Jelenia Góra bez pociągów przez 1,5 roku? Wszystko przez remont jednego z najstarszych tuneli w Polsce.
Wybudowany w latach 1865-1866 tunel kolejowy pod Tunelową Górą koło Wojanowa był pierwszym wykutym na całym Śląsku. Ma 295 metrów długości. Jego remont ma trwać prawie tyle, ile trwała budowa czyli około półtora roku.
Prezydent Jeleniej Góry Jerzy Łużniak otrzymał informacje od jednego z przewoźników, że tunel może na ten czas zostać wyłączony z ruchu. Jak mówi oznaczałoby to kolejowy paraliż miasta.
Wczoraj na Wałbrzych Głównym stała szlifierka SCHWEERBAU. Wyszlifowane jak na razie są dwa tory Miasto - Szczawienko, oraz tor nr 2 Fabryczny - Miasto ( do przejazdu koło Starej Kopalni ).
Od 1 września podają czas przejazdu dla pośpiesznych Wałbrzych Główny - Wałbrzych Miasto 10 minut, a osobowych 11 minut. Będą lekkie opóźnienia tyle to by było przy przejezdności toru nr 2 na wysokości nowego przystanku.
[ Dodano: 07-09-2019, 15:51 ]
Na przyszłym przystanku Wałbrzych Centrum, pojawiły się powbijane paliki geodezyjne, może coś tam ruszy.
[ Dodano: 16-09-2019, 14:58 ]
Ukazał się przetarg na dostosowanie SSP w km. 17.038 ( Sadowice Wr.- Kąty Wr.), do prędkości 140km/h.
Zdjęcia z Wałbrzycha Szczawienko.
Krawędzie peronowe będą krótkie jak w Świebodzicach. Wyjazd z toru nr 1 w kierunku Miasta będzie na kierunek zwrotny, ale o dużym promieniu.
Mam nadzieję, że po remoncie urządzeń ssp zniknie wreszcie to ograniczenie do 100 km/h jakie obecnie jest między Smolcem i Kątami Wrocławskimi i będzie się jechało na tym odcinku płynnie 120 km/h. Niestety póki co nadal nie podniesiono do 120 km/h prędkości na szlaku Imbramowice - Mietków w torze nr 1, który miał w tym celu modernizowaną sieć trakcyjną. Póki co szlakowa wynosi nadal 110 km/h.
Ponadto remontowana jest nawierzchnia przejazdu kolejowego zlokalizowanego w km 92,5 w Witkowie Śląskim. W załączeniu kilka zdjęć przedstawiających remontowany przejazd oraz dwa miejsca z Wałbrzycha.
Od dłuższego czasu nie ma podnoszenia prędkości. Z zapisów w PFU było jak dobrze pamiętam min.:
Janowice Wielkie - Marciszów tor nr1 80- 100 km/h jest 80km/h
stacja Świebodzice 60km/h jest 40 km/h
stacja Jaworzyna Śląska, tor nr 10 100km/h jest 80km/h
Ten rozjazd na Wałbrzychu Szczawienko ma skos 1:18,5, jazda na kierunek zwrotny 100km/h, taka ma być prędkość po modernizacji stacji.
W korekcie harmonogramu zamknięć torowych 2020/2021, podają modyfikacja toru klasycznego na bezstykowy tor nr 1 i 2 Wałbrzych Główny - Boguszów Gorce Wschód. Tam może będzie 80 - 90 km/h.
[ Dodano: 18-10-2019, 20:41 ]
Na Wałbrzychu Centrum też ruszyli z robotami. Wiertnica robi otwory w tych miejscach gdzie były te paliki i obsadzają zbrojenia ( długie ok. 6m średnica 0,5m).
Na Wałbrzychu Szczawienko układają nowy tor, wygląda że na razie wepną się w istniejące rozjazdy.
Z ewentualnymi zmianami prędkości poczekałbym jeszcze do nowego rozkładu. Być może wtedy nastąpią jakieś zmiany. Ponadto na stronie PLK pojawiły się korekty harmonogramów zamknięć na rozkład 2019/2020 oraz 2020/2021.
Z lektury wynika, że na przyszły rok zaplanowana jest wymiana szyn na niektórych odcinkach szlaku Boguszów Gorce Zachód - Sędzisław, naprawa przejazdu w Witkowie Śląskim oraz wymiana rozjazdu nr 30 w Sędzisławiu.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Rozpoczęły się prace przy remontach dworców: Boguszów Gorce Zachód, Wałbrzych Główny, Kąty Wrocławskie, Smolec.
Trwa spora wycinka drzew przede wszystkim pomiędzy Wałbrzychem Głównym, a Świebodzicami ( tutaj jedno drzewo poleciało trochę nie po myśli pilarzy, latarnia i przęsło ogrodzenia uszkodzone).
Na Wałbrzych Szczawienko trwa zgrzewanie szyn, ale roboty torowe na razie chyba dalej nie ruszą, musieli by rozebrać głowicę od strony Świebodzic. A wtedy był by jedno tor od Wałbrzycha Fabrycznego do wyjazdy ze Świebodzic, tylko z mijanką na Wałbrzychu Miasto. Ruszą raczej jak będzie ruch dwutorowy pomiędzy Miastem, a Fabrycznym. Na Wałbrzychu Centrum wszystkie pale już zamontowane, teraz trwa dalsze szalowanie, zbrojenie i betonowanie.
[ Dodano: 04-12-2019, 13:45 ]
Wałbrzych Centrum:
Te zbrojenia co pisałem że mają około 6 metrów to były ponad dwa razu dłuższe, jak miałem porównanie z naczepą od ciężarówki.
Przejazd pomiędzy Kątami Wr., a Sadowicami Wr. już dostosowany do prędkości 120km/h.
Na Wałbrzychu Szczawienko przełożyli wjazd do obsługi bocznic od strony Miasta.
Zdjęcia z Wałbrzycha Centrum.
Na Wałbrzych Głównym stoi ET-26 001 , parę dni temu widziałem go w Jeleniej Górze.
[ Dodano: 21-01-2020, 19:24 ]
Dzisiaj jadąc samochodem akurat natrafiłem na tego " Dragona", teraz ten przejazd jest uzbrajany w nowe wyposażenie, okolice lotniska w Jelenie Górze.
[ Dodano: 11-02-2020, 21:39 ]
Na dniach powinni rozpocząć układanie toru na wysokości przystanku Wałbrzych Centrum. Pozostało około 10 ''L" do zamontowania od strony Fabrycznego, warstwa tłucznia prawie na całej długości.
[ Dodano: 19-02-2020, 18:50 ]
Zdjęcie z dzisiaj Wałbrzych Centrum.
[ Dodano: 29-03-2020, 09:16 ]
Nikt nic nie dodaje, to ja po raz kolejny dorzucę.
Po ok. 18 miesiącach otworzyli tor nr 2 Wałbrzych Fabryczny- Wałbrzych Miasto, a w torze nr 1 leżą przygotowane do wymiany szyny długie.
Na przystanku Wałbrzych Centrum w miejscu przyszłego przejścia podziemnego jest ustawiona konstrukcja odciążająca. To ze Szczawienkiem ruszą jak tu będzie ruch dwutorowy.
Jeszcze nie było, więc warto wspomnieć, że PKP PLK ogłosiła przetarg na: "Remont wiaty peronowej na stacji Marciszów przy linii kolejowej nr 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec, km 105,120 na terenie PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu". Oferty można było składać do 09.04.2010. Więcej informacji na stronie:
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/3242/details
[ Dodano: 11-05-2020, 15:44 ]
Na Wałbrzychu Szczawienko te rozjazdy od strony Świebodzic już podbite i zgrzane. Rozkręcają głowicę od strony Miasta, tor nr 1.
W wykazie prędkości jest już korekta dla stacji Świebodzice 60 km/h ( dwa tory), tor nr 1 Mietków- Imbramowice 120km/h. Od czerwcowej zmiany rozkładu, powinny nowe prędkości obowiązywać.
W wykazie prędkości jest już korekta dla stacji Świebodzice 60 km/h ( dwa tory), tor nr 1 Mietków- Imbramowice 120km/h. Od czerwcowej zmiany rozkładu, powinny nowe prędkości obowiązywać.
To dobrze, że w końcu jakieś podniesienie prędkości, bo ostatnio to mieliśmy niestety tylko nowe ograniczenia. Poza tym z innych dobrych wieści to otwarcie ofert na remont wiaty peronowej w Marciszowie (peron nr 2), oraz ogłoszenie przetargu na zadanie: "Mineralizacja pasów przeciwpożarowych wraz z wycinką krzaków, wykaszaniem traw, chwastów i odrostów na terenie między skrajną szyną a pasem przeciwpożarowym w obrębie działania Zakładu Linii Kolejowych w Wałbrzychu".
https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/4254/details
Mineralizacja pasów przeciwpożarowych (wg danych przetargowych) ma obejmować m.in. linię nr 274 (zarówno część wschodnią jak i zachodnią) i w przypadku odcinka Wrocław - Jelenia Góra będzie się to wiązało z wykonaniem pasów na długości ok 8,3 km, a na zachodnim odcinku LK274 będą wykonane pasy o długości 1 km.
Po raz kolejny Wałbrzych Szczwienko, tym razem od strony Miasta. Tam w oddali są już pierwsze elementy rozjazdu ułożone.
[ Dodano: 24-05-2020, 19:49 ]
W czterech miejscach widziałem postawili wysokie maszty: Boguszów Gorce Wschód, Wałbrzych: Główny, Miasto, Szczawienko.
Na Wałbrzychu Centrum z przejścia pod torami to brakuje chyba już tylko stropu, ale on będzie wylany raczej bez toru nad nim.
Zaraz za wyjazdem ze Szczawienka w torze nr 1 jest uzupełniony tłuczeń i wymiana pojedynczych odcinków szyn ( na tej prostej przed Lubiechowem).
DSC00685.JPG Szczawienko, z lewej strony widoczny w części jest maszt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum