielonej Góry do Warszawy miały jakąkolwiek rację bytu trzeba poczekać aż skończą remonty na linii kolejowej nr 3.
Swoją drogą (patrzyłem ostatnio na połączenia z Poznania do Kalisza) zastanawia mnie czemu jest ich tak mało...(w kategorii IC), jeszcze w zeszłym roku może i dojazd nie był najlepszy ale jakoś szło dojechać, a teraz prawie wcale nie ma dojazdu IC...Czyżby przez Kalisz przestały jeździć te pociągi? Frekwencja tam była spora...
Z Warszawy do Trójmiasta 200 km/h jeszcze w tym roku?
Od nowego rozkładu jazdy edycji 2019/2020 pociągi z Warszawy do Trójmiasta mają pojechać z rozkładową prędkością 200 km/h. Jak poinformował Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu o około 20 minut. Nie ma jednak złudzeń na uzyskanie takiej prędkości na całej trasie przejazdu. Nadal będą odcinki, gdzie pociągi zwolnią do 100 km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum