Chyba raczej z Bydgoszczy do Bielska Białej, a w niedziele skrócona relacja Bydgoszcz - Wrocław. Łącznik jest tak jak napisałeś Bydgoszcz - Kudowa Zdrój (a raczej Bydgoszcz - Kłodzko, bo dalej do Kudowy jest ZKA).
PKP IC sama się likwiduje się w Dolnośląskim przykładem jest poc TLK Halny który odjeżdza z Wrocławia do Kudowy w czasie przyjazdu poc z W-wy a z powrotemTLK Halny bije rekord w czasie przejazdu 3 godz 52 min podczas gdy KD przejezdza ten odcinek w około 2.50.
No wreszcie PKP IC ruszyło głową. Od 9 VI TLK Pogórze rel. Przemyśl - Wrocław (i odwrotnie) będzie jeździł codziennie, a nie tylko dwa razy (w pt i nd) w tygodniu, jak jest obecnie. Tak samo codziennie będą jeździły TLK Karpaty (to już wiadome od kilku tygodni), rel. Kraków - Gdynia (i odwrotnie). Poza sezonem (i w weekendy) przedłużane do Zakopanego i bezpośrednie wagony do Krynicy.
Szkoda tylko, że nie będzie skomunikowania Karpat i Karkonoszy w Częstochowie, tak jak było od grudnia 2018 do lutego 2019.
Cytat:
Ze względu na szeroki zakres prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP PLK i różne godziny kursowania pociągu 35170/1 prze stację Częstochowa pociągi nie będą skomunikowane.
Tak to tłumaczą. Mi ciężko w to uwierzyć, zwłaszcza, że to nocna pora i pociągów nie ma tak dużo jak w dzień...
Nowe połączenia PKP Intercity z Czechami i Austrią oraz Ukrainą.
PKP Intercity rozszerza siatkę połączeń międzynarodowych. Od 13 kwietnia podróżujący do Czech mogą korzystać z drugiej codziennej pary pociągów do i z Krakowa. Z kolei od 19 kwietnia pasażerowie mogą dojechać z Przemyśla do Dniepru na Ukrainie.
Przewozy Regionalne ze zgodą na komercyjne pociągi z Krakowa do Przemyśla
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał pozytywną opinię na temat umożliwienia Przewozom Regionalnym uruchomienia połączeń komercyjnych między Krakowem Głównym a Przemyślem.
Decyzja korzystna dla Polregio zapadła 24 kwietnia. Przewozy Regionalne komercyjne kursy mogą uruchamiać już w tym rozkładzie jazdy, do grudnia 2023 roku. Spółka chce oczywiście jeździć po magistrali kolejowej E30, czyli po liniach kolejowych 91 i 133, przez Tarnów, Dębicę, Rzeszów, z zatrzymaniami także w innych, ale tylko większych miejscowościach.
W ostatni weekend nasza kolej "zauroczyła" nas puszczeniem na trasie Gorzów-Zielona Góra pojedynczego szynobusu SA105. Już w Skwierzynie był problem z wejściem do pojazdu a w Międzyrzeczu 2 osoby z rowerami w ogóle nie weszły do pojazdu chcąc jechać dalej do Wrocławia z przesiadką w Zielonej.Od konduktora usłyszeli że za 3h pojedzie większy szynobus to dadzą radę z rowerami...
W bieżącym rozkładzie podobają mi się pociągi z Gliwic do różnych miejscowości, m.in. wagony sypialne do Gdyni, sezonowo do Zakopanego, w wybrane dni tygodnia Toruń. Poznań wygląda nieźle, w ciągu dnia najdłuższe luki pomiędzy pociągami bezpośrednimi to 3 godziny, w nocy 5 godzin, są też możliwości podróży z przesiadkami. Warszawa - mimo wycofania pociągu do Suwałk nadal jest wieczorny pociąg około godz. 21:10 o który osobiście długo walczyłem, przyjazd do Gliwic około 1 w nocy. Niestety nadal brak pociągu do Łodzi, a z Katowic tylko 2 dziennie, nie wiem z czego wynika tak mała ilość, ale na szczęście jest inna dogodna możliwość podróży z Gliwic lub Katowic, tzn. częściowo kategorią EIP przez Warszawę Zachodnią. W rozkładzie nie podobają mi się też kilkugodzinne luki jeśli chodzi o pociągi do Wrocławia. Niemal brak dojazdu do Krakowa, jako kontrargument nieustannie podawane prace remontowe, tak było już w czasach rządów PO. Jednak miło byłoby móc pojechać pociągiem zamiast autokarem. Lublin w dalszym ciągu bez zmian, tylko przesiadki. Rozkomunikowania w Katowicach pomiędzy pociągami osobowymi Kolei Śląskich linii S1, a pociągami dalekobieżnymi, częściowo niwelowane przez wzrost częstotliwości kursowania. Mimo tych niedogodności bardzo pozytywnie postrzegam zmiany jakie miały miejsce podczas rządów PiS i mam nadzieję że ta władza będzie trwała. Również przewoźnik PKP Intercity to spółka do której sympatia jest nieustająca, mimo wszystkich rzeczy które moim zdaniem można by zrobić lepiej. Niestety z powodu pogorszenia stanu zdrowia nie jestem w stanie zainicjować żadnej bardziej poważnej dyskusji z przewoźnikami. Jestem ciekaw, jakie są wasze opinie na temat rozkładu dla Gliwic i woj. śląskiego w bieżącym roku. Kraków, Wrocław, Jelenia Góra, Szklarska Poręba, Przemyśl? a może więcej pociągów w kierunku Gdyni, Warszawy? pozdrawiam wszystkich
_________________ konto główne: jakubkrzeminski (nie mogę odzyskać hasła bo nie mogę zalogować się na konto google)
@jkrzeminski, powrót pociągu TLK "Karkonosze" relacji: Szklarska Poręba Górna - Lublin, z rozkładu jazdy 2014/15, rozwiązałby problem braku połączenia GOP z Jelenią Górą i okolicami, a przy okazji zapewniłby wygodne połączenie nocne w kierunku Dolnego Śląska oraz Stolicy/Lubelszczyzny.
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Po czerwcowej korekcie rozkładu jazdy 2018/2019
"ORANAK" KOLEI ŚLĄSKICH REL KATOWICE -ZAKOPANE ODJAZD 7.05 w zmienionej trasie do
Bielska Białej Gł. bez zmian następnie przez Kozy - Kęty - Andrychów - Wadowice - Kalwarie Zebrzydowską Lanckoronę z pominięciem stacji Żywiec
"OSCYPEK" Z WARSZAWY WSCHODNIEJ DO STACJI ZAKOPANE ODJAZD Z KATOWIC 8.32 również kursuje przez Wadowice od 01.07.2019 codziennie
"EIC ONDRASZEK" REL BIELSKO BIAŁA GŁ. - WARSZAWA WSCHODNIA ODJAZD Z KATOWIC 5.31 OD 10.06.2019 DO 31.08.2019 KURSUJE W DNI ROBOCZE OD PON-PT
W KAŻDĄ SOBOTĘ OD 20.06.2019 KURSUJE JAKO EIC "FREGATA" Z BIELSKA BIAŁEJ
DO STACJI KOŁOBRZEG PRZYJAZD 15.01 POWRÓT W NIEDZIELE ODJAZD Z KOŁOBRZEGU 15.12 PRZYJAZD DOŚC PÓŹNY DO KATOWIC 23.48 DO BIELSKA BIAŁEJ 0.38
Za nami majówka.IC oczywiście przygotowane na to... Efekt taki że na stacjach pośrednich pomiędzy Gdańskiem a Poznaniem dziś sukcesem było samo wejście do składu i znalezienie miejsca stojącego...
@jakubkrzemiński jak to rasowy pisowiec nie rozumiejący realiów i odporny na wiedzę dalej bredzi o pociągach z Gliwic do Przemyśla mimo iż trasa Krzeszowice-Mysłowice dalej w totalnym remoncie, ale na upartego będzie forsował swoje dziwne koncerty życzeń..chłopie o czym ty bredzisz, czym PIC ma to wykonac i jak przy objazdach przez Nową Hutę? Nie wiesz że krakowska średnica rozkopana i od Głównego do Podłęża jest jeden tor? Dalej nie przyjąłeś do wiadomosci ze odcinek DĘBLIN-LUBLIN jest ZAMKNIĘTY i nie da się nic z Katowic wytrasować do Lublina, chyba że będzie to KKZ od Dęblina lub nierealny, kosmiczny objazd przez Łuków?!
Mam już poprzednie konto, dziękuję za wsparcie "rasowy pisowiec" oczywiście do mnie pasuje, co raczej widać a wracając do rozkładów, ta poprzednia relacja TLK Karkonosze (jako nowy pociąg) byłaby najlepsza. Od 11 do 27 maja pociągi TLK Halny oraz Szyndzielnia kursują przez Katowice, Gliwice zamiast Rybnik, Żory, również stacja początkowa TLK Halny w niektóre dni to Bielsko-Biała, a w inne Zakopane, ciekawe zróżnicowanie. W wakacje, jeśli dobrze czytam plakat, chyba są wagony bezpośrednie z Gliwic do Kołobrzegu w pociągu nocnym TLK Wolin. Ciekawe są okrężne trasy pociągów IC Kormoran, TLK Artus, Mamry (w poniedziałki i soboty), podobne rozwiązanie mogłoby dotyczyć też innych pociągów wyjeżdżających z Wrocławia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum