W pierwszy weekend czerwca rozpoczną kursowanie pociągi PolRegio Chełm – Włodawa. Wzorem lat ubiegłych przewoźnik uruchomi w soboty i niedziele 2 pary pociągów. Zakończą one kursowanie w sierpniu, czyli wcześniej niż dotychczas.
W tym roku Regio do Włodawy będzie kursował od 23 czerwca do 30 wrzesnia w soboty i niedziele.
Wyjazd z Chełma o 7:44 i 16:25; Przyjazd do Chełma 10:48 i 19:40
Pierwszy kurs do Włodawy bedzie zaczynał trasę w Lublinie, wyjazd o 6.25, ostatni z Włodawy tez do Lublina, przyjazd 20:59
To w takim razie pewnie Lublin będzie przysyłał duży szynobus na Włodawę.
Plus za obustronne skomunikowanie z TLK "Ogiński" w Chełmie
A w Lublinie obustronnie skomunikowany z wakacyjnym TLK "Mierzeja" Kołobrzeg-Lublin
Dzisiaj na okres wakacji wznowiono weekendowe połączenia z Chełma do Włodawy. Pociąg nie dojeżdża do samej Włodawa, trasę kończy w Orchówku.
[ Dodano: 27-09-2019, 09:37 ]
Kończą się już sezonowe połączenia kolejowe Chełm - Włodawa. Jeszcze w ten weekend można skorzystać z połączenia. Uważam, że warto się wybrać, jest to bardzo wyjątkowa i urocza widokowo trasa. Pozdrawiam.
[ Dodano: 27-09-2019, 09:49 ]
Kończą się już sezonowe połączenia kolejowe Chełm - Włodawa. Jeszcze w ten weekend można skorzystać z połączenia. Uważam, że warto się wybrać, jest to bardzo wyjątkowa i urocza widokowo trasa. Pozdrawiam.
Od kilku lat pojawiają się propozycje zagospodarowania turystycznego terenów stacji oraz otoczenia linii kolejowej nr 81. Jest to efekt współpracy lokalnych samorządów powiatu włodawskiego i Gminy Ruda Huta z naukowcami i studentami kierunku architektura Wydziału Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej.
Na portalu Ministerstwa Infrastruktury opublikowany został program Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej, czyli Kolej Plus. Znalazło się w nim 20 projektów, ale lista jest otwarta.
Znalazła się tam linia z Chełma do Włodawy.
No zobaczymy co z tego wyjdzie i kiedy ?
Myślę,że reaktywacja ma się nijak do propagandy związanej z Lotniskiem w Baranowie, więc robi tylko za ilość. Dla rozmachu. Zawsze można uciąć. Tym bardziej, że i reszta wątpliwa. Jeśli unia nie da, to nawet torów nie umieją zreperować....obciach.
Linia Chełm - Włodawa do rewitalizacji. Regionalny Program Operacyjny czy Kolej Plus?
W przyjętej przez rząd uchwale dotyczącej Programu „Kolej Plus”, proponuje się m.in. rewitalizację linii kolejowej nr 81. Może być to jedno z dwudziestu przedsięwzięć, dzięki którym ma zostać ograniczone wykluczenie komunikacyjne poprzez przywrócenie lokalnych połączeń kolejowych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oszacowało wartość projektu na 230 mln zł.
Niewątpliwie dobry okres dla tej linii to lata 70. i 80. składy były wówczas przepełnione pasażerami, panował zawsze gwar, śmiechy i żarty podróżnych, ale to były zupelnie inne czasy, wtedy mało kto był zmotoryzowany, ponadto były też zakłady pracy, huty, po których dawno nie ma już śladu. Sporo osób na przelomie wiosny i lata jeździło na jagody, a jesienią na grzyby.
Czy obecnie ta linia ma jakiekolwiek szanse w tym kształcie co jest obecnie? Śmiem twierdzić, że ekonomiczne żadne, do tego dochodzi niekorzystna lokalizacja stacji w Orchówku i brak torów do samej Włodawy. Uważam, że szansą dla tej linii jest przedłużenie torów do Włodawy, wybudowanie mostu na Bugu i skomunikowanie z Brześciem, ale na to raczej nie ma co liczyć. W ubiegłym roku jak wybrałem się w weekend do Włodawy na całej trasie jechały zaledwie dwie osoby, po drodze też nikt się nie dosiadł.
No to trzeba do Włodawy przedłożyć. Inaczej remont nie ma sensu. W innych państwach takie miasta mają kolej. To dlaczego u nas tak nie może być? Tak samo większość dróg nie ma uzasadnienia ekonomicznego a istnieją.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum